نامزد انتخابات مجلس از ساری: صنعت خودروسازی، بیکاری مرکز مازندران را رفع می‌کند +فیلم

ساری- ایرنا - سید محمد موسوی سنگدهی نامزد انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود گفت: مرکز استان مازندران به صنعت به عنوان موتور محرکه اشتغال نیاز جدی دارد، پس انتخاب یک نماینده متخصص صنعت، ضروری است.

موسوی سنگدهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمانی که صحبت از انتخاب با پارامترهای متاثر و مهم برای حوزه انتخابیه می‌شود معتقدم که حوزه ساری و میاندورود قطعا با حوزه انتخابیه تهران و کرمان و تبریز و اردبیل فرق دارد، اگر مساله حوزه انتخابیه خودمان را متوجه بشویم برای رفع و حل آن می توانیم انتخاب درستی انجام بدهیم.

وی افزود: در تمام محافل دوستان و نزدیکان در ۲ تا سه ماه گذشته و ارتباطی که با اصناف و گروه‌های مختلف ساری برقرار کردیم، مهمترین مشکل و مساله امروز حوزه انتخابیه ساری را چالش بیکاری عنوان می‌کنند البته جای تعجب و تاسف است که امروز در خیلی از استان‌ها و شهرستان‌ها نیروی کار داریم، اما در ساری هنوز مشکل بیکاری در صدر مشکلات آن است.

این نامزد انتخابات مجلس دوازدهم تصریح کرد : رفع بیکاری با ایجاد شغل ایجاد می‌شود و به نظرم اگر صنعت وارد منطقه شود اشتغالزاست در دنیا ۲ عامل صنعت و گردشگری ایجاد ثروت می‌کند کاری که در برخی استان‌ها مانند کرمان و سمنان و تبریز انجام شده است.

این کاندیدای حوزه انتخابیه ساری و میاندورود به مهاجرت بالای نیروی کار از مازندران به سمنان اشاره کرد و توضیح داد: چراکه بیش از سه هزار و ۳۰۰ کارخانه صنعتی برای یک شهر ۲۰۰ هزار نفری وجود دارد و این سبب کمبود نیروی کار و جذب نیرو از استان‌های دیگر شده است.

موسوی با اشاره به اینکه جای صنایع تبدیل کشاورزی نیز در مازندران خالی است، گفت: یکی از برنامه‌های من این است که صنعت فرآوری و تبدیلی را به استان بیاورم.

وی مقوله گردشگری حوزه انتخابیه ساری و میاندورود اشاره کرد و ادامه داد:‌ برای گردشگری چه کردیم؟ مردم تهران ساعت‌های متوالی در جاده چالوس هستند که به این شمال برسند، ولی مسیر یک طرفه تهران - ساری را انتخاب نمی‌کنند، جالب است بدانید ساروی ها هم برای دیدن ساحل به غرب استان می‌روند، این‌ها درد است، گفتند صنعت نیاید، چون گردشگری داریم، در صنعت کاری نکردیم و گردشگری هم نشده است.

موسوی گفت: این حرف که صنعت نیاید، چون گردشگری داریم را باید رامسر و نمک آبرود بزنند. ساری چه کم از رامسر و نمک آبرود دارد؟ ساحل ندارد یا جنگل ندارد!؟ ما الگوی موفق گردشگری را در استان خودمان داریم جای دوری نمی‌رویم. رامسر چه کار کرده نمک آبرود چه کرده؟ مگر در ساحل فرح اباد نمی‌شود شهر بازی مثل نمک آبرود زد یا کشتی تفریحی نمی‌شود برقرار کرد یا از ظرفیت جنگل‌های اطراف ساری نمی‌توان کاری انجام داد.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود اضافه کرد :صنعت و گردشگری در ساری مغفول مانده است معتقدم این منطقه به صنعت زودبازده و سالم مثل خودروسازی نیازمند است، به دلسوخته ساری هستم، ارتباطاتم امروز به حدی رسیده که می‌توانم برنامه هایم را در حوزه انتخابیه خودم با هدف ایجاد اشتغال پایدار محقق کنم.

وی به اهمیت مشارکت و حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت:‌ حضور و مشارکت سیاسی احترام گذاشتن به حق رای خودمان است درواقع سهیم شدن در سرنوشت است، از طرفی اهمیت حضور در انتخابات حوزه انتخابیه ساری و میاندورد برای توسعه است، بنابراین رای دان به کسی که توانایی حل مساله را در شهرستان داشته باشد بسیار مهم است، اگر مشکل امروز ساری و میاندورود بیکاری است، موتور محرکه اشتغال صنعت است، نماینده صنعتی می تواند مساله صنعت را حل می کند.

موسوی تصریح کرد: به شعار ها رای ندهید به تخصص و سوابق رای بدهید، من شعار ندادم، فقط تکرار سوابقم را اذعان کردم و این تکرار سوابق ضمانت اجرای برنامه های من است.

وی به برخی چالش های انتخابات اشاره کرد و توضیح داد:‌ بررسی های من نشان می دهد که در میدان نبودن بعضی ها با دانش سیاسی روز سبب شد تا امروز پدیده شوم دلالی رای مواجه شویم، شعار هایی که داده می شود، موضوع و مساله شهر نیست، و این که آشنایی، دوستی و رودربایستی عامل رای دان به فرد است. به کسی رای بدهید که قدرت حل مساله شهر را داشته باشد تا به استان توسعه یافته مازندران برسیم.

سید محمد موسوی سنگدهی متولد ۱۳۵۹ اصالتا اهل روستای سنگده از بخش دو دانگه شهرستان ساری دارای لیسانس مهندسی صنایع گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها، فوق لیسانس مدیریت پروژه و فوق لیسانس مدیریت استراتژیک است.

مدیر کیفیت سایپاه دیزل، مدیر کیفیت خودرو سازی مرتب، مدیر عامل کارخانجات لوازم اتومبیل ایران، معاون مدیر عامل زامیاد، مدیر کارخانه سبلان خودرو و مشاور و مدرس و سر مدیر سیستم های مدیریتی و مشاور صنایع خودرو و پتروشیمی از سوابق شغلی موسوی سنگدهی است.

طبق فراخوانی که از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مازندران منتشر شد، برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری این امکان فراهم شده که با حضور در دفتر این خبرگزاری برنامه‌های خود را ارائه کنند.

شورای نگهبان فهرست نهایی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران را منتشر کرد که در حال حاضر تعداد داوطلبانی که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده اند ۳۹۲ است و پیش بینی می شود تا پایان زمان مهلت باقی مانده برای انصراف افراد بیشتری از این گردونه خارج شوند.

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۱۹ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha