معرفی آیت‌الله «علی محمدی خراسانی» نامزد انتخابات مجلس خبرگان در خراسان رضوی+فیلم

مشهد- ایرنا- آیت‌الله «علی محمدی خراسانی» با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی ضمن بیان سوابق خود به تشریح جایگاه مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی پرداخت.

به گزارش ایرنا، نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه با حضور در دفتر ایرنا مرکز مشهد در تشریح ویژگی ها و اهمیت مجلس خبرگان گفت: هفت اصل از ۱۷۷ اصل قانون اساسی مربوط به رهبری است، اصل پنجم به اضافه یکی از فصول قانون اساسی مربوط به رهبری است که ۲ اصل صفات و شرایط رهبری را و یک اصل وظایف و مسوولیت های آن را تبیین می‌کند.

آیت الله علی محمدی خراسانی ادامه داد: یک اصل مربوط به مجمع تشخیص مصلحت نظام و ارتباط آن با رهبری و سه اصل مربوط به خبرگان رهبری است، یکی از این سه اصل درخصوص آیین نامه داخلی مجلس خبرگان و ۲ اصل هم جایگاه خبرگان و وظیفه و مسوولیت خبرگان را تبیین می‌کند.

وی اضافه کرد: جایگاه خبرگان از حیث اهمیت به موازات جایگاه رهبری قرار دارد، یعنی به همان نسبت مهم بوده و مهمترین مجلس در نظام جمهوری اسلامی است، ۲ مسوولیت برای مجلس خبرگان و خبرگان رهبری در قانون اساسی تعریف شده است.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: یک وظیفه و مسوولیت مهم این مجلس انتخاب رهبر جامع الشرایط است و برای روز مبادا این مجلس به امر حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند مجلس خبرگان تقویت رهبری است و برای روز مبادا در قانون اساسی تعبیه شده و وظیفه دارد رهبر جامع الشرایط را انتخاب کند.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری ۳۴ سال قبل وقتی که امام راحل دعوت حق را لبیک گفتند و مردم دچار نگرانی و اضطراب شدند، نقش تاریخی و اساسی خود را در آن مرحله انجام داد و کمتر از ۲۴ ساعت رهبری را انتخاب و معرفی کرد که ۳۴ سال است ناخدای کشتی متلاطم انقلاب در عصر معاصر هستند.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد: مسوولیت دوم هم نظارت مستمر و رصد کردن شرایط و صفات رهبری است و این ۲ مسوولیت در قانون اساسی برای مجلس خبرگان رهبری پیش بینی شده است.

وی اشاره کرد: ۱۴ ساله بودم که وارد حوزه علمیه شدم و یک سال ۲ تا سه ماه در حوزه علمیه قوچان تحصیل کرده و سپس به مشهد مقدس آمده و پنج سال در حوزه علمیه مشهد مقدس تحصیل کردم که منتهی به دوران شروع تظاهرات شد.

آیت الله خراسانی ابراز کرد: سال ۵۶ و ۵۷ در تظاهرات میلیونی که مردم خراسان و مشهد و اطراف شرکت می کردند و به عنوان یک طلبه و قطره ای دریای بیکران مردم حضور فعال داشتم و بعد از پیروزی انقلاب یعنی در سال ۵۹ به حوزه علمیه قم رفته و اکنون حدود ۴۴ سال است که در حوزه علمیه قم هستم.

وی گفت: درس ها را در محضر بزرگان ادامه داده و از محضر آیات عظام آیت الله تبریزی، مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله وحید خراسانی، آیت الله جوادی آملی و سایر بزرگانی که در حوزه حضور دارند و بعضی هم به رحمت الهی رفته اند، استفاده کردم.

ایرنا خراسان رضوی از همه هشت نامزد انتخابات خبرگان رهبری در این استان برای حضور در این خبرگزاری و ارائه زندگی نامه، سوابق و رزومه فعالیت ها دعوت کرده است. در این نشست ها از همه نامزدها، در قالب یک پرسش واحد، خواسته شده "جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی" را تشریح نمایند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور در چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی، ۱۱ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha