کاندیدای حوزه کاشان: اجرای اقتصاد مقاومتی عزم مجلس آینده را می‌طلبد

اصفهان- ایرنا- نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌ انتخابیه کاشان و آران‌ و بیدگل گفت: یکی از مشکلات مجلس در ادوار گذشته اجرا نکردن اقتصاد مقاومتی است که رهیافت آن در گرو عزم نمایندگان آینده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین‌ بابایی حسکویی(کد انتخاباتی ۱۳۹) روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت و گوی انتخاباتی خود به پرسش‌های ایرنا پاسخ داد.

وی دارای لیسانس حسابداری، فوق لیسانس فلسفه ‌اخلاق و مدرک حوزوی در رشته فقه و اصول‌ است که سطح ۲ حوزه را در رشته تبلیغ ‌و سطح سه را در رشته تبلیغ و معارف اسلامی گذرانده است.

ایرنا: مهمترین معضلات کشور را چه می‌دانید، مجلس چه کمکی به رفع آن می‌کند؟

مشکلات کشور در چند بخش است که مهمترین بخش داخلی آن شامل مسکن، ازدواج و معطلی جوانان بدلیل ‌خدمت وظیفه و کم‌آبی در مناطق مختلف است و دیگری وابسته‌ بودن اقتصاد کشور به دلار،‌ همکاری نکردن ‌وزیران با رئیس جمهور، ضعف در اجرای اقتصاد مقاومتی‌، فراهم نکردن بستر استخدام نیروهای شرکتی و قراردادی توسط مسوولان امر ‌است که مجلس آینده ‌باید با قوانین جدید به رفع‌ آنها بپردازد.

ایرنا: سوابق اجرایی و علمی خود را بیان کنید؟

۱۵ سال ‌سابقه ‌نجاتگری ‌در سازمان امداد نجات‌ هلال‌ احمر، پنج سال سابقه مددکاری در مراکز نیکوکاری کمیته امداد، ۱۰ سال ‌مدیر مسوول‌ کانون‌ ‌فرهنگی هنری، ۱۰ سال سابقه‌ حضور بعنوان مُبلغ ‌در مدارس و همچنین تالیف کتاب در باره وظایف نمایندگی‌ مجلس و چندین تالیف دیگر در حوزه مقاله و کتاب هستم.

ایرنا: آیا تاکنون قانون اساسی را کامل خوانده‌اید؟ مهمترین اصل آن را چه می‌دانید؟

بله؛ اصل‌ ۷۱ را خوانده‌ام.

ایرنا: آیا تاکنون آیین نامه‌های داخلی مجلس را خوانده‌اید؟ به نظر شما نقاط قوت و ضعف آن چیست؟

بله؛ اما باید در تمام آیین‌نامه‌ها بازنگری ‌شود.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می‌دانید؟راهکار شما برای حل آنها چیست؟

کاشان یکی از شهرهای مهم کشور است و نیاز به توجه بیشتر در حوزه راه بخصوص ‌اتوبان ‌کاشان _‌ قم دارد.

پیشرفت نداشتن ‌نهضت ‌ملی ‌مسکن، پرداخت نکردن سهمیه‌ بودجه شهرستان‌ توسط‌ استان، کمبود آب ‌در مناطق ‌مختلف‌ کاشان از مهمترین معضلات این حوزه انتخابیه است البته دخالت در برخی از انتصاب‌های منطقه نیز در زُمره مهمترین مشکلات است که به نظر می‌رسد راهکار حل این مشکل در دست نمایندگان و مسوولان آینده باشد.

ایرنا: نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم را چه می‌دانید؟

نقطه قوت زیادی در این دوره مجلس شورای اسلامی دیده نمی‌شود اما از بین رفتن اعتماد مردم بخاطر عملکرد برخی نمایندگان، حواشی زندگی شخصی برخی از افراد مجلس، کنترل نشدن قیمت خودرو، تهدید وزیر کشور به استیضاح و برکناری‌ معاون سیاسی وی بدلیل توصیه در باره دخالت نکردن نمایندگان‌ در انتصابات، جزو نقاط ضعف این دوره از مجلس شورای اسلامی است.

ایرنا: چنانچه نکته‌ دیگری مد نظرتان هست، بیان کنید؟

نماینده ‌باید از جنس مردم باشد، شخصی که تمام عمر خود را ‌در بین ‌مردم ‌نبوده ‌و همیشه از بالا ‌به ‌مردم می‌نگریسته است مناسب جایگاه نمایندگی‌ نیست. نماینده باید بین مردم و حوزه ‌انتخابیه خود ‌بسر برد تا مشکلات ‌را حس‌ کند و برای آنها چاره‌ بیندیشد و باید شفاف‌سازی کند که هزینه‌های میلیاردی تبلیغات خود را از کجا و به چه پشتوانه‌ای تامین کرده است.

به گزارش ایرنا، ۷۴ کاندیدای انتخاباتی برای دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل ثبت نام کرده‌اند که تاکنون چهار نفر آنها از ادامه کاندیداتوری خود انصراف داده‌اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری همزمان با سراسر کشور در۳۲۶ شعبه اخذ رأی منطقه کاشان و آران و بیدگل برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha