استاندار: استان مرکزی در بالاترین سطح آمادگی برای برگزاری انتخابات قرار دارد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: این استان در آمادگی خوب و سطح بالایی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه قرار دارد و تمام هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه عصر سه‌شنبه در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی در اراک، افزود: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به روزهای پایانی نزدیک شده و انتظار است توجه به قانون در این راستا رعایت شود.

وی بیان کرد: آخرین هماهنگی لازم با اعضای ستاد انتخابات و فرمانداران صورت گرفته و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی بیان کرد: برای نخستین‌بار در طول تاریخ برگزاری انتخابات کشور، کمیته آموزش ستاد انتخابات به صورت جدی تشکیل و آموزش‌های لازم به عوامل اجرایی داده شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: حدود ۱۸ هزار عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه این استاد دخیل هستند و این افراد در روز جمعه ۲ ساعت قبل از زمان شروع رسمی و در ساعت ۶ صبح در شعب حاضر می‌شوند.

مخلص‌الائمه گفت: یک‌هزار و ۸۶ شعبه اخذ رای در استان مرکزی آرای مردم را جمع‌آوری می‌کند و از این تعداد یک شعبه مربوط به اقلیت‌های دینی در شهر اراک است.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: از مجموع یک‌هزار و ۸۵ شعبه عمومی اخذ رای استان مرکزی، ۳۴۰ شعبه سیار و ۷۴۶ شعبه ثابت است.

وی بیان کرد: تعداد شعب اخذ رای استان مرکزی در این دوره نسبت به قبل افزایش یافته تا مردم دسترسی راحتتری داشته باشند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: مردم می‌توانند با اسناد هویتی مختلف در شعب اخذ رای حاضر شوند و نیازی به داشتن تنها کارت ملی و یا شناسنامه نیست.

مخلص‌الائمه بیان کرد: برای نخستین‌بار تعرفه انتخابات خبرگان رهبری و مجلس یکی است.

وی گفت:
تعرفه‌های انتخابات استان مرکزی واصل شده و تعرفه مازاد هم پیش‌بینی شده و نگرانی از نظر تعداد وجود ندارد.

رقابت نامزدهای انتخاباتی استان مرکزی به ۲۹۷ نفر رسید

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ۲۹۷ نامزد تاکنون در عرصه رقابت انتخابات مجلس این استان باقی مانده و تاکنون ۶۵ نفر انصراف داده‌اند.

بهنام نظری افزود: اگر نامزدها قصد انصراف دارند دارند باید مکتوب و به صورت ثبت در سامانه باشد.

وی بیان کرد: تعداد رقبای مجلس خبرگان رهبری هم در استان مرکزی سه نفر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: مشکل خاصی در برگزاری انتخابات وجود ندارد و دغدغه‌ای در خصوص شرایط جوی وجود داشت که هماهنگی لازم در این خصوص با فرمانداران صورت گرفت که به استناد ماده ۱۸ قانون باید از همه امکانات استفاده شود.

نظری اظهار کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات، استناد بر ماده ۸۱، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای نامزدهای انتخاباتی، ۱۸۳ امکان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شناسایی و به تمام نامزدها اعلام شد.

وی گفت: استفاده نامزدها از امکان دولتی در راستای قانون و تکلیفی است که قانون تعیین کرده است.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: در خصوص تبلیغات و نحوه آن، تذکرات لازم به برخی از نامزدها داده شده و افرادی که به تذکرات توجه نکنند، مستندسازی می‌شود.

نظری عنوان کرد: انتظار است نامزدها به قوانین احترام گذارند و هیات‌های اجرایی و مدیران کل برابر قانون حق جانب‌داری از نامزد خاص ندارند.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم مد نظر است، افزود: فردی که قرار است در جایگاه قانون‌گذاری قرار گیرد باید خود به قانون پایبند باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: ۱۰ اسفندماه جاری روز سکوت انتخابات است تا مردم بتوانند از بین نامزدهای معرفی شده فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نظری تاکید کرد: امانت‌دار رای مردم هستیم و به این قول پایبند هستیم.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha