۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۳۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85399210
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عباس با استعفای دولت خودگردان فلسطین موافقت کرد

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۳۳
کد خبر: 85399210
عباس با استعفای دولت خودگردان فلسطین موافقت کرد

تهران-ایرنا- «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه شب استعفای اعضای دولت این تشکیلات به ریاست «محمد اشتیه» را پذیرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، موافقت با استعفای دولت اشتیه پس از دیدار وی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انجام شد.

عباس ضمن پذیرش استعفای دولت اشتیه، تا تشکیل کابینه جدید، نخست وزیر مستعفی را مسؤول مؤقت پیشبرد امور کرد.

دولت کنونی تشکیلات خودگردان به فعالیت خود با عنوان دولت پیشبرد امور ادامه خواهد داد.

ساعاتی پیش بود که اشتیه استعفای دولت خود را اعلام کرد.

وی گفت: از سه شنبه گذشته استعفای دولت خود را به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تقدیم کردم و امروز نیز به صورت مکتوب درخواست خود را ارائه می کنم.

اشتیه پس از اعلام استعفای دولت خود تاکید کرد: با وجود محاصره بی سابقه ای که بر ما تحمیل شده، همچنان به شهدا و اسرا، به مردم خود در نوار غزه، پروژه ملی فلسطین، بیت المقدس، مقدسات و قهرمانان خود وفادار می مانیم.

وی ادامه داد: ما با چالش‌هایی روبرو بودیم، که هیچ‌کدام از آن‌ها ساخته خودمان نبود و برای آن سختی های بسیاری را متحمل شدیم زیرا که فلسطین ارزش این مشقت ها را داشت.

به گزارش ایرنا، منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، دولت تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمد اشتیه امروز استعفا خواهد کرد.

این در حالی است که یک منبع حماس پیش‌تر به شبکه العربیه گفته بود که این جنبش به تغییرات پیش رو در دولت خودگردان توسط عباس اهمیتی نمی‌دهد.

این منبع با اشاره به این که حماس خواهان تشکیل یک دولت ملی فلسطین با اجماع همه گروه‌ها است، افزود: دولت بعدی باید وظایف مشخص و یک دوره زمانی موقت داشته باشد.

این منبع اضافه کرد: هیات ما در مسکو درباره تشکیل دولت ملی برای یک دوره مشخص و با وظایف مشخص بحث خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha