نامزد انتخابات مجلس از دزفول: وجود فساد ناشی از کم‌کاری مجلس است

دزفول - ایرنا - نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای درست قوانین گفت: گرفتار بودن کشور با چالش فساد اقتصادی نشان می‌دهد مجلس در انجام وظایف خود به درستی عمل نکرده است.

به گزارش ایرنا، هوشنگ زلقی روز دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دزفول افزایش دقت و اشراف نمایندگان به قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای درست قوانین را ضرورت امروز مدیریت کشور دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی قوه قانون گذار در کشور است و باید با تصویب قوانین درست و دقیق راه‌های بروز فساد در کشور را بگیرد که در صورت ورود به مجلس در این زمینه به طور جدی ورود می‌کنم.

وی اولویت کنونی و مطالبه اصلی مردم را بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه دانست و ادامه داد: مجلس با دقت نظر و ریل گذاری مناسب می‌تواند نقش اساسی در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم داشته باشد از این رو در صورت ورود به مجلس با همکاری سایر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اصلاح ریل گذاری اقتصادی دولت را در دستور کار دارم.

سیاست خارجی کشور باید در راستای توسعه اقتصادی به کار گرفته شود

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول با تاکید بر لزوم انجام برخی اصلاحات در سیاست خارجی کشور گفت: سیاست خارجی فعال و پویا می‌تواند نقش تعیین کننده‌ و کلیدی در تحول اقتصادی، افزایش سرمایه گذاری و بهبود صادرات و واردات داشته باشد و در زمان حاضر سیاست خارجی کشور نیاز به اصلاح دارد.

وی دزفول را شهرستانی با ظرفیت‌های کشاورزی کم نظیر دانست و افزود: ایجاد گشایش در صادرات محصولات کشاورزی دزفول منجر به تحول اقتصادی در این شهرستان می‌شود که به طور جدی به این موضوع ورود خواهم کرد.

زلقی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کنونی موجب نارضایتی و ایجاد فشار و چالش برای مردم شده است، اظهار کرد: بی‌اعتمادی و بی‌انگیزگی کنونی برخی جوانان ناشی از عملکرد برخی مسوولان است و باید مجلس آینده در این زمینه تلاش جدی‌تری داشته باشد و با ارایه راهکارهای مناسب، وضعیت معیشت مردم را تغییر دهد.

برای فعال سازی ظرفیت‌های کم نظیر کشاورزی و گردشگری دزفول برنامه دارم

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر دزفول در بخش کشاورزی و گردشگری گفت: این شهرستان با وجود این استعدادها نباید شاهد وضع نابسامان اقتصادی و اشتغال جوانان باشد.

وی افزود: فعال سازی بخش کشاورزی و گردشگری شهرستان دزفول موجب تحول اقتصادی، بهبود وضعیت اشتغال و رونق تولید می‌شود و در این زمینه برنامه‌های عملیاتی دارم.

زلقی با اشاره به تولید سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول بیان کرد: برای پویاسازی بخش کشاورزی توجه به چهار مولفه بازاریابی، مجهز کردن کشاورزی به فناوری‌های نوین، گسترش صنایع تبدیلی و همچنین برندسازی(نشان تجاری) محصولات برجسته کشاورزی ضروری است.

وی به اهمیت بازاریابی فروش محصولات کشاورزی دزفول در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و افزود: اگر کشاورزی دزفول به فناوری‌های روز دنیا مجهز نشود امکان افزایش بهره‌وری در این زمینه وجود نخواهد داشت.

دزفول در برندسازی محصولات کشاورزی خود موفق نبوده است

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول تصریح کرد: سرمایه گذاری برای گسترش شرکت‌ها و صنایع جانبی نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد، اشتغال و بهره وری کشاورزی در دزفول دارد که در این زمینه نقش نماینده در جذب این سرمایه گذاران و بسترسازی آن بسیار تعیین کننده است.

وی افزود: دزفول قطب تولید گل در کشور است و در تولید مرکبات در کشور و دنیا حرف برای گفتن دارد ولی همچنان در برندسازی(نشان تجاری) این محصولات طی سال‌های اخیر موفق نبوده‌ایم.

زلقی تاکید کرد: اقتصاد شهرستان دزفول ارتباط ناگسستنی با کشاورزی دارد و اگر ظرفیت‌های غنی این بخش را نتوانیم فعال کنیم در بخش اقتصاد و اشتغال در این شهرستان دچار مشکل می‌شویم.

۴۰۰ متر ساحل رودخانه ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گردشگری را از ظرفیت‌های کم نظیر دزفول برشمرد و گفت: عبور رودخانه دز از مرکز شهر، بافت قدیمی و تاریخی، دانشگاه باستانی جندی شاپور، آبشار شوی و سایر مراکز تفریحی، فرهنگی و تاریخی از جمله ظرفیت‌های گردشگری دزفول است که اگر بدون چشم تنگی و نگاه بلند به این بخش توجه شود بسیاری از مشکل بیکاری جوانان شهرستان رفع می‌شود.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ شغل در محدوده حدود ۴۰۰ متری پل جدید تا میدان الف دزفول به دلیل ارتباط با رودخانه ایجاد شده که گسترش این محدوده یکی از راه‌های افزایش اشتغال و همچنین رونق اقتصادی و گردشگری این شهرستان است.

تنها خط قرمز بنده، مردم است

زلقی تاکید کرد: شهرستان دزفول دارای استعدادهای فراوان است که خادم مردم در مجلس شورای اسلامی باید تلاش کند این استعدادها با کمک سایر دستگاه‌ها فعال شوند.

وی با بیان اینکه نماینده مردم دزفول باید تلاش کند تا این شهرستان را به جایگاه واقعی خود به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی برساند، افزود: تنها خط قرمز بنده مردم است و هیچگاه منافع مردم را با پست، مقام و منفعت اقتصادی معامله نمی‌کنم و با اعتقاد کامل برای خدمت به مردم وارد عرصه انتخابات شده‌ام.

برخی نامزدها برای رای آوردن در حال تکه تکه کردن دزفول هستند

نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه دزفول با انتقاد از دامن زدن برخی نامزدها به مسائل قومی گفت: متاسفانه برخی نامزدها متوسل به رفتارهای غیرمتعارف از جمله توزیع غذا، ‌اقدامات عوام فریبانه و دامن زدن به مسایل قومی شده‌اند.

وی ادامه داد: برخی نامزدها به نام دزفول با رفتار منفعت طلبانه به دنبال کنار گذاشتن سایر نامزدها از رقابت انتخاباتی و تک تکه کردن شهرستان هستند.

فراقومی هستم/ دامن زدن به پدیده شوم قوم گرایی از سوی هر نامزدی قبیح است

زلقی با اعلام مخالفت شدید خود نسبت به ایجاد فضای دوقطبی‌ کاذب قومی در دزفول بیان کرد: نگاه من فراقومی است و اگر نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی شوم، این شهرستان را از این دوقطبی کاذب قومی خارج می‌کنم و اجازه نمی‌دهم برخی سیاسیون و نامزدها مردم را فریب دهند و درگیر مسایل انحرافی کنند.

وی با بیان اینکه منافع شهرستان دزفول قربانی قومیت گرایی برخی سیاسیون شده است، افزود: متوسل شدن به مسایل انحرافی و دوقطبی سازی‌ کاذب قومیتی اقدامی عوام فریبانه است که مردم این شهرستان را آزرده خاطر کرده است.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول با بیان اینکه توسل و دامن زدن به جریان پلید و شوم قوم گرایی توسط هر نامزدی قبیح است، از دیگر نامزدهای این حوزه خواست برای رای آوردن در انتخابات، دزفول را دچار تفرقه و دوقطبی کاذب قومی نکنند.

وی افزود: تفکیک قومیتی که برخی سیاسیون برای منافع شخصی خود در حال دامن زدن به آن هستند لکه ننگی بر پیشانی دزفول است که بنده تلاش می‌کنم با اتحاد و انسجام همه شهروندان و اقوام این لکه ننگ را از شهرستان دزفول برطرف و آن را به شهرستانی تک قطبی تبدیل کنم.

مشارکت حداکثری در انتخابات موجب اقتدار و عظمت ایران اسلامی می‌شود

زلقی مشارکت حداکثری در انتخابات را موجب اقتدار و عظمت ایران اسلامی دانست و گفت: باید از طرح مسایل خلاف مصالح ملی در انتخابات خودداری شود و نامزدها با رقابت سالم و تشریح برنامه‌های خود در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سهیم باشند.

وی وجود برخی نابسامانی‌های ملی و شهرستانی را موجب بی‌اعتمادی مردم دانست و افزود: وضعیت نابسامان اقتصادی، تورم و گرانی‌های کنونی خروجی سوء مدیریت برخی مسوولان در سطح ملی، استانی و شهرستانی است که انگیزه بنده برای ورود به این عرصه ایجاد تغییر در این زمینه است.

هوشنگ زلقی از دوره دوم تا چهارم شورای اسلامی شهر دزفول با رای مردم این شهر به عضویت این شورا درآمد. وی ریاست شواری اسلامی شهرستان دزفول در سال‌های مختلف را به عهده داشته است و از این منظر اشراف خوبی به مسایل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه شهری شهرستان دارد.

زلقی همچنین در یک دوره به عنوان رییس نمونه شوراهای اسلامی در کل کشور از سوی رییس جمهوری تقدیر شده و با سابقه ۱۸ سال عضویت در شورای اسلامی شهر دزفول یکی از رکورد دارانی است که توانسته در دوره‌های مختلف اعتماد مردم را جلب کند.

خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه مرجع و اصلی کشور در راستای مسوولیت‌های خود برای ایجاد شور انتخاباتی، برای نخستین بار امکان بهره گیری از ظرفیت‌های این خبرگزاری برای معرفی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را برای همه نامزدها فراهم کرده و در فراخوان‌هایی از همه نامزدها برای حضور در این خبرگزاری و معرفی خود و اعلام برنامه ها دعوت کرده است.

این خبرگزاری به آدرس دزفول، بلوار ۱۵ خرداد، خیابان خبرنگار و شماره تماس ۰۶۱۴۲۴۲۰۰۴۱ تا پایان فرصت قانونی تبلیغات انتخاباتی آماده میزبانی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha