۸ اسفند ۱۴۰۲، ۲:۰۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85399255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مکرون: اجماعی برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین وجود ندارد

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بامداد سه‌شنبه گفت که هیچ اجماعی میان متحدان اوکراین برای اعزام نیروی نظامی به کی یف وجود ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مکرون پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد.

وی افزو د، اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

به گزارش آسوشیتدپرس، وی با تاکید بر اینکه روسیه نباید در جنگ پیروز شود، از سران اروپا خواست تا برای تضمین امنیت جمعی خود حمایت‌ها از اوکراین را تقویت کنند.

مکرون اظهار کرد: ما در فرایند تضمین امنیت جمعی امروز و فردای خود هستیم.

وی در دیداری با اولاف شولتس صدراعظم آلمان، آندری دودا رئیس جمهوری لهستان و رهبران کشورهای بالتیک اظهار کرد: روسیه نباید در جنگ پیروز شود.

مکرون افزود: ما در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که روسیه مستحکم‌تر شده است. همچنین می‌دانیم که روسیه برای حملات جدید، خصوصا برای شوکه کردن افکار عمومی اوکراین آماده می‌شود.

رئیس جمهوری فرانسه بر تحکیم امنیت اروپا برای مقابله با حمله احتمالی روسیه به کشورهای دیگر تاکید کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، استونی، لیتوانی، لتونی و لهستان که از حامیان اصلی اوکراین هستند، جزو اهداف احتمالی روسیه در آینده به شمار می‌آیند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در سخنانی ویدیویی خطاب به سران اروپایی درخواست کرد تا «تضمین کنند که پوتین نمی‌تواند دستاوردهای ما را نابود کرده و نخواهد توانست تهاجم خود را به کشورهای دیگر گسترش دهد.»

یک مقام فرانسوی گفت که هدف از برگزاری کنفرانس درباره اوکراین ارائه تعهدات جدید به کی‌یف نیست بلکه قصد آن هماهنگی کمک‌ها به آن کشور و اجرای تعهدات پیشین است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha