۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85398451
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

توقیف خودروی ۱۰۰ میلیاردی قاچاق تا وضعیت راه‌های شرق استان سمنان

شاهرود - ایرنا - نیروی انتظامی استان سمنان از توقیف خودروی ۱۰۰ میلیارد ریالی قاچاق، کاهش سرقت خودرو و وضعیت برفی محورهای شرق استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جلیل موقوفه‌ئی روز دوشنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: یک دستگاه تویوتا لندکروز قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی شهرستان شاهرود کشف شد.

وی به بررسی‌های تخصصی و اشراف اطلاعاتی در این زمینه اشاره کرد و افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شاهرود از وجود یک دستگاه خودروی تویوتا قاچاق در یکی از مناطق جنوبی این شهر اطمینان حاصل کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان ابراز کرد: پس از هماهنگی قضایی ماموران در بازرسی از محل شناسایی شده، یک دستگاه تویوتا لندکروز مدل۲۰۱۷ را کشف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه‌های مربوطه، مشخص شد پلاک خودرو جعلی و بدون اصالت است، اظهار کرد: خودرو برای بررسی‌های بیشتر به یکی از واحدهای انتظامی منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی‌های پلیس محرز شد این خودرو دارای مدارک لازم گمرکی نیست و به صورت قاچاق وارد کشور شده است، افزود: پس از تشکیل پرونده، خودرو برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی اعزام شد.

کاهش ۲۸ درصدی سرقت خودرو در استان سمنان

رییس پلیس پیشگیری سمنان هم گفت: با تلاش و فعالیت‌های شبانه روزی کارکنان کلانتری و پاسگاه‌های استان میزان وقوع سرقت خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سرهنگ حسن رستمیان به افزایش توان عملیاتی کلانتری و پاسگاه‌ها در اجرای وظایف و ماموریت‌های سازمانی اشاره کرد و افزود: میزان کشف سرقت خودرو توسط کلانتری و پاسگاه‌ها بیش از ۷۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی طی این بازه زمانی ۷۲ سارق خودرو را دستگیر کردند و تحویل دستگاه قضایی دادند، ابراز کرد: پیشگیری از سرقت را باید جدی گرفت برخی مواقع شتابزدگی و عجله در نحوه پارک وسیله نقلیه یا مکان پارک جهت انجام کاری به منظور دستیابی به منفعتی کم، یک عمر ندامت و اندوه را به دنبال دارد. با کمی تفکر و درنگ در زمان و نحوه پارک خودرو می‌توان از بروز اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کرد.

رییس پلیس پیشگیری سمنان افزود: پایین بودن ضریب ایمنی وسایل نقلیه و تجهیز نبودن خودروها به لوازم ضدسرقت از جمله دزدگیر و قفل فرمان، اصلی ترین دلایلی است که می‌تواند انگیزه سارق را برای سرقت اموال شما دوچندان کند.

سرهنگ رستمیان ادامه داد: برای جلوگیری از بروز این اتفاقات باید توجه داشت که پلیس نمی‌تواند همیشه و در همه جا حاضر باشد تا مانع از بروز سرقت شود، صاحبان خودرو با توجه و عمل به توصیه‌های پلیس، مراقبت و نگهداری اصولی از وسیله نقلیه عرصه سرقت را برای مجرمان و بزهکاران تنگ کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان موارد مشکوک را بی‌درنگ از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند، توصیه کرد: تجهیز اتومبیل به لوازم ضدسرقت، جابه‌جا نکردن مسافران ناشناس و مشکوک به ویژه در هنگام شب، پارک نکردن اتومبیل در نقاط خلوت و تاریک و پارکینگ‌های نامطمئن، مورد توجه شهروندان باشد.

محور شاهرود به گرگان مسدود است

فرمانده نیروی انتظامی شاهرود درباره وضعیت راه‌های این شهرستان پس از بارش برف روز گذشته گفت: محور شاهرود به گرگان از جاده توسکستان به دلیل کولاک شدید بسته است.

سرهنگ علیرضا شائینی افزود: خوش ییلاق در محور شاهرود - آزادشهر گردنه هم اکنون باز است، اما بوران شدید دارد، تردد در این محور با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: رانندگان در صورت نیاز به تردد از مسیرهای کوهستانی، ضمن داشتن تجهیزات و امکانات ایمنی همچون زنجیرچرخ و لوازم گرمایشی، با ماموران پلیس مستقر در مسیرهای مورد نظر همکاری لازم را داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی شاهرود از رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری به ویژه در مسیرهای کوهستانی خودداری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha