۱۵ نامزد مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه در خراسان رضوی معرفی شدند

مشهد- ایرنا- قایم مقام رییس حزب اعتدال و توسعه در خراسان رضوی گفت: این حزب حمایت خود را از ۱۵ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان اعلام کرده است.

مرتضی صادقی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا فهرست نامزدهای مورد حمایت این حزب را به شرح زیر اعلام کرد: در حوزه انتخابیه حوزه انتخابیه فریمان، سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه مرتضی مطهری فریمانی، در حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخزر و صالح آباد عثمان سالاری، در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه : سعید باستانی، در حوزه انتخابیه چناران، طرقبه - شاندیز و گلبهار عبدالعظیم آبروش، در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار امیر توکلی و در حوزه انتخابیه درگز حسین محمدزاده.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه سبزوار، جغتای، جوین، داورزن و ششتمد محمد رضا محسنی ثانی، در حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه امیر یساقی، در حوزه انتخابیه مشهد و کلات محمدرضا مزجی، امیرهوشنگ انصاری، محمد افکاری ، جواد حمیدی و محمد کریمی، در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج هادی شوشتری و در حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ محمد رضا انبیایی نامزدهای مورد حمایت این حزب هستند.

دبیر سیاسی حزب اعتدال و توسعه گفت: این حزب در خراسان رضوی تاکنون برای معرفی نامزدی در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان و ۲ نامزد دیگر حوزه های انتخابیه سبزوار و نیشابور به جمع بندی نرسیده است از این رو از میان ۱۸ نامزد استان ۱۵ نفر در این فهرست معرفی شدند.

صادقی افزود: معیار و ملاک انتخاب این افراد برای نامزدی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کارآمدی، تخصص، مردم‌داری و ولایتمداری بوده است که البته همراه با رویکرد این حزب مبنی بر جوان گرایی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان حوزه انتخابیه "مشهد و کلات"پنج نماینده، حوزه انتخابیه "سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد" و حوزه انتخابیه "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه" هستند هر کدام دارای ۲ کرسی نمایندگی و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

هزار و ۲۶ نفر در استان خراسان رضوی برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و هشت نفر برای نامزدی مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده اند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha