انتخابات تلفیقی از حق و تکلیف است

تهران - ایرنا - سخنگوی کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: شرکت در انتخابات تلفیقی از حق و تکلیف است و از آنجایی که همه شهروندان جامعه از حقوق بنیادین برخوردارند و یکی از لوازم این حقوق شرکت در انتخابات است؛ بنابراین برای داشتن یک جامعه بهتر، مشارکت در انتخابات یک تکلیف محسوب می‌شود.

مهران عبدی در آستانه برگزاری دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا مشارکت در انتخابات را حق و تکلیف مردم دانست و ضمن دعوت از جامعه حقوقی برای مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند، افزود: وکلای دادگستری اگر بنا دارند شرایط را تغییر دهند و به وضعیت مطلوب برسند، باید با شرکت در انتخابات افرادی را که همفکر خود هستند و تصور می‌کنند اندیشه بهتری دارند، راهی خانه ملت کنند تا مطلوب حاصل شود.

عبدی درباره آگاهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به قوانین گفت: در نظام قانونگذاری شرط اختصاصی حقوقدان بودن برای نمایندگان مردم در نظر گرفته نشده است اما لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با آراء و نظرات مستقیم مردم انتخاب می‌شوند، افرادی باشند که به دانش فنی حقوق تسلط داشته باشند تا شاهد قانونگذاری بهتری باشیم.

سخنگوی کانون وکلای دادگستری مرکز اضافه کرد: اعضای قوه مقننه به عنوان نمایندگان ملت که به وضع قوانین مبادرت می‌ورزند باید همواره ارتباط مستمر و موثر خود را با جامعه دانشگاهیان، نهادهای مدنی و مراکز تخصصی از جمله نهاد وکالت مدنظر قرار دهند و برای تعامل و ارتباط دو سویه با این سرمایه‌های اجتماعی تلاش کنند.

انتخابات تلفیقی از حق و تکلیف است

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس (۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله) برگزار خواهد شد همچنین مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد و از این تعداد، ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان به استان تهران اختصاص دارد.

سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن در انتخابات یازدهم اسفند هستند و از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha