۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85399428
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

اطلاعیه‌های جعلی تعطیلی مدارس، شهروندان یزدی را سردرگم کرد

یزد- ایرنا- بارش‌های چند روز اخیر در استان یزد، غیرحضوری شدن مدارس بخشی از مناطق استان را به دنبال داشت اما صدور و نشر اطلاعیه‌های جعلی در مورد تعطیلی مدارس، موجب سردرگمی و بلاتکلیفی والدین دانش‌آموزان شد.

به گزارش ایرنا، نشر این ۲ اطلاعیه جعلی که به نام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش و مدیریت بحران استان منتشر شد ضمن آنکه واکنش این ۲ نهاد رسمی را به دنبال داشت موجب سردرگمی و بلاتکلیفی والدین دانش آموزان شد.

به دنبال آن هر دو سازمان یاد شده با صدور اطلاعیه‌ای، اعلام کردند نشر خبر تعطیلی مدارس استان به نقل از مدیریت بحران و اداره کل آموزش و پرورش، جعلی است و تکذیب می شود.

در نخستین اطلاعیه جعلی که برای روز دوشنبه صادر شد از منبع "خبرگزاری" اما بدون اشاره به نوع خبرگزاری، استفاده شده و در آن به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اعلام شده "بعلت یخبندان و بارش برف و باران، تمام مدارس استان در همه مقاطع تعطیل است".

در اطلاعیه جعلی دوم نیز که برای روز سه شنبه صادر شده از تعطیلی برخی از مدارس شهرستان های استان بعلت بارش برف و باران و سرما خبر داده شده و امضای اداره کل آموزش و پرورش و مدیریت بحران، پای آن است .

صدور این ۲ اطلاعیه جعلی موجب بلاتکلیفی و سرگردانی والدین شد و تلفن های مسوولان اداره کل آموزش و پرورش استان و بویژه روابط عمومی آن مدام اشغال و والدین از وضعیت حضور یا عدم حضور دانش آموزان سوال کردند.

تلفن‌های خبرنگاران ایرنا نیز پس از صدور این اطلاعیه های جعلی، مدام اشغال و شهروندان از تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس سوال می کردند.

اینکه کدام فرد یا افراد مردم آزاری با نشر این اطلاعیه های جعلی، موجب آزار و اذیت مردم را فراهم می کنند جای بررسی دارد و لازم است اداره کل آموزش و پرورش و مدیریت بحران با طرح شکایت، نسبت به برخورد قانونی و قضایی با این افراد اقدام کنند.

بارش باران و برف در ۲ روز گذشته موجب شادی مردم و کشاورزان این استان شد و به دنبال آن مدیریت بحران و آموزش و پرورش، آموزش در بخشی از مدارس استان را در روز دوشنبه غیر حضوری اعلام کرد اما امروز سه شنبه به جز شماری از مدارس مناطق ییلاقی شهرستان تفت، بقیه مدارس باز و تحصیل در آن جاری است.

استان یزد بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha