خراسانی ها از سفرهای جاده ای غیرضروری خودداری کنند

مشهد-ارنا- مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: شهروندان و هم استانی‌ها از سفرهای غیر ضروری جدا پرهیز نمایند و در صورت ضرورت ملزم به استفاده از تجهیزات ایمنی در جاده های زمستانی نظیر زنجیر چرخ در ترددهای جاده ای می باشند.

جعفر شهامت شامگاه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به استقرار سرمای پایدار طی روزهای آتی و پیش بینی ورود سامانه بارشی نسبتا سنگین در روزهای پیش‌رو، شاهد لغزندگی شدید راه‌های استان خواهیم بود.
وی با اشاره به مصوبات قرارگاه راهداری زمستانی خراسان رضوی اظهار داشت: عوامل مسوول جهت پیشگیری از هر گونه حوادث ناگوار، از تردد خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی جلوگیری خواهند کرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان داشت: هم اکنون کولاک تردد در جاده های تربت حیدریه - باخرز، مشهد - کلات، تربت حیدریه - باغچه، خواف - تایباد، زاوه - فریمان، قوچان - چناران، قوچان - فاروج و گناباد - کاخک را تحت تاثیر قرار داده است.

شهامت ادامه داد: بارش برف در شهرستان های مه ولات، باخرز، جغتای، نیشابور، زبرخان، مشهد، چناران، طرقبه شاندیز، تربت حیدریه، زاوه، کاشمر، کوهسرخ، بجستان، گناباد، چناران، نیشابور، خوشاب، رشتخوار، کلات و فریمان موجب لغزنده شدن سطح جاده ها در این مناطق شده است.

وی افزود: مه غلیظ نیز در حوزه شهرستان کلات و جاده مشهد - کلات در محدوده گردنه گوجگی و جاده تربت جام - صالح آباد در گردنه کله مل موجب کاهش دید رانندگان شده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش های رگباری و برف که از دیروز در نیمه شمالی استان آغاز شده تا روز سه شنبه به شکل بارش برف و کولاک ادامه خواهد داشت و سراسر استان را از نظر یخ زدگی و لغزندگی جاده ها، تشکیل مه، کاهش دید و اختلال در سیستم حمل و نقل تحت تاثیر قرار خواهد داد.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha