۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85400130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۵ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب در روستاهای خواف تخصیص یافت

خواف-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: ۶۵ میلیارد ریال برای افزایش توان ذخیره‌سازی آب در مناطق روستایی بخش «سلامی» از توابع این شهرستان خراسان رضوی در سال جاری تخصیص یافت.

محسن چهکندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح که شامل ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ و احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی است، توان ذخیره سازی آب در منطقه سلامی خواف ۵۰۰ متر مکعب افزایش می یابد که نقش مهمی در تامین آب مشترکان در زمان بروز اتفاقهای احتمالی در شبکه آبرسانی دارد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی این طرح تصریح کرد: با اجرای طرح مزبور چهار هزار و ۱۶۳ نفر از جمعیت روستاهای خلیل آباد، روح آباد، فدک، میان‌رودی ، سلمان و حاجی‌آباد از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: مجتمع آبرسانی شهید بهشتی به عنوان تامین کننده آب این روستاها تنها دارای یک باب مخزن با حجم ۸۰ متر مکعب است که با تکمیل این طرح توان ذخیره سازی به ۵۰۰ متر مکعب افزایش می یابد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha