نامزد انتخابات: تبدیل آذربایجان شرقی به دانش بنیان ترین استان اولویت است

تبریز- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل آذربایجان شرقی به دانش بنیان ترین استان اولویت آینده است.

علیرضا منادی روز سه شنبه با حضور در ایرنای مرکز تبریز، تبدیل آذربایجان شرقی به دانش بنیان ترین استان کشور و تبریز به عنوان دانش بنیان ترین شهر ایران را یکی از برنامه های اولویت دار خود برای نامزدی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و قول داد: در صورت پیروزی در انتخابات و باقی ماندن در ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این راستا اقدامات کافی را انجام می دهد.

منادی توسعه شرکت های دانش بنیان را عامل اصلی در بهره وری و رشد اقتصادی برشمرد و یادآور شد: آذربایجان شرقی زمینه ها و بسترهای بسیار مساعد برای توسعه دانش بنیانی دارد به گونه ای که حدود چهار سال قبل تنها ۸۰ شرکت دانش بنیان فعال داشتیم که این رقم هم اکنون به بیش از ۴۰۰ شرکت افزایش پیدا کرده است.

وی به اقدامات خوب در جذب بودجه برای تمام دانشگاه‌های کشور در چهار سال نمایندگی خود و کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر داد و گفت: ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه‌های استان مانند رشته داروسازی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی، ۲ دانشکده پزشکی و ۲ دانشکده دندانپزشکی و ۲ دانشکده داروسازی و تخصیص بودجه ۱۶۰ هزار میلیارد ریالی جهت نوسازی مدارس از جمله این فعالیت هاست.

منادی راه اندازی تصفیه خانه تبریز، همسان سازی حقوق اساتید سایر دانشگاه ها با دانشگاه های علوم پزشکی، ساماندهی بیمه ۲۱۰ هزار معلم مدارس غیرانتفاعی که به ازای ۲۵ ساعت کار در هفته بیمه کامل می شوند، حل مشکل مسکن هیات های علمی دانشگاه ها و تلاش برای رفع مشکلات مالی مراز علمی و تحقیقاتی را از دیگر فعالیت های دوره نمایندگی خود برشمرد.

حضور در انتخابات تجلی اراده ملت برابر دولت‌ها است

منادی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات تجلی اراده ملت برابر دولت ها است و نباید از این حق مهم چشم پوشی کرد.

با اشاره به روحیه آزادی خواهی و دموکراسی طلبی مردم آذربایجان که در طول تاریخ آن را بارها نشان داده اند، افزود: همین ویژگی باعث می شود مردم این خطه حضوری آگاهانه، پرشور و گسترده در انتخابات روز جمعه داشته باشند.

وی از تبریز و آذربایجان به عنوان مهد و خواستگاه دموکراسی در ایران یاد کرد و اظهار کرد: شخصیت هایی همچون ستارخان، باقرخان، ثقه الاسلام و شیخ سلیم ها در این آب و خاک بزرگ شده و هر کدام منشاء آثار بسیار گران سنگ برای ایجاد مشروطه، دموکراسی و مجلس بوده اند و مردم این منطقه در واقع میراث دار چنین فرهیختگانی هستند و باید به بهترین شکل ممکن از این جایگاه حفاظت کنند.

منادی ادامه داد: حضور در پای صندوق های رای وظیفه همه ماست تا با انتخاب آگاهانه زمینه ساز ایجاد مجلسی قوی تر باشیم ، چه بسا در صورت عدم مشارکت باید پذیرفت که فرزندان خوبی برای گذشتگان خود که در راه آزادی ملت ایران شهید شدند، نبوده ایم.

وی حضور در انتخابات را نشان دهنده غلبه اراده ملت ها بر دولت ها قلمداد کرد و گفت: مجلس با تصویب قوانین مختلف در حوزه گوناگون اجرایی همواره دولت ها را ملزم و مکلف به ارایه خدمات بهتر و بهینه به مردم می کند که در این مسیر به طور معمول دولت ها مخالف بوده اند.

منادی یکی از آثار بسیار مهم در مشارکت حداکثری در انتخابات را مایوس شدن دشمنان عنوان و اضافه کرد: با مشارکت بالای مردم توطئه و ترفندهای دشمنان این نظام و انقلاب و در راس آنها آمریکا خنثی می شود و چشم طمع خود را از کشور بر می دارند.

وی از مردم حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو درخواست کرد با احساس مسئولیت بیشتر و به خاطر خون شهدا، سردار شهید سلیمانی و شهدای محراب آیت الله قاضی طباطبائی و مدنی در پای صندوق های رای حاضر شوند و بار دیگر حماسه ای ماندگار برای آذربایجان و نظام اسلامی خلق کنند.

منادی تنها راه توسعه کشور را توجه به آموزش و فراگیر کردن شرکت های دانش بنیان در ابعاد مختلف عنوان کرد و افزود: فرصت‌های خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سال های اخیر ایجاد شده است، به طوری که حدود سه سال قبل قانونی برای اساتید دانشگاهی مصوب شد که منجر به تشکیل ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان شد و این دستاوردی بس بزرگ در این حوزه مهم به شمار می رود.

نامزد انتخابات: تبدیل آذربایجان شرقی به دانش بنیان ترین استان اولویت است

مخالف افزایش سن بازنشستگی هستم

وی با اعلام اینکه با قانون جدید سن بازنشستگی به شدت مخالف است، یادآور شد: در صورت ورود به دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی نسبت به حذف این قانون با همکاری سایر نمایندگان اقدام می کنم.

منادی یکی از کارهای بسیار مهم مجلس یازدهم را همسان سازی حقوق بازنشسته ها دانست و گفت: سال آینده میزان افزایش حقوق این افراد ۶۰ درصد خواهد بود و هیچ بازنشسته ای در کشور کمتر از ۹۰ میلیون ریال دریافتی نخواهد داشت.

این نامزد انتخابات از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تصویب و اجرای بزرگراه امام رضا(ع) از تبریز تا مرز نوردوز را یکی از مهمترین اقدامات خود در این حوزه بیان کرد که در صورت تکمیل، راه ارتباطی تبریز با منطقه اوراسیا بوده و قره داغ را به قره باغ متصل می کند.

منادی با اشاره به قراردادهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اوراسیا ، ادامه داد: این منطقه بالغ بر ۴۸۰ میلیون نفر را شامل می شود و تعداد ۷۰۰ روستا به این بزرگراه وصل می شوند که می تواند منابع اقتصادی سرشاری را روانه کشور کند.

*معرفی علیرضا منادی سفیدان:

متولد: سال ۱۳۴۸

کد انتخاباتی: ۸۵۷

سوابق: استاد و کارمند دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، صاحب امتیاز آزمایشگاه تشخیص طبی در تهران، مولف ۶ جلد کتاب

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی با هدف ایجاد بستر مناسب و برابر برای معرفی عادلانه نامزدهای انتخاباتی، از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان دعوت می‌کند تا برای اعلام برنامه‌های انتخاباتی خود از طریق این رسانه هماهنگی‌های لازم را با دفتر خبرگزاری مرکز تبریز انجام دهند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، به منظور پرهیز از جانبداری و رعایت عدالت برای همه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، به هر کدام از نامزدهای این ۲ انتخابات، فرصت برابر به مدت ۱۵ دقیقه برای تبیین برنامه‌های ملی در حوزه قانونگذاری (پنج دقیقه)، اعلام برنامه‌های محلی برای حوزه انتخابیه (پنج دقیقه) و معرفی سوابق (پنج دقیقه) زمان در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد.
به این وسیله از نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت‌شده‌ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که تمایل به ارائه برنامه های خود در خبرگزاری جمهوری اسلامی را دارند، دعوت می‌شود برای نام نویسی و تعیین وقت مصاحبه تا روز چهارشنبه این هفته با شماره تلفن ۳۳۳۰۸۸۸۸ و ۳۳۳۰۶۶۶۶-۰۴۱ همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۶.۳۰ تماس حاصل فرمایند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به عنوان بزرگترین حوزه کشور پس از تهران دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۷ نفری شهرستان تبریز حدود ۷۳ درصد معادل یک میلیون و ۳۵۸ هزار ۷۵ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

۲۷۹ داوطلب نمایندگی در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha