معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور: شهید اسماعیل احمدی، فردی جهادی و انقلابی بود

تهران - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: شهید اسماعیل احمدی، فردی کاملا جهادی و انقلابی بود و از هر انگشت او یک هنر می‌بارید و هر کجا حضور می‌یافت کار تاسیسی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدامیرحسین مدنی دوشنبه شب در آیین سالگرد جهادگر آسمانی شهید اسماعیل احمدی که در حادثه تلخ سقوط بالگرد وزیر ورزش و جوانان در استان کرمان به شهادت رسید، اظهار داشت: در هر جایی مجری حضور نداشت، شهید اسماعیل می‌توانست مجری خوبی باشد. همانطور که در نبود قاری، قاری خوب و در نبود مداح، مداح خوبی بود و یک انسان چند وجهی بود و راجع به شخصیت این شهید باید خیلی کار شود.

وی در این آیین که در تالار بعثت مسجد پیامبر اعظم(ص) با حضور وزیر ورزش و جوانان، قائم مقام وزیر و برخی معاونان و مدیران وزارت ورزش و جوانان، سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج، حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و خانواده‌های شهدای جهادگر و عرصه محرومیت‌زدایی برگزار شد، اظهار داشت: شهید اسماعیل احمدی با نوع رفتنش حسرت را بر دل ما گذاشت. در منطقه محروم و شب خدمت، لحظه جانفشانی در بالگرد و کلام یا زهرا(س) در زمان شهادت، همگی نشان می‌دهد که شهید اسماعیل، مرگ شیرینی داشت و با شهادت از دنیا رفتن بسیار ارزشمند است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: نوع بدرقه‌ای که از شهید شد، بدرقه بسیار شیرینی بود.

وی با اشاره به حضور شهید در وقایع و مسائل سخت و دشوار از جمله سیلاب‌های اخیر بویژه در خوزستان یادآوری کرد: در منطقه احمد فداله در جریان سیلاب، با حضور شهید اسماعیل احمدی خیال همه راحت بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: امید است اسماعیل‌های زیادی در این کشور ظهور و بروز کنند و از خدمات آنها بهره‌مند شویم.

مدنی اظهار داشت: امیدوارم مسیری که اسماعیل رفت سرانجام ما نیز به ختم این مسیر باشد و خداوند نعمت خدمت را برای ما همچون شهید، ارزانی بدارد.

در این آئین همچنین گروه تواشیح پیامبر اعظم(ص) به اجرای قطعاتی پرداخت.

حجت الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان هم گفت: حاج اسماعیل برای خود مکتبی بود. در فضای جهادی یک بعد جهادگران قوی و بعد دیگر ضعیف می‌شوند اما اسماعیل در اغلب اردوهای جهادی‌ با خانواده‌اش بود و کمتر اردوی جهادی بود که شهید بدون خانواده‌اش برود.

وی افزود: در فضای زندگی جهادی از وظیفه‌ای که داریم غافل می‌شویم اما حاج اسماعیل اول از همه به وزارت ورزش می‌آمد و جزو آخرین نفراتی بود که از وزارتخانه می‌رفت.

احدی گفت: خیلی باید دوران زیادی بگذرد که آدمی با این جامعیت ظهور و بروز پیدا کند. تنیس حرفه‌ای بازی می‌کرد و مداح بود و هیچ کار او با کار دیگر تداخل پیدا نمی‌کرد و برای اجرای این نقش‌ها بدون این که تداخلی ایجاد شود هنرمندی می‌خواهد.

وی افزود: تعهدی که شهید به نماز اول وقت داشت خیلی عجیب بود و در سخت‌ترین شرایط هم نماز اول وقت را اقامه می‌کرد.

احدی گفت: شهید اسماعیل در هر جایی، از خود یک یادگاری می‌گذاشت و بنیاد نجوا یادگاری شهید در وزارت ورزش بود.

در پایان مراسم از کتاب مجموعه خاطرات شهید اسماعیل احمدی به قلم سجاد شوقیان رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha