طراحی پلتفرم فروش اثاثیه منزل و پرو مجازی آن با واقعیت افزوده

تهران - ایرنا - متخصصان یک مجموعه دانش‌بنیان موفق به طراحی یک پلتفرم فروش آنلاین اثاثیه منزل شدند که امکان پرو مجازی و شخصی‌سازی این لوازم قبل از خرید را به خریداران می‌دهد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، ‌عماد عبدالمطلب مدیرعامل شرکت نگاره خانه فردا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آنها توضیح داد: پلتفرم طراحی شده این شرکت در خصوص خرید اثاثیه‌ منزل، تجربه‌ها و قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌دهد. در اولین مرحله کاربر قبل از خرید اثاثیه مانند فرش، مبلمان، لوستر و ... می‌تواند محصول را در خانه خود پرو مجازی کند؛ برای مثال محیطی که می‌خواهد فرش کند را به صورت آنلاین باز و محصول را به دوربین تلفن همراه اضافه می‌کند، (فناوری موقعیت افزوده) و این‌گونه پیش از خرید، محصول در منزل کاربر پرو مجازی می‌شود.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم کاربر می‌تواند محصول خود را شخصی سازی کند، به عنوان مثال شما به دنبال فرشی هم‌خوان با مبلمان خود هستید اما زمان کافی برای پیدا کردن آن را ندارید، در این صورت در سامانه ما طرحی را انتخاب و رنگ آن را عوض می‌کنید و با سلیقه خود جزییات را انتخاب کرده و در نهایت ما آن را برای شما می‌بافیم و شخصی‌سازی می‌کنیم، همچنین طرح ساخته شده را مجدد به صورت مجازی در محیط امتحان و بعد آن را خریداری می‌کنید.

طراحی پلتفرم فروش اثاثیه منزل و پرو مجازی آن با واقعیت افزوده

این فناور در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما توانستیم نوع جدیدی از برنامه نویسی را که موفق به تحول سیستم ماشینی فرشبافی شده به وجود بیاوریم.

عبدالمطلب افزود: در این خصوص سیستم هوشمندی را پیاده کردیم تا کاربر با استفاده از آن، علاقه‌مندی خود را شخصی سازی کند و در مرحله بعد ما به زبان و فرم یک برنامه آن علاقمندی را به ماشین داده و ماشین آن را می‌بافد، به بیان دیگر کار ما وصل کردن علم کامپیوتر به فرش‌بافی است.

وی یادآور شد: این سیستم برای نخستین بار در دنیا توسط فناوران ایرانی طراحی شده است که در آن کاربر تمام جزییات را تعیین و بر همان اساس فرش بافته می شود.

وی در خصوص میزان اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه هم گفت: در این مجموعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۱۲ نفر همکاری می‌کنند.

این فعال حوزه علم و فناوری در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: چالش ‌های ما در مبحث جذب سرمایه، اخذ تسهیلات و منابع انسانی خوب و معرفی و تبلیغات است که در خصوص آنها نیازمند حمایت هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha