نامزد انتخابات مجلس: مدیریت آب در کشور نیازمند بازنگری است+فیلم

اصفهان-ایرنا- نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل آب در کشور نداریم، بلکه مساله اصلی «مدیریت آب» است که باید بازنگری شود.

حجت الاسلام نصرالله سخاوتی لادانی(کد انتخاباتی ۱۵۳۷) روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت و گوی انتخاباتی خود به سووالات ایرنا پاسخ داد.

نام وی جزو فهرست«گام دوم» و «حزب موتلفه اسلامی اصفهان» برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه است.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می‌دانید؟

بحران آب در اصفهان، خشکی تالاب بین‌المللی گاوخونی و تبعات ناشی از آن، افزایش روزانه بیماری سرطان در اصفهان، آلودگی هوا، فقر و فساد ناشی از مشکل بیکاری، چالش‌های آموزشی و فرهنگی و نقایص زیرساخت‌های شهری از مهمترین مسائل حوزه انتخابیه ماست.

ایرنا: به نظر شما مهمترین معضلات کشور چیست؟ مجلس چه کمکی به رفع آن خواهد کرد؟

مهمترین معضل کشور اقتصاد ربوی و غیراسلامی است که تا قلب جامعه رخنه کرده است. مجلس شورای اسلامی باید در اقدام فوری قانون‌های غیرربوی را فعال یا قوانین بازدارنده را در این زمینه تصویب کند سپس با نظارت گسترده خود، آن قوانین را عملیاتی سازد زیرا این مساله که دامنگیر بانک‌ها و مردم‌ شده، فشار اقتصادی را بر مستضعفان و محرومان جامعه چند برابر کرده است. همچنین پیاده نشدن اقتصاد مقاومتی و استمرار مساله بیکاری از دیگر مشکلات مهم کشور است.

ایرنا: در صورت راهیابی به مجلس چه اهداف و برنامه‌هایی را دنبال می‌کنید؟ مایل به عضویت در کدام کمیسیون‌ها هستید؟

مهمترین وظایف یک نماینده در مجلس شورای اسلامی، قانونگذاری خوب و نظارت بر آن است. در کشور ما کمبود ماده‌های قانونی وجود ندارد اما نظارت خوب بر اجرای آنها ضروریست.

در صورت راهیابی به مجلس بر گفتمان عدالت‌ورزی در برابر اشرافی گری تأکید فراوان خواهم داشت و معتقدم در فهم اقتصاد مقاومتی و مدل‌سازی برای آن نباید اسیر اندیشه‌های غربی شد و باید این تفکر را که الگوی اقتصاد سرمایه‌داری در هماهنگی با نظام سیاسی و فرهنگ اسلامی است، بشدت مردود دانست و تخطئه کرد.

گفتمان‌سازی و بها دادن به تشکل‌های انقلابی از دیگر برنامه‌های بنده خواهد بود زیرا درمانِ دردِ مردم از دلِ تشکل‌ها بیرون می‌آید.درحقیقت تشکل‌های واقعی آنهایی هستند که برای مشکلات موجود طرح و برنامه ارائه می‌کنند.

همچنین پرداختن به معماری و مهندسی فرهنگی کشور از اولویت‌های دیگر خواهد بود. تلاش در جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و پیگیری مسائل امینت ملی و سیاست خارجی برای شناسایی و نقض پیمان‌های ذلت‌بار نیز از دیگر اهداف بنده است.

یک نماینده از نظر شما چه شاخصه‌هایی باید داشته باشد؟

مدیریت جهادی بر مبنای آگاهی از موقعیت‌های حساس و کلیدی، عدم اشرافی‌گری، مبارزه با فساد طبقاتی و شفاف سازی در اموال خود و دیگر مسوولان از شاخصه های مهم یک نماینده در مجلس است.

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصل ۱۱۰ را که وظایف و اختیارات بالاترین مقام کشور یعنی رهبری را بیان می‌کند، مهمتر می‌دانم. بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، همه قُوا و ارکان نظام باید به یکدیگر دست یاری دهند تا مُعضل رکود و بیکاری برطرف شود. در این زمینه البته دولت وظیفه‌ای بسیار سنگین‌تر از مجلس بر عهده دارد. تصویب قوانین مربوطه و نظارت خوب بر دولت از سازوکارهایی است که نماینده باید به آن مسلط باشد.

ایرنا: با هدف آشنایی مخاطبان، به مهمترین سوابق اجرایی و علمی خود نیز اشاره کنید.

دکترای علوم سیاسی و دارای تحصیلات سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه، مسوولیت سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بروجن، فرمانده انتظامات شهری اصفهان، فرمانده عملیات سپاه اصفهان، فرمانده گردان یازهرا(س) لشکر امام حسین(ع)،ریاست دانشگاه اسلامی غنا IUCG، نماینده «جامعةالمصطفی العالمیه» در غرب آفریقا(غنا، بنین، توگو) و جنوب شرق آسیا(تایلند، میانمار، کامبوج، ویتنام، لائوس) و مدیریت چند گروه علمی و پژوهشی.

به گزارش ایرنا، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخابات امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنیان جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha