میراسماعیلی: حضور در آسیا بر حساسیت‌های لیگ جودو افزوده بود؛ از سطح مسابقات راضی هستم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون جودو، گفت: حضور در جام باشگاه‌های آسیا بر حساسیت‌های لیگ‌های جودو افزوده بود و مبارزات نزدیک و سطح بالایی را شاهد بودیم.

آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص سوپر لیگ و لیگ جودو آینده‌سازان که به میزبانی تهران برگزار و با قهرمانی رعد پدافند در هر ۲ بخش همراه شد، اظهار داشت: مسابقات امسال از لحاظ کیفی و کمی برای ما راضی کننده بود. در لیگ آینده‌سازان ۱۳ تیم حضور داشتند و استقبال بسیار خوبی صورت گرفته بود. تا لحظات پایانی، تیم‌های برتر مشخص نشده بودند و رقابت‌ها با شور و هیجان خاصی دنبال شد. باید از باشگاه‌ها و مربیان آنها که موجب شدند تا جودوکاران با آمادگی بالا روی تاتامی حاضر شوند، تشکر کنم.

وی افزود: در سوپر لیگ نیز مسابقات سطح ایده‌آلی داشت و نکته ارزشمند برای ما این بود که قراردادهای جودوکاران نسبت به گذشته، افزایش خوبی داشت. جودوکاران ملی‌پوش و نفرات مطرح در تیم‌ها پخش شده بودند و همین امر باعث شد تا مبارزات نزدیکی را شاهد باشیم.

میراسماعیلی ادامه داد: سطح پیکارها به حدی نزدیک بود که برخی از ملی‌پوشان در مبارزات خود شکست خوردند و از سوی دیگر نفرات جوان، بسیار باانگیزه و خوب روی تاتامی حاضر شدند.

رئیس فدراسیون جودو بیان کرد: یکی از دلایل حساسیت بالای مسابقات این بود که ما اواخر خردادماه سال آتی، میزبان جام باشگاه‌های آسیا در هر دو رده جوانان و بزرگسالان هستیم و تیم‌های برتر لیگ کشور، در آسیا نیز حضور می‌یابند. همچنین پیکارهای کاتای قهرمانی آسیا نیز همزمان در ایران برگزار می‌شود.

وی در خصوص رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا، عنوان کرد: این مسابقات در کیش برگزار می‌شود و منتظر بخش‌نامه اتحادیه جودو هستیم تا شرایط جام باشگاه‌های قاره کهن را به صورت رسمی اعلام کنیم.

میراسماعیلی با بیان اینکه تقویم سال آینده فدراسیون جودو تهیه شده و طی روزهای آتی رسما اعلام می‌شود، گفت: علاوه بر پیکارهای مختلف، در سال آینده لیگ منطقه‌ای نوجوانان را هم خواهیم داشت، چراکه این رده سنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ به صورت متمرکز، بیان کرد: هزینه تیم‌ها برای رفت و آمد، اسکان و تغذیه زیاد است و به همین دلیل برگزاری به صورت متمرکز بهترین راه حل تلقی می‌شود. در واقع تیم‌ها، هزینه‌های زیادی که برای مسابقات به صورت رفت و برگشت باید بپردازند را با برگزاری متمرکز، به قرارداد بازیکنان اضافه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha