استاندار مازندران حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند را چگونه پیش‌بینی می کند؟

نوشهر- ایرنا- استاندار مازندران گفت : برآیندها نشان می دهد که اقشار مردم در روز جمعه ۱۱ اسفند با حضور گسترده در شعب اخذ رای بار دیگر حماسه حضور ملت ایران را به رخ جهانیان می کشانند.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز یکشنبه بعد از بازدید میدانی از حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و رامسر در گفت و گو با ایرنا افزود : همه اقدامات برای برگزاری انتخابات باشکوه در این استان فراهم شده است.

وی اظهارکرد: طبق گزارشاتی ارایه شده حضور پرشوری مردمی را به یاری خداوند در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان شاهد خواهیم بود.

استاندار مازندران با تاکید بر رعایت قانون و موازین انتخاباتی از سوی نامزدها در ایام تبلیغات، تصریح کرد : طبق بررسی های مسوولان امر در ایام فعالیت تبلیغات نامزدها، مردم حضور پررنگ و معناداری در ستادهای آنان نشان دادند که نشان از بصیرت بالای مردم این استان است.

مقام عالی دولت در مازندران بیان کرد: در این ایام ما از نزدیک و میدانی روند اجرای انتخابات را در حوزه های انتخابیه استان بررسی می کنیم که امروز به همین منظور به غرب استان آمدیم و جلسه ای با اعضای هیات های اجرایی و نظارت و شورای تامین سه شهرستان رامسر و تنکابن و عباس آباد داشتیم.

حسینی پور اضافه کرد: فرمانداران استان تا کنون با جدیت تمام برای اساس روز شمار انتخابات بستر را برای برگزاری همه جانبه این همایش ملی آماده کردند.

وی گفت: استان مازندران آمادگی مشارکت حداکثری در روز انتخابات را شاهد خواهد بود.

استاندار مازندران حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند را چگونه پیش‌بینی می کند؟

وی افزود: در ایام تبلیغات ممکن است از سوی برخی هواداران نامزدها تندروی هایی اتفاق بیفتد که ضروری است خود نامزدها نیز فضای شیرین ایام تبلیغات را مدیریت کنند تا خدشه به روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان وارد نشود، البته افرادی اگر تخلفاتی را مرتکب شوند عوامل مربوط در اسرع وقت وارد عمل می شوند.

به گفته حسینی پور در استان مازندران انتخابات الکترونیکی نداریم.

در شهرستان های غرب مازندران سه حوزه انتخابیه فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۱۹ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha