حال و هوای انتخاباتی در بازار بیرجند + فیلم

بیرجند - ایرنا - بازار مرکزی شهر بیرجند این روزها در تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی حال و هوای انتخاباتی گرفته است، کسبه و مردم از روش‌های مختلف به دنبال معرفی و شناخت بهتر نامزدها هستند.

به گزارش ایرنا، کمتر از ۲ روز تا برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند باقی مانده و تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به اوج خود رسیده است.

اقشار مختلف جامعه به این روز سرنوشت ساز فکر می‌کنند تا پای صندوق‌های رای حاضر شوند و دست به انتخابی دیگر بزنند.

اصناف خراسان جنوبی یکی از این اقشار است که جزو جریان‌های انقلابی به حساب می‌آیند و تاکنون همراهی‌ خوبی با انقلاب و نظام در مقاطع مختلف داشته‌اند به طوری که تقدیر مسئولان کشوری را به همراه داشته است.

با توجه به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در یک روز سرد زمستانی به بازار مرکزی بیرجند سر زدیم تا از حال و هوای انتخاباتی مرکز تجاری شهر بنویسیم.

اغلب کسبه روی پیشخوان‌های خود تعدادی از پوسترهای تبلیغاتی نامزدها را در معرض دید مشتریان قرار دادند، برخی مغازه داران نیز تصاویر نامزدهای مورد نظر خود را پشت شیشه مغازه‌ها نصب کرده‌اند.

تعدادی از جوانان و نوجوانان نیز مشغول توزیع اقلام تبلیغاتی نامزدها بین مردم و کسبه هستند.

مسجدالرسول (ص) بازار این روزها محلی برای آمد و شد نامزدهای انتخاباتی شده تا در فرصت‌های پیش آمده بعد از نمازهای یومیه بتوانند برای مردم برنامه‌های خود را بازگو کنند.

برخی نامزدها دیدارهای چهره به چهره با کسبه داشته و از این طریق به دنبال جلب آرا بوده‌اند.

حرف و عمل نماینده‌ها یکی باشد

یکی از کسبه بازار به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی برای ماست و با توجه به اینکه چند روزی از شروع تبلیغات نامزدها می‌گذرد، شعارها و برنامه‌های آنها را دنبال می‌کنم.

داور باقری فورگ که مشغول دنبال کردن مناظره انتخاباتی از شبکه خاوران است، ادامه داد: هر کسی که رای می‌آورد، حرف و عملش یکی باشد.

وی گفت: من به عنوان یک بازاری توقعاتی دارم و انتظار است که فرد مورد نظر برای نمایندگی مجلس به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توجه داشته باشد و شعارهای خود را عملی کند.

این فعال صنفی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور ادامه داد: نماینده مجلس باید به فکر جوانان باشد و مسائل مربوط به ازدواج، اشتغال و مسکن آنها را به خوبی دنبال کند.

وی گفت: تا حدودی توانستم از بین نامزدها به جمع بندی برسم اما فردی باید وارد مجلس شود که سواد داشته باشد و با حرف و عمل یکسان خواسته‌های مردم را دنبال کند.

باقری افزود: فردی که به مجلس راه می‌یابد باید در هر محله‌ای یک نماینده داشته باشد تا مشکلات مردم را از نزدیک ببیند و برای آن برنامه ریزی کند.

وی تاکید کرد: نماینده باید به یاد داشته باشد که از همین خاک بلند شده و به فکر مردم منطقه خود باشد، قدر مردم را بداند و خود را مدیون رای مردم نکند به خصوص منطقه خراسان جنوبی که درگیر مسائل خاص شده نیازمند حمایت بیشتر است.

برخی از کسبه هم حاضر به مصاحبه نشدند اما گلایه‌هایی و توقع داشتند مسئولان به جمع آنها بروند و به درد دلشان گوش کنند.

یکی از جوانان بازاری گفت: مصاحبه نمی‌کنم اما اگر اینجا یک تریبون آزاد بگذارند حتما حرف هایم را خواهم گفت.

نماینده باید کوبنده سخن بگوید

بازاری دیگری در صنف پارچه فروش معتقد است که علیرغم همه مشکلات باز هم باید رای بدهیم چون وظیفه ماست اما هنوز نمی‌داند به چه کسی باید رای دهد.

حسینی افزود: مهمترین خواسته بازاریان از نماینده مجلس این است که به قول و عمل خود پایبند باشد مثلا یکی از نامزدها قول راه آهن داده بود باید ببینیم کی این قول عملی می‌شود.

حال و هوای انتخاباتی در بازار بیرجند

به گفته وی نماینده مجلس باید در صحن علنی کوبنده سخن بگوید و به فکر شهر و منطقه خود باشد.

یکی از کسبه هم حاضر به مصاحبه نبود اما معتقد است که مسئولان به آسیب‌های اجتماعی به خصوص فقر باید توجه بیشتری داشته باشند.

به نظر او نماینده مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف باید معادن طلای این منطقه را به عنوان یک زیرساخت برای پیشرفت منطقه مد نظر قرار دهد و تلاش کند که سود آن به جیب مردم همین استان برود.

منظره انتخاباتی در مسجدالرسول بازار

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی هم با اشاره به برنامه‌های اجرا شده برای افزایش شور انتخاباتی در بازار مرکزی بیرجند به خبرنگار ایرنا گفت: در همه جلساتی که با حضور روسای اتحادیه داشتیم، بر شور و نشاط اصناف در انتخابات تاکید شده و امید است که شاهد حضور و مشارکت بالای این قشر در انتخابات ۱۱ اسفند باشیم.

سعید قدبا با بیان اینکه اصناف خراسان جنوبی همیشه پای کار برنامه‌های ملی و مذهبی بوده‌اند ادامه داد: انتخابات از مهمترین مناسبت‌های ملی است که اصناف همراهی لازم را دارند.

وی گفت: در مسجد بازار نیز نامزدها هر روز حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌های خود را ارایه می‌دهند همچنین فرصتی است تا مردم و بازاریان مسائل و مشکلات خود را بیان کنند.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه زمینه برای تبلیغات نامزدها در بازار فراهم است عنوان کرد: همچنین یک مناظره بین نامزدها بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد بازار برگزار شد که با استقبال خوب مردم و اصناف همراه بود.

وی بیان کرد: اجلاسی هم با حضور روسای اتحادیه تا پایان هفته برگزار خواهد شد تا مسائل مربوط به اهمیت انتخابات و لزوم افزایش مشارکت تبیین شود.

قدبا با اشاره به مهمترین درخواست بازاریان و اصناف از نمایندگان مردم در خانه ملت گفت: بازاریان خواسته‌های زیادی دارند اما مساله مالیات مهمترین درخواستی است که انتظار می‌رود متناسب با درآمد اصناف در مجلس به آن پرداخته شود و خراسان جنوبی با استان‌های برخوردار یکسان دیده نشود.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha