هماهنگی با استانداران برای حضور عادلانه نامزدهای انتخابات در دانشگاه‌ها

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مکاتبه با ستاد انتخابات کشور خبر داد و گفت: در آخرین مکاتبه با ستاد انتخابات کشور، مقرر شد استانداران با هماهنگی رییسان دانشگاه‌ها حضور عادلانه نامزدهای انتخاباتی در جمع اساتید، دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت فرهنگی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری به اهمیت موضوع انتخابات و مشارکت اشاره کرد و افزود: از چند ماه گذشته تلاش شد تا فضای دانشگاه ها به سمت انتخابات حرکت کند و تاکید کردیم بخش اصلی کنشگری در این زمینه بر عهده دانشجویان باشد.

وی افزود: یکی از مهم ترین مسائل حضور نامزدهای انتخاباتی در دانشگاه ها است. از این جهت پیرو نشست ها و مکاتباتی که با وزارت کشور داشتیم این اقدام تسهیل شد. در آخرین مکاتبه با ستاد انتخابات کشور مقرر شد تا استانداران با هماهنگی روسای دانشگاه ها حضور عادلانه نامزدهای انتخاباتی در جمع اساتید، دانشجویان و تشکل های دانشجویی را فراهم کنند. این موضوع طی نامه ای از سوی ستاد انتخابات کشور به استانداران نیز ابلاغ شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: با توجه به مرجعیت فکری اساتید، دانشجویان و تشکل های دانشجویی و نقش و جایگاه دانشگاهیان در افزایش مشارکت مردم در انتخابات، لازم است تا فضای انتخاباتی در دانشگاه پر رونق باشد.

کلانتری تصریح کرد: دشمن درصدد مایوس کردن مردم از صندوق های رای است، این در حالی است که مردم با آرای خود می توانند نسبت به آینده کشور تاثیر گذار باشند و افراد صالح و خدوم را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، جامعه دانشگاهی همیشه نسبت به رویدادها و موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه حساس و در بسیاری موارد نقش‌آفرین بوده است. انتخابات نیز به عنوان موضوعی سیاسی و تعیین‌کننده سرنوشت و مسیر جامعه از این امر مستثنی نبوده است و دانشگاهیان به قدر توان خود همواره در انتخابات فعال بوده و بر آن اثر داشته‌اند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به‌ویژه معاونت فرهنگی این وزارتخانه، دانشگاه‌ها و نخبگان دانشگاهی نیز از مدتی قبل در تبیین وضعیت سیاسی کشور و تلاش برای مشارکت آگاهانه مردم اقداماتی را صورت دادند.

بر همین اساس و برای نمونه قائم مقام و مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲۲ آذر از تدوین بسته سیاستی انتخابات خبر داد. همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رویکردها، راهبردها و برنامه‌های پیشنهادی برگزاری «انتخابات پُرشور، ایران قوی» را ۱۲ دی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور ابلاغ کرد.

افزون بر این، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در نشستی با اصحاب رسانه در روز ۲۵ دی با تاکید بر اینکه هیچ سلیقه سیاسی برای دانشگاهیان و وزارت علوم ارجحیت ندارد، گفت: دانشگاه می‌تواند فرایند انتخابات را عقلانی کند.

همچنین معاون فرهنگی‌ و اجتماعی وزارت علوم و معاون فرهنگی‌دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشستی با معاون سیاسی وزیر کشور، در روز یکم بهمن اقدامات این وزارتخانه‌ها را برای افزایش مشارکت سیاسی دانشجویان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تشریح کردند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha