۱۸۵ هزار معلم در فرآیند انتخابات مشارکت دارند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۸۵ هزار معلم در فرآیند انتخابات و رای‌گیری از مردم مشارکت کرده و مردم را برای انتخاب درست هدایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضامراد صحرایی روز دوشنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن فرهنگیان اظهار کرد: امروز یک نقطه عطف است چرا که مدت زمان زیادی است درباره تامین مسکن فرهنگیان صحبت می‌شود.

وی افزود: تامین مسکن یک فضیلت است و این موضوع برای فرهنگیان اهمیت بسیاری دارد چرا که نفع این موضوع برای کشور است.

وی با بیان اینکه معلمان گره گشا، تصویرساز و معمار هویت آینده کشور هستند، اظهار داشت: هر مدرسه یک ایران کوچک است که معلمان این تصویر را می‌سازند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معیشت معلمان باید در همه مولفه‌ها تامین شود، حفظ شان و منزلت معلم وظیفه جامعه است و همچنین مرجعیت معلم اهمیت دارد، جامعه سالم و بالنده نقش مرجعیت را به معلم می‌دهد.

صحرایی یادآور شد: معلمان امانت‌دار هستند و خانواده‌ها فرزندان را به معلمان می‌سپارند، روزانه ۱۶.۵ میلیون دانش آموز به معلمان سپرده می‌شوند. مردم به معلمان اعتماد دارند.

وی گفت: تامین مسکن یعنی تامین آینده معلمان که آینده فرزندان ما را تامین می‌کنند. با قانون های مصوب و حمایت دولت بن بست ساخت مسکن برای فرهنگیان برداشته شد. تعاونی هایی که مسکن برای فرهنگیان می ساختند امروز بهترین اماکن مسکونی هستند و موجب فرهنگسازی در مناطق شده اند.

صحرایی بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو تاکید کرد و افزود: هر آرزویی که برای سال های آینده داریم روز جمعه 11 اسفند در انتخابات رقم زده می شود. انتخابات دستاورد انقلاب، شهدا و مجاهدان است و در این روز می توانیم برای شکوفایی کشور نقش آفرینی کنیم؛ حضور ما در این عرصه مهم توجه به آینده کشور است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هر فردی به آینده کشور در سطح کلان و آینده فرزند خود در سطح خانواده توجه دارد با شرکت در انتخابات موجب تضمین ساخت آینده کشور می شود.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این نشست اظهار کرد: ما در ۵۰ نقطه شهرک‌سازی داشته‌ایم و بیش از ۱۱۰ هزار واحد را برای صنایع اختصاص دادیم و هفته گذشته نیز برای اساتید دانشگاه‌ها ۶۰ هزار واحد را کلنگ‌زنی کردیم.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه اراضی وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه قرار می‌گیرد.

مالکی افزود: آن‌جایی هم که وزارت راه زمین دارد باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و بخشی از مسکن‌ها نیز در این اراضی احداث شود.

مالکی گفت: در حوزه اجرا چند کار می‌توانیم انجام دهیم. یک روش این است که زمین در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد و خودشان بسازند. یک روش دیگر نیز تعاونی‌های خوشنام فرهنگیان هستند که می‌توانند ساخت‌وساز را انجام دهند که در حوزه اجرا باید به تصمیم‌گیری برسیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس این تفاهم نامه ۱۰۰ هزار فرهنگی صاحب مسکن می شوند.

تحویل زمین های مناسب در ۱۸ استان به معلمان با بهره گیری از قانون فرهنگیان و قانون جدیددر دستورکار دو وزارتخانه خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha