نامزد انتخابات مجلس: توجه به جوانان، بانوان و اشتغال مد نظر مجلس آینده باشد

شیراز- ایرنا- نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه شیراز و زرقان گفت: مجلس دوازدهم باید به مباحث مرتبط با امور جوانان، بانوان و اشتغال به عنوان مسائل مهم جامعه توجه و نگاه ویژه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شیخ موحد، چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: معتقدم و اطمینان دارم که می‌توان برای هر کدام از این موضوعات و حل مسائل و مشکلات مرتبط با آنها اقدامات اساسی در سطح قانونگذاری انجام داد.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال جوانان ضرورت دارد که به موضوع مهم حرفه آموزی و مهارت آموزی توجه شود تا متناسب با نیاز بازار کار، افراد متخصص و ماهر داشته باشیم.

او اظهار کرد: حرفه آموزی و روی آوری به دانش های مهارتی می تواند منجر به اشتغال جوانان و ایجاد فرصت های شغلی متعدد در جامعه شود و بنابراین نباید از این موضوع مهم غافل شد.

وی افزود: امروز مشکلات اقتصادی موجود اقشار و گروه‌های مختلف شهروندان را دچار مشکلاتی کرده و آسیب هایی مانند بیکاری و عدم تمایل جوانان به ازدواج را تشدید کرده است که مجلس دوازدهم باید این مسائل را به شکل جدی دنبال کند.

نامزد انتخابات مجلس: توجه به جوانان، بانوان و اشتغال مد نظر مجلس آینده باشد

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه شیراز و زرقان، با اشاره به نقش و وظایف مجلس در زمینه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای درست قوانین افزود: در این زمینه نیز در مجلس نیازمند برخی بازنگری ها هستیم چرا که مجلس در مقابل وضع قوانین متعدد، نظارت ها ضعیف است و متناسب با قوانین نیست که باید یک تعادل در این زمینه برقرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ موحد، نقش بانوان در عرصه‌های مختلف را بسیار تاثیرگذار و مهم توصیف کرد و گفت: باید این را بپذیریم که بانوان همواره نقش تعیین کننده‌ای در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داشته و دارند و لذا باید مراقب باشیم که نسبت به استفاده از این ظرفیت عظیم و گسترده دچار غفلت نشویم.

وی، با بیان اینکه خود را وامدار هیچ شخص و گروهی نمی‌دانم افزود: صرفا در کسوت و لباس روحانیت و با پیشینه دانشگاهی در دانشگاه فعالیت دارم و با همین پیشینه وارد عرصه انتخابات شده‌ام.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سه هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای استان فارس برگزار خواهد شد.
در استان فارس انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای برگزیدن ۱۸ نماینده در ۱۵ حوزه انتخابیه و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب پنج عضو برگزار می‌شود.
حوزه انتخابیه شیراز و زرقان چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha