۸ اسفند ۱۴۰۲، ۴:۳۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85399214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر بلغارستان بر امضای توافقنامه امنیتی با اوکراین تاکید کرد

تهران-ایرنا-نیکولای دنکوف، نخست وزیر بلغارستان در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: صوفیه در حال بررسی امضای یک توافقنامه امنیتی دوجانبه با کی یف است، اما این توافق ابتدا باید به تصویب مجلس ملی برسد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "رادیو بلغارستان"، دنکوف که در کی یف با زلنسکی دیدار کرد ، افزود ، دولت و اکثر اعضای پارلمان بلغارستان بر حمایت کامل سیاسی، نظامی، دیپلماتیک، بشردوستانه و مادی از اوکراین تلاش می کنند.

زلنسکی به نوبه خود از حمایت بلغارستان تشکر کرده و گفت که اوکراین علاقه مند به تولید مشترک تجهیزات نظامی و دفاعی است که به گفته او هم برای بلغارستان شغل ایجاد کرده و هم نیازهای اوکراین را برآورده می کند.

به گزارش رادیو بلغارستان، در این دیدار همچنین تقویت همکاری های دوجانبه در بخش های انرژی، زیرساخت ها و لجستیک بررسی شد.

زلنسکی چهارشنبه گذشته گفت که کشورش در حال آماده شدن برای توافقات امنیتی جدید با شرکای خود است.

جنگ اوکراین و روسیه روز شنبه وارد سومین سال خود شد.

از آغاز سال جاری، اوکراین برای تعمیق همکاری های دفاعی و کسب حمایت، توافقنامه های امنیتی ۱۰ ساله را با انگلیس, فرانسه، دانمارک، ایتالیا، کانادا و آلمان امضا کرده است.

به گزارش ایرنا, روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به ورود به سومین سال جنگ میان روسیه و اوکراین، روزهای سختی را برای «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در جبهه‌های مختلف پیش‌بینی کرده‌ است.

نویسنده این مطلب اذعان دارد: جامعه اوکراین از جنگ خسته شده و حمایت بین‌المللی در حال نابودی است؛ موضوعی که خود سبب کاهش مهمات در جبهه جنگ شده است. از طرفی، باتوجه به اهرم‌های کمی که مقابل روسیه وجود دارد، اوکراینی‌ها حاضر به پذیرش طرح صلح نیستند و همین امر، فرصت جمع‌آوری نیرو و حمله به مناطق بیشتری در خاک اوکراین را در اختیار مسکو قرار می‌دهد.

زلنسکی دیروز یکشنبه در ویدئو کنفرانسی که به مناسبت دو سالگی حمله به کشورش برگزار شده بود، بر خطرهای پیش‌رو در سال جاری تاکید کرد و گفت: سال اول تنها بر حفظ بقا استوار بود؛ بقای مطلق. سال دوم بر مقاومت و تحمل. اما سال سوم تعیین‌کننده خواهد بود و چالش‌های داخلی و خارجی بسیاری وجود خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری اوکراین در ادامه اعتراف کرد که بخش زیادی از آینده این کشور به عوامل بیرونی و به ویژه واشنگتن بستگی دارد. وی سپس انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را تعیین‌کننده دانست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha