دسترسی برخط به اسامی و کد نامزدهای انتخاباتی در شعب تهران

تهران‌بزرگ - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تهران از فراهم شدن امکان دسترسی برخط به اسامی و کد نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند خبر داد.

به گزارش ایرنا، حامد شایان روز چهارشنبه در خصوص ایجاد شرایط دسترسی برخط به اسامی و کد نامزدهای انتخاباتی اظهار کرد: در شعبه‌های رای گیری، رمزینه‌هایی (کیوآرکدهایی) تعریف شده که شرکت کنندگان در انتخابات می‌توانند با تلفن همراه خود آن را اسکن و به نام و کد داوطلبان دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: برای افرادی هم که به گوشی‌های هوشمند دسترسی ندارند، اسامی نامزدها چاپ شده و در حال آماده کردن برای نصب در شعبه‌های رای گیری هستیم.

رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران افزود: سه هزار و ۸۲۶ شعبه رای گیری در شهر تهران برای جمع‌آوری آرای مردم تعبیه شده و ۳۶ شعبه هم در حوزه اقلیت‌ها داریم که جانمایی آنها در دست انجام است.

دسترسی برخط به اسامی و کد نامزدهای انتخاباتی در شعب تهران

شایان اضافه کرد: در تهران شعب ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم که همه عوامل اجرایی انتخابات در آن حتی پلیس نیز زن هستند، البته در این شعب از آقایان هم رای گیری بعمل می‌آید.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تهران گفت: شعب ویژه رای اولی‌ها هم در پایتخت پیش بینی شده و در برخی شعب یادبودی به نام شهید آرمان علی وردی که در انتخابات گذشته جزو عوامل اجرایی بود، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون رای گیری از ساعت هشت صبح آغاز و به مدت ۱۰ ساعت نیز در صورت عدم تمدید ادامه دارد، یادآور شد: در حال ارسال ملزومات انتخابات مانند تعرفه به شعبه‌های رای گیری هستیم.

دسترسی برخط به اسامی و کد نامزدهای انتخاباتی در شعب تهران

رییس ستاد انتخابات تهران با بیان اینکه نامزدهای انتخابات می‌توانند به ازای هر ۵۰ صندوق، یک نماینده در حوزه‌ اخذ رای معرفی کنند، تاکید کرد: مهلت نامزدهای انتخابات برای تبلیغات ساعت هشت صبح فردا /پنجشنبه/ ۱۰ اسفند به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، حوزه انتخابیه تهران با ۳۰ نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است که برای بدست اوردن این تعداد کرسی در مجلس، سه هزار و ۳۷۹ نفر با هم رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha