نامزد مجلس خبرگان رهبری از مازندران: راه اصلاح مملکت انتخابات است +فیلم

ساری - ایرنا- نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مازندران گفت: راه اصلاح مملکت حضور در انتخابات است، زیرا اگر در انتخابات حضور پرشور داشته باشیم و اصلح‌ها انتخاب شوند مملکت را به سمت راستی و درستی حرکت می‌دهند.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خداوند به این ملت نعمتی به نام انتخابات داد. قدرت انتخابات نعمت بزرگی است. تمام پست‌های این کشور از شخص رهبر تا رئییس‌جمهور و سایر پست‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شود.

وی با بیان این‌که انتخابات فرصت بسیار خوبی برای جامعه است، افزود: مردم باید قدر این فرصت را بدانند و در انتخابات حضور جانانه و مشارکت حداکثری که خواسته رهبری است داشته باشند. مردم انتخابات را هم به صورت تکلیف و هم حق خودشان ببینید.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: انتخابات خبرگان به دلیل موضوعش که بحث رهبری است از همه انتخابات‌ها اعم از مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مهم‌تر است.

محمدی لایینی افزود: خبرگان رهبری ممکن است مستقیم با معیشت و اقتصاد جامعه ارتباط نداشته باشد. اما در هر جامعه مهم‌ترین رکن رهبری است. رهبر یک جامعه است که راهبردها را تعیین می‌کند و بر روند حرکت جامعه نظارت دارد. به ویژه جامعه‌ای که از یک انقلاب اسلامی برخوردار است و دستاوردهای مهمی مانند دفاع مقدس، ارزش‌ها و ۲۳۰ هزار شهید دارد. مدیریت و رهبری در چنین کشوری بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: در کشوری که تمام کفر و استکبار در مقابلش قرار گرفتند و مستضعفان جهان به آن امید دارند و با دشمنانی مواجه است که همه چیز اعم از پول، دانش، تخصص، ابزار و سلاح را در اختیار دارند و در عین حال نیز دین و وجدان ندارند، رهبری اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی اظهار کرد: این رهبری است که باید مراقب حرکت جامعه باشد و هر جا که لازم شود ورود کند. مثلا اگر رئیس‌جمهور یا مجلس مسیر را درست طی نکنند، وقتی رهبری درست باشد جامعه امیدوار است که مسیر اصلاح شود. به همین نسبت هم انتخابات خبرگان رهبری مهم است.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری درباره مطرح بودن برخی شائبه‌ها و شایعه‌ها درباره رد صلاحیت‌های گسترده و جناحی در انتخابات از جمله انتخابات خبرگان رهبری گفت: تشخیص صلاحیت نامزدهای خبرگان مسیر تقریبا دشواری دارد و به هیچ وجه هم این طور نیست که مصلحت‌سنجی کنند یا برای افراد تفاوت قائل شود. علاوه بر صلاحیت‌های دینی و اخلاقی، نامزدها باید از مسیر آزمون‌های علمی و مصاحبه عبور ‌کنند. نباید شایعات دشمنان را گوش کنیم که نامزدها در انتخابات فله‌ای تایید یا رد می‌شوند. در هیچ انتنخاباتی این طور نیست. طبیعی است که دشمنان این حرف‌ها را بزنند، ولی ما باید تحلیل داشته باشیم.

محمدی لایینی خاطرنشان کرد: انتخابات در ایران سالم‌ترین انتخابات در دنیاست. البته هیچ انتخاباتی هم نیست که ضعف و نقصی نداشته باشد.

وی با تاکید بر ارجح بودن اخلاق و قانون بر رقابت انتخاباتی اظهار کرد: توصیه می‌کنم نامزدها در همه انتخابات اخلاق و قانون را رعایت کنند. بعضی‌ها می‌گویند در زمان انتخابات رقیبیم و پس از آن رفاقت داریم. من می‌گویم حتی در دوره تبلیغات انتخاباتی هم رفاقت باید از رقابت برجسته‌تر باشد. این انتخابات‌ها می‌گذرد و اگر بداخلاقی داشته باشیم دلخوری‌ها باقی می‌ماند.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با دعوت از همه اقشار مردم برای حضور پای صندوق‌های رأی در روز ۱۱ اسفند خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم ما بصیرت دارند و در سال‌های پس از انقلاب همواره نشان دادند رشد و بلوغ فکری و سیاسی و اجتماعی دارند و حساب برخی کم و کاستی‌ها را از خود نظام جدا می‌کنند. انتخابات مربوط به انقلاب و نظام است و ربطی به اشخاص ندارد.

محمدی لایینی افزود: انتخابات در ایران مثل انتخابات در کشورهای دیگر نیست که فقط یک کار سیاسی نیست. یک عبادت و فریضه است. انتخابات ما می‌تواند امنیت‌ساز و بازدارنده باشد. اگر ضعیف باشد دشمنان می‌گویند گزینه نظامی روی میز است و اگر مشارکت حداکثری باشد گزینه نظامی را زیر میز می‌برند. اگر قوی باشد دشمن‌ناامید کن است و اگر ضعیف باشد دشمن‌شاد کن می‌شود. وعده ما روز ۱۱ اسفند است که به ندای امام و شهدا و رهبر پاسخ دهیم و پای صندوق برویم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی متولد ۱۳۳۲، آموختن دروس حوزوی را از هفت سالگی در حوزه علمیه کوهستان نزد پدرش آغاز کرد. سال ۱۳۴۳ عازم قم شد و مبانی سطح و مقدمات و خارج را آموخت. دانش‌آموخته سطح چهار -معادل دکتری- در رشته فقه و اصول از حوزه است. سال ۶۲ تدریس در دانشگاه‌ها را آغاز کرد و سال ۱۳۸۰ پس از پذیرش در مقطع استادیاری از وزارت علوم در رشته مادی و مجرد در فلسفه اسلامی، عضو هیئت علمی شد. وی از سال ۱۳۷۵ امام جمعه نکا بود و از سال ۱۳۹۸ نیز به عنوان نماینده ولی فقیه در مازندران منصوب شد.

آیت‌الله علی معلمی، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، آیت‌الله سید صادق پیشنمازی و آیت‌الله سید رحیم توکل پنج نامزد تایید صلاحیت شده خبرگان رهبری در استان مازندران هستند.

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha