قانون اجازه شهرستان شدن پیربکران را نمی دهد/این موضوع به مسوولان فلاورجان اعلام شده است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان ادعای برخورد سیاسی با تبدیل بخش پیربکران به شهرستان را تهمت، افتراء و ناشی از ناآگاهی و عدم اِشراف به قوانین و مقررات عنوان کرد.

مهدی سلیمانی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا، ضمن تکذیب برخی ادعاهای منتسب به حوزه تقسیمات کشوری استانداری افزود: وظیفه این حوزه بررسی و تطبیق درخواست های واصله با قوانین و مقررات و تهیه طرح توجیهی متناسب برای ارتقاء سطوح تقسیماتی است و ادعای برخورد سیاسی با این درخواست ها تهمت، افتراء و ناشی از ناآگاهی و عدم اِشراف به قوانین و مقررات است.

وی افزود: درخواست های متعددی برای تبدیل روستا به شهر یا تأسیس بخش یا شهرستان توسط نمایندگان مجلس، شوراهای اسلامی شهر و روستا و یا گروه های مردمی به استانداری واصل می شود که در صورت تطبیق با مقررات طرح لازم تهیه و برای طی مراحل قانونی به وزارت کشور ارسال می شود.

سلیمانی تصریح کرد: بر اساس مواد سه، ۶ و هفت قانون، تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، شهرستان شدن پیربکران مستلزم داشتن ۱۲۰ هزار نفر جمعیت و داشتن حداقل ۲ بخش و چهار دهستان و تصویب هیئت وزیران می باشد که درحال حاضر پیربکران هیچ یک از شرایط یاد شده را دارا نمی باشد.

به گزارش ایرنا، اخیرا برخی نامزدهای انتخابات حوزه انتخابیه فلاورجان در تبلیغات و سخنرانی های خود عدم شهرستان شدن پیربکران را به مخالفت مدیر کل سیاسی استانداری اصفهان نسبت داده بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha