۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1048
کد خبر: 85398057
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رودخانه‌های فصلی خاش سیلابی شدند+ فیلم

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85398057
رودخانه‌های فصلی خاش سیلابی شدند+ فیلم

زاهدان - ایرنا - به دنبال وقوع بارش‌های تند که از حوالی ساعت سه بامداد امروز دوشنبه در خاش سیستان و بلوچستان آغاز شده رودخانه‌های فصلی در این شهرستان سیلابی شدند.

به گزارش ایرنا همچنین بارش های امروز سبب آبگرفتگی معابر شهر و نقاط روستایی شهرستان خاش شده است. بارش ها در قله و ارتفاعات تفتان، به صورت برف است، بنابراین به کوهنوردان و گردشگران توصیه می‌شود از صعود به تفتان و یا گردشگری و طبیعت گردی خودداری کنند.
راه دسترسی به دریاچه سردریا از طرف تمندان، سنیب و انجرک نیز پر از چاله های عمیق بوده و در شرایط بارش برف محل گذر مناسبی برای گردشگران و طبیعت گردان و خانواده های خاشی، زاهدانی و تفتانی نیست که در موقع بارش برف در جوار سردریا تجمع می‌کنند.
فرماندار شهرستان خاش گفت: بارش های زمستانی در این موقع از سال سبب خوشحالی کشاورزان و دامداران شده، زیرا در شرایط دشوار خشکسالی های اخیر خواهان کوچ به مناطق آبادتر و برای تامین علوفه دام ها در سختی بودند.
صاحب گل صالحی با اشاره به اینکه در شهر خاش رودخانه های مهران و پنج انگشت سیلابی شدند و در سایر نقاط شهرستان این وضعیت وجود دارد، افزود: از همه مردم تقاضا داریم به رودخانه های فصلی، بندسارها، سدهای خاکی و بندهای سنگی و سیمانی که پر آب شدند نزدیک نشوند، زیرا خطر غرق شدگی وجود دارد.
وی اظهار کرد: ستاد بحران در این شهرستان تشکیل و همه اعضای ستاد در آمادگی به سر می برند و تیم های امدادی و برآورد خسارت نیز در حال بررسی مشکلات هستند.
فرماندار خاش ادامه داد: مدارس صبح و عصر در این شهرستان تعطیل و آموزش ها از بستری مجازی دنبال خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha