بازگشت قهرمان جهان به اردوی تیم ملی کشتی آزاد

تهران- ایرنا- اردوی تیم ملی کشتی آزاد ایران با حضور عنوان‌داران ایران و جهان از ۱۲ اسفند در کمپ تیم‌های ملی شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ششمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد روزهای ۱۲ لغایت ۱۸ اسفندماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود. در این اردو حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی همچنان غایب اما محسن کاوه از کامران قاسم‌پور دارنده ۲ عنوان قهرمانی جهان برای حضور در این مرحله دعوت به عمل آورده است. قاسم‌پور چندی پیش قرار بود به مسابقات کشتی جام یاشار دوغو ترکیه اعزام شود اما چند روز قبل از اعلام لیست نفرات اعزامی، وی در بیمارستان بستری و جراحی کرد.

قاسم‌پور آذرماه نیز با تایید کمیسیون پزشکی فدراسیون در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا نکرد. از او به عنوان گزینه اول وزن ۹۷ کیلوگرم برای اعزام به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس یاد می‌شود در مسابقات رنکینگ‌دار زاگرب برابر کایل اسنایدر حرفی برای گفتن نداشت و در مرحله یک‌چهارم نهایی مغلوب قهرمان جهان و المپیک شد. در آن تورنمنت امیرعلی آذرپیرا در فینال مسابقات موفق به شکست اسنایدر شد.

نمایندگان ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند. البته آزادکاران ایران در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا باید برای کسب سهمیه ۵۷ و ۷۴ کیلوگرم نیز تلاش کنند. این مسابقات اوایل اردیبهشت ماه در قرقیزستان برگزار می‌شود.

در پایان ششمین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی، شماری از آزادکاران به مسابقات بین‌المللی یاشار دوغو در ترکیه اعزام می‌شوند. ابراهیم خواری و علیرضا سرلک در وزن ۵۷، رضا اطری در وزن ۶۱، علی خرمدل و مهدی پلنگ‌وار در وزن ۶۵، امیرمحمد یزدانی و محمدعلی عموزاد در وزن ۷۰، حسین ابوذری در وزن ۷۴، هادی وفایی‌پور در وزن ۸۶، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ و امیررضا معصومی و محمدرضا لطفی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نمایندگان ایران در جام یاشار دوغو هستند.

این مسابقات روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفند در شهر آنتالیا ترکیه برگزار خواهد شد.

همچنین در پایان این اردو یاسین رضایی در وزن ۶۱، عباس ابراهیم‌زاده در وزن ۶۵ و محمدمبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم به مسابقات جام دانکلوف بلغارستان اعزام خواهند شد. این پیکارها از روز ۱۷ تا ۲۰ اسفند برگزار خواهد شد.

اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی کشتی آزاد به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی)، علیرضا سرلک (لرستان) و ابراهیم خواری (مازندران)

۶۱ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران)، یاسین رضایی (مازندران)، رضا مومنی (مازندران) و محمدرضا اسدی (تهران)

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد (مازندران)، عباس ابراهیم‌زاده (مازندران) و علی خرمدل (تهران)

۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران)، محمدعلی عموزاد (مازندران) و محمد حیدری (تهران)

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (تهران) و حسین ابوذری (مازندران)

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران)، عبدالله شیخ‌اعظمی (مازندران) و عادل پنائیان (مازندران)

۸۶ کیلوگرم: هادی وفایی‌پور (همدان) و هادی شرفبیانی (کردستان)

۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور (مازندران)، محمدمبین عظیمی (کردستان) و بهنام سرابی (تهران)

۹۷ کیلوگرم‌: امیرعلی آذرپیرا (تهران)، کامران قاسم‌پور (مازندران) و محمدحسین محمدیان (مازندران)

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران)، سالار حبیبی (تهران) و مرتضی جان محمدی (آذربایجان شرقی)

کادر فنی: محسن کاوه (سرمربی)، مهدی تقوی، احسان لشگری، اباذر اسلامی، رضا افضلی، اکبر بهتری، مهدی قاسمی‌جو (مربیان)، عباس خدایاری (مربی بدنساز)، سجاد امیری (ماساژور) و علی روحی (سرپرست).

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha