نامزد انتخابات مجلس از دزفول: اجرای الگوی کشت نیازمند تصویب قوانین الزام آور است

دزفول – ایرنا – نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول گفت: نبود الگوی کشت از جمله چالش‌های اساسی کشاورزی است که مجلس به عنوان قوه قانون گذار باید ضمن بررسی موانع اجرایی این الگو نسبت به تدوین قوانین الزام آور در این زمینه اقدام کند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی قاسمی روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دزفول، کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان دانست و افزود: هم اکنون به دلیل به هم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا کشاورزان دزفول با مشکل جدی و تحمیل خسارت‌های فراوان مواجه هستند و این موجب شده تا کشاورزان دزفول به دلیل نبود بازار برای فروش برخی محصولات مانند هویج، کلم و کاهو اقدام به شخم زدن زمین یا تبدیل آن به محلی برای چرای دام کنند؛ این نشان از بی برنامگی در بخش کشاورزی است.

وی فعال سازی صادرات محصولات کشاورزی را از جمله اقدام‌های مهم برای رونق اقتصادی دانست و ادامه داد: حل مشکل صادرات محصولات کشاورزی در سطح ملی نیاز به افزایش تعامل میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه برای دیپلماسی اقتصادی با کشورهای بازار هدف است که در این زمینه نیز نقش مجلس اساسی است.

گرایش سیاسی من انقلابی و ارزشی است

قاسمی، گرایش سیاسی خود را انقلابی و ارزشی اعلام کرد و گفت: برنامه‌هایی در سه سطح ملی، استانی و محلی در قالب استفاده از ظرفیت‌های قانونی مجلس و همچنین پیگیری و مطالبه آنها از دستگاه‌های اجرایی و سایر قوا دارم.

وی مهار تورم، سیاست خارجی و اشتغال را سه مشکل اساسی کشور دانست و افزود: رویکرد من برای بررسی، تحلیل و ارایه راهکار پیرامون این چالش‌های اساسی، نگاه سیستمی به مسایل است؛ در نگاه سیستمی، مشکل چیزی است که در سیستم نباید باشد ولی وجود دارد یا چیزی است که در سیستم باید وجود داشته باشد ولی هم اکنون نیست.

مجلس با تصویب قوانین جامع در مهار تورم نقش اساسی دارد

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول با بیان اینکه حل مشکل تورم در کشور با نگاه سیستمی و بررسی ابعاد مختلف این چالش ممکن است، اظهارکرد: گام نخست در بررسی این مساله بررسی وجود قانون جامع مرتبط با مهار تورم، بررسی نیاز این قوانین به اصلاح، بازنگری و یا ادغام با سایر قوانین و همچنین ارزیابی اجرای این قوانین توسط دستگاه ها است.

وی ادامه داد: قانون گذای و نظارت بر اجرای قانون ۲ وظیفه نمایندگان مجلس است که باید این وظایف در راستای حل مسایل اساسی کشور از جمله مهار تورم و بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم به درستی به کار گرفته شود.

اشراف نمایندگان به قوانین و اسناد بالادستی الزامی است

قاسمی طرح سوال از مسوولان و استیضاح وزیران را از دیگر اختیارات قانونی نمایندگان مجلس برشمرد و گفت: در صورت وجود قوانین جامع پیرامون مهار تورم کم کاری و ترک فعل دستگاه‌های اجرایی و همچنین بررسی موانع اجرایی این قانون از جمله وظایف مهمی است که نمایندگان باید به آن ورود عالمانه داشته باشند.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول، برخورد بدون اغماض با مدیران ناتوان در اجرای وظایف محوله را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: منافع ملی حکم می‌کند مدیری که در اجرای وظایف قانونی خود ناتوان است باید کنار گذاشته شود و شأن نظارتی نمایندگان در این زمینه حائز اهمیت است.

وی افزود: اشراف نمایندگان به قوانین، اسناد بالادستی و برنامه‌های راهبردی کلان ملی از جمله نیازهای اساسی است که نمایندگان باید به آن مسلط باشد.

مجمع نمایندگان خوزستان نتوانسته از حقوق استان به خوبی دفاع کند

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول، با تاکید بر اینکه ایجاد هم افزایی میان نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیاز ضروری برای حل مسایل استان است، گفت: اگر تمام ۱۸ نماینده خوزستان با هم متحد و همدل باشند می‌توان بسیاری از مسایل بر زمین مانده استان را برطرف کرد.

وی افزود: نمایندگان خوزستان در مجلس از ظرفیت مجمع نمایندگان استان برای حل مسایل خوزستان بهره برداری لازم را نکرده و نتوانسته‌اند از حقوق استان به خوبی دفاع کنند.

قاسمی، فقر بخشی از مردم خوزستان با وجود ظرفیت‌های غنی طبیعی و خدادادی این استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ظرفیت‌ها و منابع خدادادی خوزستان از جمله نفت، ‌کشاورزی، آب و معادن غنی، دسترسی به آب‌های آزاد و همچنین همسایگی با چندین کشور، به دلیل نبود هم افزایی میان نمایندگان مجلس به خوبی برای توسعه اقتصادی در استان به کار گرفته نشده‌اند.

وی خوزستان را یکی از کریدورهای اصلی واردات و صادرات کالا در کشور دانست و افزود: پیگیری برای فعال سازی این ظرفیت‌ها رونق تولید و صادرات می‌تواند موجب رفع بسیاری از مسایل کنونی استان شود که در این زمینه نمایندگان دارای نقش کلیدی هستند.

برنامه جامعی با ۴۰ طرح برای فعال سازی ظرفیت‌های دزفول دارم

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول با اشاره به برنامه‌های خود در سطح شهرستانی گفت: شهرستان دزفول در بخش‌های مختلف اجتماعی، ‌ورزش و جوانان، اقتصادی، عمرانی، کشاورزی و سایر بخش‌ها متاسفانه با مسایل زیادی مواجه است و در این زمینه من برای حل این مسایل مطالعه‌ای انجام و برنامه جامعی با ۴۰ طرح در قالب یک هزار و ۲۲۰ صفحه تدوین کرده‌ام.

وی ادامه داد: برای عملیاتی کردن این برنامه جامع، علاوه بر پیگیری تحقق آن در قالب تدوین طرح در صحن مجلس، از طریق ایجاد تعامل و پیگیری از سایر دستگاه‌های اجرایی، مسایل مردم در حوزه انتخابیه دزفول را پیگیری می‌کنم.

دزفول محروم از صنایع جانبی کشاورزی است

قامسی نبود صنایع مادر و تکمیلی را از دیگر نقاط ضعف دزفول در بخش کشاورزی دانست و اظهارکرد: سه هزار هکتار کلزا در دزفول کشت می‌شود ولی یک شرکت روغن کشی در این شهرستان وجود ندارد، بیش هفت هزار هکتار چغندر در این شهرستان کشت می‌شود ولی به دلیل نبود شرکت قند در دزفول و محدودیت ظرفیت شرکت قند شوش، کشاورزان مجبور به حمل محصولات خود به سایر استان‌های کشور هستند.

وی ادامه داد: مرکبات دزفول از جمله پرتقال در دنیا صاحب نام هستند ولی امکان بهره گیری از محصولات جانبی آن از جمله آبمیوه، عصاره، مربا و اسانس و عطر پرتقال در دزفول وجود ندارد که تاسیس هر یک از این صنایه جانبی خود منجر به جلوگیری از هدر رفت محصولات، اشتغال و ارزش افزوده در شهرستان می‌شود.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی سبزی و صیفی را از دیگر محصولات مهم کشاورزی دزفول برشمرد و گفت: اگر یک روز سبزیجات دزفول به تهران ارسال نشود، بازار تهران با کمبود سبزی و صیفی مواجه می‌شود و این ظرفیت بالای تولید در دزفول در شرایطی است که این شهرستان از داشتن یک کارخانه سبزی خشک کنی محروم است.پ

مشکل آب سردشت با یک و نیم کیلومتر تونل در کوه سالند برطرف می‌شود

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول با بیان اینکه توزیع عادلانه زیرساخت‌ها در شهرستان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: بخش سردشت دزفول هم اکنون با مشکل کمبود آب شرب کافی مواجه است که بر اساس مطالعه انجام شده اگر بتوانیم از کوه سالند در شمال سردشت یک و نیم کیلومتر تونل حفاری کنیم علاوه بر تامین آب شرب شیرین برای این شهر موجب تحول در کشاورزی و دامپروری منطقه می شود.

وی افزود: بخش شهیون دزفول در حالی از آب آشامیدنی مناسب محروم است که دریاچه بزرگ سد دز در این بخش وجود دارد و درصورت ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ از دریاچه دز به قلعه شاداب می‌توان تمام زمین‌های کشاورزی منطقه را از دیم به آبی تبدیل کرد.

اخذ مجوز پتروشیمی و پالایشگاه برای دزفول پیگیری می‌شود

قاسمی شهیون را از جمله ظرفیت‌های گردشگری دزفول برشمرد و گفت: آسفالت جاده ۹ کیلومتری دسترسی به بخش شهیون نیاز به اصلاح و تعریض دارد که برای رونق گردشگری در این بخش بهبود زیرساخت‌های خدماتی و ارتباطی آن ضروری است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۷۰۰ هزار گردشگر از منطقه شهیون دزفول بازدید می‌کند، افزود: بخش شهیون دزفول با وجود جذب گردشگر از داشتن برخی امکانات اولیه رفاهی مانند سرویس بهداشتی و محل اقامتی مناسب برای گردشگران محروم است.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول با اشاره به وجود چاه‌های متعدد نفت در بخش شهیون و سردشت دزفول اظهارکرد: ۲۴ حلقه چاه نفت و یک میدان نفتی بزرگ در این ۲ بخش وجود دارد که می‌توانند در تامین خوراک پالایشگاه و پتروشیمی نقش ایفا کنند ولی هم اکنون نفت استخراجی از این چاه‌ها به شهرستان‌های دیگر منتقل می‌شود.

وی پیگیری برای اخذ مجوز تاسیس پالایشگاه و پتروشیمی برای دزفول را از جمله برنامه‌های اساسی خود دانست و ادامه داد: دزفول دارای ظرفیت‌های خوب مدیریتی در سطح ملی است که باید از این ظرفیت برای اخذ مجوز احداث پالایشگاه و پتروشیمی برای این شهرستان دنبال شود.

قاسمی گفت: در صورت صدور مجوز با ارتباطاتی که دارم می‌توانم در جذب فاینانس از کشور خارجی برای حل مشکل صنایع مادر در بخش نفت و پتروشیمی و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی کمک کنم تا این مهم محقق شود.

حل اختلاف مرزی بین شهرها راهکار قانونی دارد و نیاز به غوغاسالاری نیست

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول، با بیان اینکه بر اساس قانون وزارت کشور متولی تعیین حدود و ثغور شهرستان ها است، اظهارکرد: نقشه جامع تعیین حدود مرزهای تمام شهرستان‌های کشور به طور مصوب و مدون در وزارت کشور و معاونت تقسیمات کشوری وجود دارد که در صورت بروز اختلاف میان شهرها مسیر قانونی برای رفع این اختلاف دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: حل مشکل مرزی بین شهرها نیاز به غوغاسالاری و کشاندن مردم به خیابان ندارد و از طریق مسیرهای قانونی قابل پیگیری است.

قاسمی با تاکید بر اینکه براساس نقشه‌های مصوب موجود در وزارت کشور حدود شهرستان دزفول موجود و مشخص است، گفت: حل اختلاف مرزی شهرستان دزفول از طریق وزارت کشور را دنبال می‌کنم و از طرح سوال از وزرا و پاسخگو کردن وزارت کشور و پاسخ به مطالبه‌های مردم دزفول دریغ نخواهم کرد.

اعلام حمایت جبهه پایداری از من موجب افتخارم است

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام حمایت جبهه پایداری کشور بیان کرد: بنده افتخار می‌کنم که نامزد مورد حمایت جبهه پایداری کشور هستم چرا که هر نماینده برای پیشبرد کارها نیاز به حمایت سایر نماینده‌ها دارد که این حمایت می‌تواند در مجلس کمک کار پیگیری مسایل باشد.

وی جبهه پایداری انقلاب اسلامی را ظرفیتی بزرگ در کشور دانست و ادامه داد: پیش بینی می‌شود که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از این جبهه انقلابی باشند.

بسیاری از تبلیغات نامزدهای انتخاباتی دزفول خلاف قانون است

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول با ابراز تاسف از قانون شکنی و بداخلاقی‌های انتخاباتی توسط برخی نامزدها گفت: نامزدها باید توجه داشته باشند که این رقابت انتخاباتی در یازدهم اسفند به پایان می‌رسد و باید بعد از انتخابات این رقابت تبدیل به رفاقت و تعامل شود.

وی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات مجلس که خود را برای قانون گذاری در مجلس آماده کرده‌اند نباید در تبلیغات انتخاباتی قانون را زیر پا بگذارند، افزود: نصب بنرهای بزرگ تبلیغی بر اساس قانون تنها در اطرف ستادهای اصلی و فرعی نامزدها مجاز است ولی شاهد هستیم که برخی نامزدها در تمام میادین و بلوارها اقدام به نصب بنرهای بزرگ کرده‌اند.

قاسمی گفت: براساس قانون، حداکثر ابعاد بنر تبلیغاتی نامزدها باید ۷۰ سانتیمتر در یک متر باشد ولی شاهد برپایی داربست و نصب بنرهای بسیار بزرگتر از این ابعاد در کل سطح شهرستان و حتی روستاهای دزفول هستیم که همه این موارد خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه نامزدی که امروز قانون را رعایت نمی کند نمی تواند نماینده قابل اعتمادی در مجلس باشد، افزود: هر کس در چار چوب قانون می‌تواند تبلیغ کند ولی اینکه با نگاه قومیتی نامزد دیگری را تخطئه کنیم و از ادامه روند انتخابات بازداریم پسندیده نیست.

با توجه به سوابق اجرایی درصورت پیروزی در انتخابات، نامزد ریاست مجلس می‌شوم

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول با اشاره به سوابق اجرایی خود در سطح عالی کشور گفت: فعالیت در طیف وسیعی از حوزه های تخصصی در دوره مدیریتی موجب شده تا امکان عضویت در پنج کمیسیون مجلس از جمله کمیسیون های امنیت ملی و سیاسیت خارجی، عمران، برنامه و بودجه و اصل ۹۰ را داشته باشم.

وی افزود: تجربه چند دهه فعالیت در سطح ملی و در دستگاه های مختلف موجب شده تا من در صورت اعتماد مردم دزفول برای نمایندگی و خادمی آنها در مجلس، برای ریاست مجلس شورای اسلامی نامزد می شوم.

به گزارش ایرنا، سردار محمد علی قاسمی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است؛ وی در کارنامه مدیریت و اجرایی خود مسوولیت های متعددی از جمله مدیرکل برنامه و بودجه وزارت کشور، مدیرکل برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور، معاون سازمان مدیریت بحران کشور، عضو شورای عالی روش‌های کل سپاه، مدیر عالی سیستم‌ها و روش‌های سپاه و همچنین قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دزفول را به عهده داشته است.

وی همچنین مشاور برنامه و بودجه معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، معاون مالی و اداری و مشاور برنامه و بودجه شهرداری منطقه ۱۴ تهران، دبیر همایش مشترک استانداران کشور، دبیر همایش مشترک معاونین امور عمرانی استانداری های کشور، عضویت هسته مرکزی گزینش وزارت کشور و عضویت در هیأت مرکزی بازرسی انتخابات وزارت کشور را در کارنامه دارد.

عضویت در کمیسیون اموال غیر منقول وزارت کشور، عضویت در کمیسیون مسیر ارتقای شغلی کارکنان وزارت کشور، نماینده وزارت کشور در کمیسیون تخصصی امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی، نماینده وزارت کشور در سفرهای استانی هیأت دولت و نماینده وزارت کشور در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور از دیگر سوابق اجرایی و مدیریت قاسمی است.

تدوین وضعیت موجود نظامات شهرداری تهران ، نظامات حوزه عمرانی وزارت کشور و نظامات فرماندهی مهندسی نیروی انتظامی کشور، طراحی نظام جامع سامانه ملی نظارت بر طرح ها و پروژه های عمرانی کشور از جمله دیگر اقدامات مدیریتی این نامزد مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دزفول است.

قاسمی در ۲ دوره قبلی مجلس شورای اسلامی نیز نامزد نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه دزفول بود که اگر چه موفق به حضور در مجلس نشد ولی در مجموع ۹۰ هزار رای توسط مردم این شهرستان کسب کرده است.

خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه مرجع و اصلی کشور در راستای مسوولیت‌های خود برای ایجاد شور انتخاباتی، برای نخستین بار امکان بهره گیری از ظرفیت‌های این خبرگزاری برای معرفی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را برای همه نامزدها فراهم کرده و در فراخوان‌هایی از همه نامزدها برای حضور در این خبرگزاری و معرفی خود و اعلام برنامه ها دعوت کرده است.

این خبرگزاری به آدرس دزفول، بلوار ۱۵ خرداد، خیابان خبرنگار و شماره تماس ۰۶۱۴۲۴۲۰۰۴۱ تا پایان فرصت قانونی تبلیغات انتخاباتی آماده میزبانی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha