نامزد مجلس: امکان ایجاد مناطق آزاد تجاری در خراسان جنوبی وجود دارد + فیلم

بیرجند - ایرنا - نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه گفت: این امکان وجود دارد که برای شهرستان مرزی زیرکوه منطقه آزاد تجاری و برای شهرستان قاینات منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با مجیدرضا رمضانی دشت بیاض نامزد حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه را در پی می‌خوانید:

وی در تبیین ایده‌های استانی و ملی خود گفت: باید مناطق آزاد را محور توسعه قرار دهیم، یعنی برای مرز زیرکوه مجوز منطقه آزاد تجاری را بگیریم تا رفت و آمد و فعالیت تاجران افغانستان سریعتر و آسانتر انجام شود هم اینکه راه‌اندازی آن مزایای معافیت مالیاتی و عوارض گمرکی دارد که به توسعه منطقه کمک می‌کند.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین منطقه ویژه اقتصادی به این خاطر باید ایجاد شود که با راه‌اندازی صنایع پایین دستی فولاد قاینات، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی یک فرآیند سودآور برای منطقه و استان خواهد داشت.

وی گفت: با ایجاد این مناطق صادرات و خرید و فروش فرآورده‌های فولاد در آینده رونق خواهد گرفت.

رمضانی دشت بیاض با تاکید بر فرآوری محصولات کشاورزی ادامه داد: با جذب سرمایه گذاران می‌توانیم در این زمینه ورود پیدا کنیم تا کشاورزان ما به دسترنج واقعی خود و افزایش ارزش افزوده برسند.

وی گفت: سطح زیرکشت و یکپارچه سازی اراضی که قرار بود در کشور اجرا شود را در دستور کار قرار خواهم داد که با این اقدام علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی افزایش خواهد یافت.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه با اشاره به پدیده فرونشست زمین در دشت‌های استان و کشور افزود: راهکارهایی که بتوان از این اقدام جلوگیری کرد را در سطح ملی دنبال خواهم کرد همچنین باید از برداشت بی‌رویه آب از دشت‌ها جلوگیری شود و طرح انتقال آب به خراسان جنوبی برای مصرف آب صنایع نهایی تا از فرونشست جلوگیری شود.

وی گفت: لازم است با حمایت مجلس و دولت صنایع زیر مجموعه‌ فولاد قاینات در راستای اشتغال و بهره‌وری اقتصادی فعال شود و توسعه یابد.

رمضانی دشت بیاض ادامه داد: به عنوان فرهنگی علاقه مند به فعالیت در کمیسیون فرهنگی و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هستم و سبک فکری من فعالیت در این کمیسیون‌هاست.

وی گفت: درست است که در بیرجند و گناباد فرودگاه داریم اما می‌توانیم برای کارخانه فولاد قاینات نیز یک فرودگاه اختصاصی احداث کنیم تا هم مردم و مهندسان این کارخانه با امنیت و سرعت رفت و آمد کنند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha