۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان کرمانشاه برفی روبی شد

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از عملیات برف روبی ۶۳۵ کیلومتر از جاده های استان کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد گفت: در حال حاضر تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان کرمانشاه باز است.

به گزارش ایرنا؛ سید «شهرام کهریزی» روز چهارشنبه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر محورهای استان شاهد بارش برف بودیم، افزود: عمده برف روبی در محورهای سنقر به بیستون، سنقر به قروه، روانسر، پاوه و شهرستان‌های شرقی استان انجام شده است.

وی همچنین از ۱۲ مورد ریزش برداری، رهاسازی و امداد رسانی به ۱۷ دستگاه خودرو گرفتار در برف نیز خبر داد و گفت: برای تسهیل تردد کاربران جاده ای ۵۷۰ تن شن و نمک در محورهای مواصلاتی استان مصرف شده است.

کهریزی ️ ️در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تردد روان و بدون مشکل را در تمامی محورهای استان داریم، گفت: با توجه به احتمال تداوم بارش‌ها، توصیه می‌شود رانندگان قبل از آغاز هرگونه سفر جاده ای با شماره گیری ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها بصورت شبانه روزی از آخرین وضعیت راه ها مطلع شوند و با آمادگی کافی سفر خود را آغاز کنند.

براساس اعلام سازمان هواشناسی موجی ناپایدار طی امروز چهارشنبه جو منطقه را تحت تاثیر داشته ضمن کاهش دمای هوا، در بعضی ساعات سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان می شود. بارش که به استثنای مناطق گرمسیر، در سایر نقاط به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد؛ طی ساعاتی از امشب تا ظهر فردا و در نیمه شرقی از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود.

هواشناسی همچنین اعلام کرده است که با خروج این موج، در روز پنج شنبه، تداوم هوای سرد و مه صبحگاهی (بخصوص در مناطق سرد و معتدل) مهمترین پدیده های جوی در سطح استان خواهند بود. شایان ذکر است؛ در روزهای جمعه و شنبه در حالی که متوسط دمای هوا به طور نسبی افزایش می یابد؛ پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی شود.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha