قشم منطقه ویژه فرهنگی می‌شود

تهران- ایرنا- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطقه آزاد قشم، برای راه‌اندازی منطقه ویژه فرهنگی به منظور توسعه تولید، خدمات و صادرات صنایع فرهنگی در این منطقه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هشتصدوشانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی کشور روز سه شنبه - هشتم اسفند- با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این شورا و حضور برخط مدیران‌کل استانی تشکیل و تفاهم‌نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطقه آزاد قشم، برای راه‌اندازی منطقه ویژه فرهنگی به منظور توسعه تولید، خدمات و صادرات صنایع فرهنگی در این منطقه تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

این تفاهم‌نامه در چارچوب ابعاد فرهنگی سیاست‌های توسعه دریاپایه، تقویت اقتصاد فرهنگ ساحلی و اقتصاد فرهنگ دریا تنظیم شده است.

این نشست با دستور بررسی ابعاد و نقش دستگاه‌های فرهنگی کشور در توسعه دریایی، بررسی برنامه ملی انس عمومی با ادبیات کهن فارسی و بررسی مناسبت‌های تقویم سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

قشم منطقه ویژگی فرهنگی می‌شود

پیش از دستور جلسه، گزارش شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی توسط حجت‌الاسلام رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بجنورد ارائه و توصیه‌های شورای فرهنگ عمومی درباره سفرهای نوروزی مطرح شد.

همچنین در این نشست، از کتاب مرجع رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و انسیه خزعلی معاون امور بانوان رئیس جمهور رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha