کاهش آبگرفتگی معابر یزد، نتیجه برنامه‌ریزی شورای شهر است

یزد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: به رغم بارندگی زیادی که طی ۲ روز اخیر در یزد شاهد بودیم آبگرفتگی کمتری در معابر شهری وجود داشت که دلیل آن اصلاح کامل تعداد زیادی از میادین و نقاط مختلف شهر و نتیجه برنامه ریزی این شورا در ماه‌های گذشته است.

به گزارش ایرنا، "عزیزالله سیفی" روز چهارشنبه در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، افزود: در بارندگی های اخیر که طبق گزارش هواشناسی تا روز جمعه ادامه خواهد داشت،با توجه به برنامه ریزی و هزینه زیادی که توسط شورای اسلامی شهر یزد شد، امسال کمترین مشکل آبگرفتگی را در معابر شهری داشتیم.

وی ادامه داد: منکر مشکلات احتمالی نیستیم و هنوز در نقاط معدودی در شهر باید اصلاح کانال ها صورت گیرد اما هر انسان منصفی تایید می کند که آبگرفتگی امسال نسبت به سالهای قبل بسیار انگشت شمار و ناچیز بود و بیش از ۸۰۰ چاه جزبی در جای جای شهر حفر شد و روان آب به این چاه ها هدایت شد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از نقاط شهر یزد و در دوره های گذشته کانال و جوی های آب حذف شده بود لذا در برخی از مناطق مثل بلوار امیرکبیر، احیا و کانال کشی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه همه این اقدامات در زیر زمین انجام می شود لذا میلیاردها تومانی که توسط شورا مصوب شد و شهرداری یزد هزینه کرد ،دیده نمی شود و پیدا نیست اما در بسیاری از نقاط شهر مشکل آبگرفتگی را حل کرد.

سیفی ادامه داد: به دلیل نبودن شیب مناسب در خیابان های شهر یزد،حذف کامل آبگرفتگی تقریبا ناممکن است اما به مرور و با تکمیل اقدامات انجام شده قطعا شاهد اصلاح بسیاری از نقاط خواهیم بود و انشالله روزی برسد که در معابر شهر یزد آبگرفتگی نداشته باشیم.

وی افزود:از همه عوامل شهرداری که نهایت تلاش خود را دارند تا مردم مشکل کمتری داشته باشند تشکر می کنیم و امیدواریم خدمت رسانی در شهر میراث جهانی یزد آنگونه که شایسته مردم است صورت گیرد و شاهد اقدامات بیشتری برای آسایش و راحتی مردم در محلات مختلف باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۱ اسفندماه ،گفت: جمعه این هفته ۲ انتخابات بزرگ و شکوهمند مجلس شورای اسلامی و محلس خبرگان رهبری را داریم و مردم باید بررسی کنند که دشمن کجا را هدف قرار داده و همان نقطه خودی است و امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی را مورد هجوم قرار داده اند و لذا حضور مردم لازم و بیش از پیش اثرگذار است.

سیفی ادامه داد: دشمنان قصد دارند با ایجاد نا امیدی این حضور را کم رنگ کرده و سپس امنیت ملی ما را به مخاطره اندازند و امروز قدرت نظام حمهوری اسلامی ایران دنیا را مبهوت کرده و دشمنان جرات نمی کنند هیچگونه تعرضی داشته باشند و همه این برکات به دلیل حضور مردم در همه صحنه ها است.

احمد ترکمانی، عضو دیگر شورای شهر گفت: هر کسی در انتخابات در نهایت به عنوان نماینده انتخاب شود ، نماینده همه مردم و در برابر همه مسئول است اما متاسفانه گاها شاهد هستیم که برخی از نامزدهای انتخابات حتی قانون اساسی را هم نخوانده اند در حالی که اصل ۷۱ تا ۹۰ قانون اساسی مربوط به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: شرح وظایف نمایندگان بسیار زیاد است و نباید در قسمت های اجرایی ورود کنند و بسیاری از قول هایی که توسط نامزدهای انتخابات داده می شود مربوط به شهرداری و شورای شهر است و بعدا که محقق نمی شود و مردم گلایه مند خواهند شد در حالی که نمایندگان باید جهت قانون گذاری و نظارت بر قانون که از وظایف اصلی آنها است تلاش کنند.

کاهش آبگرفتگی معابر یزد، نتیجه برنامه‌ریزی شورای شهر است

عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه گفت: میزان بارندگی طی دو روز گذشته ۲۲ میلی متر اعلام شد اما کل بارندگی در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ میلی متر بوده یعنی فقط در ۲ روز گذشته ۸ میلی تر کمتر از ماه قبل است و در سال گذشته بنا به اعلام آتش نشانی ۳۱۲ مورد آبکشی صورت گرفت اما در سالجاری فقط ۱۱ مورد آبکشی بوده است.

حجت الاسلام سید محمد ناصر حیدری افزود: بیش از ۳۰۰ نفر از عوامل واحدهای مختلف شهرداری یزد در نقاط مختلف شهر در این ۲ روز به مردم خدمت رسانی کردند و طی بازدیدی که اینجانب انجام دادم مشاهد کردم که این خدمت رسانی شبانه روزی انجام شد و همه پای کار بودند .

مجید تجملیان عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت:باید شهرداری یزد از فناوری های نوین استفاده کند و متاسفانه در برخی موارد مثل هدایت آبهای سطحی هنور از سیاست های ۳۰ سال قبل استفاده می شود و از شهرداری درخواست دارم نسبت به اصلاح رویکرد خدماتی خود اقدام کند .

محمد باقر پارساییان عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این حلسه علنی گفت: از وظایف ذاتی شورای اسلامی شهر دعوت از دستگاههای احرایی است و به خصوص در موضوع خانواده که بخشی از آسیب های اجتماعی را شامل می شود اقدامات بسیار خوبی در این شورا انجام شده اما متاسفانه اعضای کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد در بسیاری از جلسات از جمله در استانداری دعوت نمی شوند و کارهای موازی زیادی با صرف هزینه انجام می شود که جزیره ای بوده و باعث می شود اقدامات اثر بخش نباشد.

ابوالقاسم محی الدیی شهردار یزد نیز در این جلسه علنی گفت: در مورد توقف ماشین های سنگین در برخی از نقاط شهر یزد ،برای جانمایی و ایجاد امکانات پارکینگ اقدام شده و در دست بررسی است اما مشکل اصلی این است که جرایم راهنمایی و رانندگی بازدارنده نیست .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha