۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85397660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موضوع تورم و مالیات باید در دستور کار جدی مجلس دوازدهم باشد

قزوین - ایرنا - امیر طاهرخانی نامزد مردم تاکستان در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی با کد انتخاباتی ۴۸ معتقد است: پرداختن به موضوع تورم و مالیات که امروز جامعه را با چالش های اساسی روبرو کرده بایستی در اولویت جدی کار مجلس دوازدهم قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، امیر طاهرخانی متولد سال ۴۱ در شهرستان تاکستان، دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق و دکترای کسب و کار است.

این داوطلب دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی همچنین به مدت ۱۰ سال مدیریت آموزش و پرورش تاکستان را بر عهده داشته و ۱۰ سال نیز بخشدار یکی از مناطق استان بوده است.

طاهرخانی همچنین نماینده مردم تاکستان در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

موضوع تورم با وضع قوانین مدوم بایستی حل و فصل شود

طاهرخانی ضمن تاکید بر اینکه امروز در کشور موضوعات ملی بیش از مسایل و معضلات محلی برروی زندگی مردم سایه انداخته است، خاطرنشان کرد: بهتر است بگوییم مشکلاتی که امروز گریبانگیر مردم شده بیشتر در سطح ملی مطرح بوده تا منطقه ای، موضوعات منطقه را می توان با رایزنی مسوولان محلی حل و فصل کرد اما موضوعات ملی بایستی در مجلس مرتفع شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه من اعتقاد دارم اگر موضوعات ملی حل شوند، ارایه خدمات به دیگر نقاط کشور، به ویژه مناطق محروم سهل تر و روان تر صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه آن چه که ما در سطح ملی شاهد آن هستیم، بحث تورم است، تاکید کرد: نمایندگان مجلس با عزم جدی خود بایستی تدبیری بیاندیشند و قوانینی وضع کنند تا معضل و مشکل تورم به صورت ریشه ای در جامعه حل و فصل شود.

این داوطلب ورود به مجلس دوازدهم به موضوع مالیات هم اشاره کرد و گفت: مساله مالیات که در سطح ملی نیز مورد بحث و نقد قرار دارد اینگونه نباید باشد که دولت برای هر موضوعی برنامه ریزی کند تا مالیات دریافت کند چرا که گرفتن مالیات منطق و استدلالات منطقی به خود را دارد.

طاهرخانی ادامه داد: البته چنین نیست که بنده مخالف دریافت مالیات باشم اما مالیات ها بایستی کانالیزه باشند و برای دریافت و هزینه کرد آن برنامه ریزی مدونی باشد و در عین حال نیز مردم، به ویژه اقشار آسیب پذیر از ناحیه آن آسیب نبینند.

به گفته این نماینده پیشین مجلس، هم اکنون فشار مالیات و اخذ آن بیشتر برروی اقشار آسیب پذیر است که با هدفمندی و برنامه ریزی صحیح برروی این موضوع باید آن را حل و فصل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معضل تولید خودروهای داخلی و بی کیفیتی آنها اشاره کرد و گفت: متاسفانه باید اذعان داشت که در حال حاضر و بدون اغراق امروز ما بی کیفیت ترین خودروهای سطح دنیا را داریم و در عین حال نیز این خودروها را با هر قیمتی که دلمان بخواهد عرضه می کنیم.

طاهرخانی با اشاره به اینکه در حوزه خودرو نیازمند ایجاد رقابت در بازار داخلی هستم تا بتوانیم از این طریق کیفیت خودروهای خود را بالا ببریم، افزود: مواردی از این دست وجود دارد که ایجاب می کند تا مردم اطمینان خاطر داشته باشند که نمایندگان باید نماینده‌ ملت در امر رسیدگی به مسایل و مشکلات آنها باشند.

این داوطلب ورود به مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: البته موضوعات مطرح شده بیانگر تقابل بین نمایندگان ملت با دولت نیست، نمایندگان ملت باید طوری برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری کنند که مسایل کلان جامعه را در سطح ملی مورد حل و فصل قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه تاکستان هم همانند بسیاری از نقاط دیگر کشور با برخی مسایل و مشکلات ملی روبرو هستند اما شاید کمی متفاوت تر باشند، افزود: با توجه به خاص بودن شرایط این شهرستان، در صورت راهیابی دوباره به مجلس شورای اسلامی سعی خواهم داشت تا با همراهی و همکاری مسوولان عالی و استان و محلی معضلات پیش رو را مرتفع کنم.

طاهرخانی در ادامه به مشکل حاد مردم این منطقه پرداخت و یادآور شد: متاسفانه این روزها موضوع پیش فروش خودرو از سوی برخی از شرکت های خودرویی در این شهرستان باعث خشم و عصبانیت مردم شده تا جایی که این مساله زندگی آنان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده و این در حالی است که متاسفانه بسیاری از اقشار آسیب پذیر منطقه نیز با هدف بهبود زندگی و معیشت از این ناحیه نیز به شدت متضرر شده اند.

وی ادامه داد: طبیعی است که باید هرچه سریع‌تر در این زمینه چاره سازی شود و بنده فکر می‌کنم که مسوولان در حال حاضر نسبت به رفع و رجوع این مساله کارهای خود را پیگیری می کنند و ادامه این کار نیز بایستی در آینده سرعت بیشتری به خود بگیرد.

این داوطلب نمایندگی دور دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی، هماهنگی دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های امنیتی در رفع این معضل را بسیار راهگشا دانست و گفت: نمایندگان نیز می توانند همگام با فعالیت دستگاه های ذیربط برای رفع این مشکل همراهی های لازم را داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha