رقابت انتخاباتی احزاب فارس بالا گرفت/یاران ایل،جبهه پایداری و ائتلاف نخبگان لیست دادند

شیراز-ایرنا- تکاپوی فعالین سیاسی و احزاب استان فارس به اوج خود رسیده و هرروز لیست تازه‌ای از دل این احزاب بیرون می‌آید و در تازه ترین آن شبکه مردمی سامان در فارس اعلام حضور کرد و جبهه پایداری انقلاب اسلامی،ائتلاف یاران ایل و ائتلاف نخبگان ایران در این استان لیست خود را برای رقابت وارد میدان کردند.

به گزارش ایرنا، شور و هیجان فعالین سیاسی و اجتماعی استان فارس از طیف و جناح های مختلف یا مستقل در آستانه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ و رقم خوردن حماسه حضوری دیگر بالا گرفته و در ایام قانونی تبلیغات کاندیدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هر روز لیست تازه از گروه های مختلف بیرون می‌آید.

سامان به فارس رسید

در تازه ترین آن شبکه مردمی سامان دربیانیه‌ای از آغاز فعالیت این طیف سیاسی در سطح استان فارس خبرداد و اعلام کرد که بزودی لیست سامان برای حوزه‌های انتخابیه فارس اطلاع رسانی خواهد شد.

جبهه پایداری در فارس لیست داد

جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس در موضوع معرفی نامزدهای مورد حمایت این جبهه در حوزه‌های انتخابیه استان فارس برای دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده که در مسیر یک انتخاب سرنوشت‌ساز دیگر ملت رشید ایران، جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس برای گزینش نامزدهای مورد حمایت این جبهه در حوزه‌های انتخابیه استان فارس با توجه به مبانی و معارف اسلامی رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی و نیازها و مشکلات اساسی مردم شریف، اقدام به طراحی راهبردها و استخراج مشخصه‌های انتخاب اصلح (خیرالموجودین) از بین داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی کرد و با حساسیت، جدیت و دقت نسبت به بررسی انطباق این مشخصه‌ها بر داوطلبان حاضر اقدام کرد و پس از مشاوره‌های گوناگون با گروهای مشورتی متعدد در شهرهای مختلف استان، با استعانت از الطاف و هدایت‌های الهی به انتخاب لیستی متعهد و وزین با مدارج علمی مرتبط با نیازهای جامعه، دست یافت.

در این اطلاعیه همچنین آمده: لازم به توضیح است که ۲ بانوی فهیم و فرهیخته با مدارج علمی متناسب در لیست جبهه پایداری فارس قرار داشتند که این جبهه به دلایلی از جمله تغییر حوزه انتخابیه یکی از آنها، از وجود این بانوان اندیشمند محروم شد.

اسامی نامزدهای جبهه پایداری در فارس بدین شرح است:

حوزه انتخابیه آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان: روح‌الله دهقانی

حوزه انتخابیه اقلید: حمیدرضا گرامی

حوزه انتخابیه جهرم و خفر: سید جمال‌الدین ارجمند

حوزه انتخابیه داراب و زرین‌دشت: سعید طالبی

حوزه انتخابیه سپیدان و بیضا: حجت‌الاسلام سید عبدالرحمان موسوی‌انور

حوزه انتخابیه سروستان، خرامه و کوار: غلامرضا توکل

حوزه انتخابیه شیراز، زرقان و صدرا: سیداسماعیل حسینی، حمیدرضا حقیقت، سعید ظهیری، رحمت‌اله مرزوقی

حوزه انتخابیه فسا: حجت‌الله فیروزی

حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین: محمدمهدی فروردین

حوزه انتخابیه کازرون و کوه‌چنار: فریدون عباسی دوانی

حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گرایش، اوز و جویم: حجت‌الاسلام عبدالحمید فاطمیان

حوزه انتخابیه لامرد و مهر: سیدموسی موسوی

حوزه انتخابیه مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان: اسفندیار عبداللهی

حوزه انتخابیه نی‌ریز،‌ استهبان و بختگان: فرهاد طهماسبی

لیست ائتلاف نخبگان ایران در استان فارس مشخص شد

دبیر ائتلاف نخبگان ایران در استان فارس در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پس از مدتها بررسی رزومه افراد متقاضی حضور در لیست ائتلاف نخبگان ایران، در سه حوزه انتخابیه استان فارس به جمع بندی رسید.

محمد صادقی افزود: با توجه به اهمیت به کارگیری مناسب سرمایه فکری برای توسعه و پیشرفت کشور و فرمایشات و حمایت‌های مقام معظم رهبری (دامت افاضاته) از جامعه نخبگان، لیست ائتلاف نخبگان ایران در بسیاری از حوزه های انتخابیه کشور ارائه شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور رزومه متقاضیان حضور در لیست ائتلاف نخبگان ایران در استان فارس با دقت توسط شورای مرکزی استان بررسی و در چهار حوزه انتخابیه، به گزینه های مدنظر رسیدیم.

به گفته صادقی، در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، سرلیست منصوره طاهری با کد انتخاباتی ۶۲۶ قرار گرفته و سه نفر دیگر شامل محمدرضا معصومی با کد انتخاباتی ۸۳۲، فرهاد استخر با کد انتخاباتی ۱۵۶ و سجاد احصایی با کد انتخاباتی ۱۳۱ می شود.

دبیر ائتلاف نخبگان ایران در استان فارس درخصوص سه حوزه دیگر عنوان کرد: در حوزه انتخابیه جهرم و خفر عبدالرضا رحمانیان کوشکی، حوزه انتخابیه سپیدان و بیضا محمد رحمانی و در حوزه انتخابیه اقلید سید سجاد موسوی در لیست ائتلاف نخبگان ایران در استان فارس قرار گرفتند.

ائتلاف یاران ایل در انتخابات شیراز شکل گرفت

دبیر ائتلاف فراگیر جامعه اقوام و عشایر (یاران ایل) فارس اعلام کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در جهت مشارکت حداکثری و کمک به انتخاب اصلح و شکل گیری مجلسی قوی و کارآمد، ائتلاف فراگیر فعالین اقوام و عشایر استان فارس شکل گرفت.

مهران نامداری در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس سابقه و برنامه‌های آینده کاندیداهای مطرح در مجلس شورای اسلامی به زودی لیستی متشکل از افرادی که مطالبات برحق و جامانده جامعه عشایر را شناسایی کرده و با برنامه مدون بهتر از بقیه به نتیجه خواهند رساند، معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد:حضور اقوام و عشایر قشقایی، لُر، عرب خمسه، ایلات کوهمره و طوایف مستقل در استان فارس که از نظر جمعیت، پراکندگی، تنوع قومی و هم اثرگذاری یک قطب بزرگ در کشور است، همواره از ظرفیت‌های استان بوده که مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

نامداری با اشاره به اینکه پیروی از یک فهرست سیاسی خاص در شان این قومیت نیست، بیان کرد: قطعا معرفی کاندیداها متعلق به همه اقوام و عشایر مستقر در استان فارس است و به دور ازهر سلایق شخصی، جناحی و طایفه‌ای خواهد بود و صرفا بر اساس نیازمندی‌های جامعه عشایری است که توانمندی، تخصص، تعهد، تجربه و همسویی با جامعه عشایری از اولویت‌های انتخاب ائتلاف یاران ایل است.

وی از همه اقوام و عشایر برای حضور پررنگ در روز انتخابات دعوت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha