نامزد نمایندگی مجلس از کردستان: وضعیت موجود در حوزه‌های مختلف نیازمند تغییر است

سنندج- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان گفت: از وضعیت موجود در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ناراضی‌ام و از مردم می‌خواهم برای تغییر این شرایط، پای صندوق‌های رای حاضر شده و نماینده اصلح انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با هدف فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کردستان و کمک به شناساندن بهتر آنها به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، با داوطلبان این دوره از انتخابات گفت و گو کرده است.

به منظور آشنایی و معرفی هر چه بیشتر مردم با "محمدرسول شیخی‌زاده" نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان، گفت و گویی انجام دادیم که مشروح آن در ادامه می آید.

ایرنا: خودتان را برای مردم معرفی کرده و اشاره‌ای مختصر به سوابق کاری و تحصیلی داشته باشید.

شیخی زاده: محمدرسول شیخی‌زاده هستم با ۲۹ سال تجربه خدمت در دستگاه‌های مختلف؛ تا مقطع دکترای علوم سیاسی گرایش جامعه شناسی سیاسی تحصیل کردم و امروز به عنوان نامزد در عرصه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان حضور پیدا کردم.

ایرنا: چرا به عنوان نامزد انتخابات این دوره، به عرصه ورود کردید؟ از نظر شما استان و حوزه انتخابیه با چه مشکلاتی مواجه است؟

شیخی زاده: با توجه به رسالتی که مجلس در بحث قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون دارد، این قوه می تواند به عنوان کلیدی‌ترین رکن در جامعه در حل مشکلات و مسائل کشور نقش ایفا کند؛ یکی از موانعی که در سطح کشور در مسیر توسعه وجود دارد، قوانین دست و پاگیری است که نیاز به اصلاح دارد و باید در مجلس آینده در این زمینه قدم های اساسی برداشته شود.

تسهیلگری و حمایت از توسعه کشور می تواند محوری ترین کار مجلس آینده باشد متاسفانه کردستان در بحث بیکاری، شاخص فلاکت و گرانی و تورم رتبه اول کشور را دارد و در شاخص بهداشت و آموزش و پرورش رتبه های آخر کشور را به خود اختصاص داده است و لذا می طلبد قدم اول و اساسی ما در شروع مجلس آینده در جهت حل مسائل اقتصادی و توسعه استان و استفاده از ظرفیت هایی که در استان مورد غفلت واقع شده است.

مرز باشماق و بانه از ظرفیت هایی است که می تواند در توسعه استان نقش ایفا کند، همچنین از ظرفیت کشاورزی و معادن بسیار غنی کردستان، می توان با برنامه ریزی درست برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان بهره برد.

یکی از نکاتی که تا امروز به آن توجه نشده، بحث ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و معادن است که در اولویت کاری بنده در صورت ورود به مجلس خواهد بود.

مهمترین مشکل ما در منطقه، بیکاری و عدم وجود اشتغال است شاهدیم که ظرفیت‌های اشتغالزایی که در منطقه وجود دارد، در اختیار جوانان تحصیلکرده و بیکار نیست، در بخش کشاورزی عدم برنامه ریزی، باعث شده بسیاری از محصولات روی دست کشاورز بماند و کشاورز جز ضرر و زیان چیزی از تولید عایدش نمی شود.

باید حمایت های ویژه ای را هم از بخش کشاورزی و هم در بحث معادن هم بنده معتقدم به صورت جدی ورود پیدا کنیم و ظرفیت کشاورزی و معادن به صورت صحیح در اختیار منطقه قرار گیرد. آنچه برای بنده مهم است بحث وضعیت موجود است و ما از وضعیت موجود در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ناراضی هستیم و از مردم تقاضا دارم برای تغییر این وضعیت با حضور پای صندوق های رای، مسیر فعلی دارای مشکل را به مسیر درست و توام با امید تبدیل کنند.

من امید دارم که این اتفاق در شهرستان‌های قروه و دهگلان خواهد افتاد. مشارکت مردم بسیار مهم است و اعتقاد دارم اولویت اول مشارکت است؛ وقتی مشارکت حداکثری باشد، نتیجه خوبی هم به دنبال خواهد داشت.

در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۱ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۳ نامزد باقی مانده اند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha