استهبان قطب دو صحرانوردی فارس/ تکلیف اداره ورزش آن مشخص نیست     

شیراز-ایرنا- مسابقات دو صحرانوردی پسران فارس در رده سنی نونهالان و نوجوانان با قهرمانی تیم استهبان پایان یافت و با توجه به سابقه این شهرستان در این رشته که قهرمان آسیا دارد و قطب دو صحرانوردی محسوب می‎‌شود اما تکلیف اداره ورزش این شهرستان مشخص نیست و ورزشکارانش با مشکلات زیادی مواجه هستند.

پیشکسوت و دارنده چندین مدال آسیایی و بین المللی سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت:‌ دراین مسابقات که به میزبانی استهبان برگزار شد، ۷۰دونده در مسافت ۲ و سه کیلو متر با هم به رقابت پرداختند.

علی موحد پور (نانوا) ادامه داد:‌ در پایان این رقابت ها در مجموع تیم الف شهر ستان استهبان بر سکوی قهرمانی ایستاد، ‌بیضا نایب قهرمان شد و مرودشت هم عنوان سوم به خود اخصاص داد.

تکلیف اداره ورزش و جوانان مشخص شود

این قهرمان ملی ادامه داد:‌ این شهرستان در اکثر رشته های ورزشی قهرمان ملی و آسیایی دارد و با توجه به سابقه دیرینه این شهرستان در امر ورزش باید تکلیف اداره ورزش و جوانان این شهرستان مستعد که حدود ۲ سال است به صورت سرپرستی اداره می شود، مشخص شود چرا که دودش به چشم ورزشکاران استهبان می رود که خودشان با هزینه شخصی راهی مسابقات کشوری می شوند.

وی اضافه کرد: اداره ورزش وجوانان این شهرستان با یک کارمند رسمی اداره می شود که سرپرست آن که اهل استهبان است و باید به تنهایی ورزش این شهرستان و بخش های تابعه را بچرخاند و برای همین هم بسیاری مواقع وقتی برای کاری به اداره ورزش می رویم هیچ کس آنجا نیست واداره تعطیل است برای همین باید تکلیف آن هر چه زودتر مشخص شود تا بیشتر از این ضرر نکنیم.

استهبانٰ قطب دو صحرانوردی فارس/ تکلیف اداره ورزش آن مشخص نیست     
علی نانوا قهرمان آسیا با شماره ۱۶۹

دوندگان استهبان با هزینه شخصی راهی مسابقات کشوری می شوند

استهبان، قطب دو صحرانوردی فارس و حتی کشور است اما برای اعزام تیم دختران این شهرستان به مسابقات استانی که در اقلید شمال فارس برگزار می شود با مشکل اعزام مواجه هستیم و قرارشده خانواده های ورزشکاران کمک کنند و با پول خودشان هزینه ایاب و ذهاب،‌اقامت و خوراک ورزشکاران که بسیارسنگین و خانواده ها هم توان پرداخت آن را ندارند راهی مسابقات استانی شوند.

موحدپور بیان کرد:‌ این شهرستان در سطح ملی و در بخش دختران و پسران دوندگانی دارد که قهرمان و نایب قهرمان کشوری در کارنامه دارند برای همین هم باید دیده شوند.

وی گفت: برای هزینه اعزام تیم این شهرستان به سراغ ادراه ورزش رفتیم اما گفتند خودتان بروید حامی مالی ( اسپانسر)‌ پیدا کنید و به هر کجا سر می زنیم کسی کمک نمی کند و جالب اینکه کارخانه سیمان این شهرستان به جای اینکه از تیم شهرش حمایت کند اسپانسر تیم های بزرگ فوتبال تهران می شود و به سایر نهادها هم همچون شورا و شهرداری سر زدیم که شورای این شهر سال گذشته مبلغ ۲۰ میلیون ریال کمک کرد.

پیست دو میدانی این شهر فرسوده است ،‌ وعده سرپرست هیات

موحدپور همچنین از پیست دو ومیدانی ورزشگاه این شهر ستان سخن به میان آورد و گفت :‌پیست این ورزشگاه سالهاست از عمر آن می گذرد و نیاز به ترمیم اساسی دارد و مهدی جلودارزاده سرپرست هیات دو ومیدانی فارس قول داد که این کار انجام شود اما هنوز اتفاقی نیفتاده و محقق نشده و امیدواریم مسئول هیات که خود قهرمان دو و میدانی آسیاست و درد ورزشکاران را بیشتردرک می کند هر چه زودتر پیست این شهرستان که از نظرطرح آمایش سرزمین، مستعد دو و میدانی است، باز سازی شود. ‌

به گزارش ایرنا شهرستان استهبان در گذشته دوندگانی همچون زنده یاد محمد خلیل توسلی، علی موحد پور( نانوا) صمد سپهدار، اسدالله فریبرز، باشفاعت و علی مروتیان داشته که قهرمان ایران و آسیا شده اند و به نظر می رسد که از نظر طرح آمایش سرزمین نگاه ویژه ای به آن باید شود.

طرح آمایش سرزمین

طرح آمایش سرزمین این حسن خوب را دارد که باید در شهرستان هایی که مستعد رشته های خاصی هستند روی این مناطق سرمایه گذاری شود.

شهرستان مرودشت در وزنه برداری، کازرون در هندبال،‌ نور آباد ممسنی در فوتبال، استهبان در دو و میدانی،‌ ‌اقلید در والیبال و ... سرزمینی هستند که قهرمان هایی در سطح ملی و جهانی دارند هر چند اجرای این طرح مغفول مانده و نگاه جدی به آنها نمی شود و گرنه نباید خانواده ورزشکاران هز ینه های سفر و ...را پرداخت کنند.

شهرستان استهبان در شرق فارس و در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha