مراسم ازدواج دانشجویی در مشهد برگزار شد

مشهد - ایرنا - بیست و ششمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی طرح ملی همسفر تا بهشت ویژه ۴۰۰ زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور همزمان با اعیاد شعبانیه در مشهد برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها روز یکشنبه در این مراسم خطاب به زوج‌های جوان گفت: در زندگی همیشه بر مبنای قوانین مادی دنیا حساب و کتاب نکنید؛ حساب برکت از قوانین دنیا جدا است و با آنها جور در نمی‌آید زیرا برکت یعنی اثر، ضریب و تداوم نعمت‌های الهی در زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، ادامه داد: امام رضا(ع) امام رئوفی هستند بنابراین از ایشان کم نخواهید که باخته اید؛ فراتر از خواسته‌های دم دستی از ایشان درخواست کنید. از ته دل عیدی بخواهید که ماندگار و پربرکت باشد.

وی با اشاره به بیانات آیت الله بهجت(ره) پیرامون آخرالزمان گفت: با توجه به وقایع اخیر دنیا، امید داریم دوران ظهور را درک کنیم و توفیق سربازی امام زمان(عج) را داشته باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جمع این زوج‌های دانشجو با تاکید براینکه همسر و زوج انسان، نقش مکمل فرد فرد در بر دارد و برابری زوجین معنا ندارد، گفت: آرامش زندگی در گرو مودت میان زوجین است که باید مراقب باشند به عداوت بدل نشود.

محمدمهدی طهرانچی افزود: خداوند در قرآن کریم، زوجیت و کنار هم قرار گرفتن شما زن و مرد را آیه و نشانه خود معرفی کرده است؛ زوج، نقش مکمل را برای فرد دارد و بنابراین برابری وجود ندارد و بر همین اساس قرار نیست هر طور که شما هستید، همسرتان نیز همانگونه باشد.

وی افزود: مطابق آیات قرآن، خاصیت زوجیت، آرامش است که در سایه مودت و محبتی که خداوند پس از عقد بین زن و شوهر قرار می‌دهد، پدید می‌آید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آیات قرآن کریم که مومنان را نسبت به ترس از فرزندآوری بخاطر فقر برحذر داشته است، یادآور شد: فرزند، خرج و هزینه مشروع زندگی است و طبق وعده الهی، هزینه‌های مشروع زندگی با خداوند است و او رپری رسان ما و فرزندان ما نیز خداوند است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha