گفت وگوی ولیعهد عربستان با زلنسکی درباره تحولات جنگ میان اوکراین و روسیه

تهران- ایرنا- منابع خبری سه‌شنبه‌ شب گزارش دادند، ولیعهد عربستان سعودی در دیدار با رئیس جمهور اوکراین در ریاض با ولودیمیر زلنسکی درباره تحولات جنگ میان کی‌یف و مسکو گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در ریاض دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، ولیعهد عربستان بر تمایل و حمایت کشورش از همه تلاش‌های بین‌المللی با هدف حل بحران اوکراین و رسیدن به صلح و ادامه تلاش‌ها برای کمک به کاهش اثرات انسانی ناشی از این بحران تاکید کرد.

محمد بن سلمان و زلنسکی همچنین درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات جنگ اوکراین رایزنی کردند.

رئیس جمهور اوکراین پس از پایان سفر خود به ریاض در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت که با ولیعهد عربستان درباره سازوکار صلح و پیشرفت‌هایی که در اجرای آن می‌توان به دست آورد، گفت وگو کرده است.

وی افزود: ما از تعهد ولیعهد سعودی به تلاش برای بازگرداندن صلح واقعی قدردانی می‌کنیم و از حمایت او سپاسگزار هستیم.

زلنسکی اظهار کرد که با بن سلمان در مورد تلاش‌های کی‌یف و شرکایش در زمینه آماده سازی برای نشست جهانی صلح در سوئیس گفت وگو کرده است.

رئیس جمهور اوکراین افزود: در این گفت‌ وگوها به فرصت‌های همکاری اقتصادی و فناوری بین اوکراین و عربستان سعودی نیز پرداخته شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha