۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85398855
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلفی‌گل: جامعه دانشگاهی پرچمداران تصمیم‌گیری عالمانه در انتخابات هستند

تهران-ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مشارکت بالا نشان دهنده سرمایه اجتماعی است، گفت: خواص، نخبگان و جامعه دانشگاهی به عنوان پرچمداران تصمیم‌گیری عالمانه در انتخابات می‌توانند برای سایر اقشار و اصناف جامعه الگو باشند.

محمدعلی زلفی‌گل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم و نقش خواص اظهار داشت: ۱۱ اسفندماه با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به مدت ۴ سال تکلیف قوه مقننه مشخص می شود و اعضای خبرگان رهبری نیز برای ۸ سال انتخاب می شوند؛ بنابراین آنها در تصمیم گیری ها برای کشور موثر هستند.

وی افزود: خواص، نخبگان و جامعه دانشگاهی به عنوان پرچمداران تصمیم گیری عالمانه می توانند برای سایر اقشار و اصناف جامعه الگو باشند از این رو من از اعضای هیات علمی و همچنین یاوران علمی و به ویژه نسل پرشور و نشاط جامعه دانشجویان درخواست می کنم که با حضور پررنگ خود در انتخابات، سرنوشت کشور را برای چند سال آینده رقم بزنند.

وزیر علوم یادآورشد: هرچه قدر مشارکت و آرا بیشتر باشد، نشان دهنده سرمایه اجتماعی نظام است و از طرفی وقتی تعداد افراد مشورت دهنده و تصمیم گیرنده در سرنوشت کشور افزایش پیدا کند و آرا بالا رود به طور قطع افراد اصلح وارد عرصه تصمیم‌گیری و قانونگذاری خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha