درگیری مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

تهران - ایرنا - منابع خبری امروز چهارشنبه از درگیری مبارزان فلسطینی با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مناطقی در کرانه باختری رود اردن خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه «فلسطین الیوم»، نظامیان ارتش رژیم اسرائیل از بامداد امروز به برخی شهرها و روستاهای کرانه باختری رود اردن از جمله شهر جنین و اردوگاه آن یورش بردند.

شمار زیادی از نظامیان ارتش رژیم اسرائیل با پشتیبانی خودروهای نظامی به شهر جنین حمله کردند و بولدوزرهای این رژیم زیرساخت‌های چند محله این شهر و تعدادی خودرو را تخریب کردند.

منابع محلی گفتند: در حالی که درگیری های شدیدی بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست روی داده بود، یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی 2 موشک به یک محله در شرق شهر جنین شلیک کرد که در جریان آن یک جوان فلسطینی زخمی شد.

تیپ جنین زیرمجموعه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز اعلام کرد که رزمندگان آن، با نظامیان رژیم اشغالگر در جنین به شدت درگیر شدند که در جریان آن، شماری از این نظامیان کشته یا زخمی شده و به خودروهای آنها آسیب وارد شد.

نظامیان رژیم اسرائیل همچنین در دیگر شهرها و شهرک‌های کرانه باختری به بازداشت تعدادی از شهروندان فلسطینی اقدام کردند. از جمله، هشت شهروند فلسطینی در مناطق مختلف استان بیت لحم بازداشت شدند. سه فلسطینی نیز در شهر «یعبد» از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل همچنین به شهرهای مزرعه غربی و بیرزیت در شمال رام الله در کرانه باختری یورش بردند.

از زمان آغاز حملات ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر )، شهرک نشینان صهیونیست و ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل حملات خود علیه ساکنان کرانه باختری را افزایش داده اند.

با آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در مناطق مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخواسته‌اند.

نهادهای رسیدگی به امور اسیران فلسطینی ۲۹ آذر ماه در آخرین گزارش خود اعلام کرده بودند که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی و حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون چهار هزار و ۶۳۰ فلسطینی در کرانه باختری توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون، بیش از ۴۱۰ نفر از فلسطینیان ساکن کرانه باختری توسط نظامیان ارتش رژیم اسرائیل شهید و حدود چهار ۶۰۰ نفر از آنها زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha