۴۸ خودرو گرفتار در برف رهاسازی شد/ اسکان اضطراری ۱۲۰ مسافر در راهدارخانه‌ها

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برف روبی ۱۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر- باند خبر داد و گفت: ۴۸ خودرو گرفتار در برف با کمک راهداران رهاسازی و به ۱۲۰ نفر از مسافرانی در راه مانده در راهدارخانه‌ها اسکان اضطراری داده شد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «غلامعباس بهرامی‌نیا»‌ با اعلام آماده باش عوامل راهداری در جاده‌های بین‌شهری و گردنه‌های برفگیر، افزود: از روز گذشته تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ نفر- روز عوامل راهداری در آماده‌باش کامل و مشغول بازگشایی محورهای برفگیر کشور هستند و با وجود بارش برف و باران در روزهای پنجم و ششم اسفندماه در ۱۷ استان کشور، با تلاش عوامل راهداری همه محورهای اصلی و شریانی کشور باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

وی ادامه‌داد: همچنین سه‌هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در ۴۷۸ پایگاه راهداری و ۲۴۸ گردنه استراتژیک کشور در راه‌های شریانی مستقر و مشغول فعالیت برفروبی هستند.

بهرامی‌نیا با اشاره به برفروبی بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر- باند در محورهای برفگیر، گفت: برای برفروبی این محورها بیش از ۱۵ هزار تن مصالح راهداری زمستانی (ماسه و نمک) صرف شده است.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری، تعداد محورهای شریانی درگیر بارش را یک‌هزار و ۴۵۰ محور اعلام کرد.

بهرامی‌نیا خاطرنشان‌کرد: در این شرایط لازم است رانندگان و مسافران از سفرهای غیرضروری پرهیز و در صورت الزام به سفر حتما با آمادگی کامل و همراه داشتن تجهیزات زمستانی اقدام به سفر کنند.

این مسوول افزود: کاربران جاده‌ای می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها قبل از شروع سفر از سامانه‌ ۱۴۱ استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha