نامزد انتخابات مجلس: مردم با انتخاب فرد متخصص و متعهد آینده خود را تضمین کنند

اردبیل- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت گفت: مردم با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای و با انتخاب فرد شایسته، متخصص و متعهد آینده خود را تضمین کنند.

حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، انتخابات را یک امتحان در نظام مردم‌سالاری دانست و افزود: اگر بخواهیم تغییری در وضعیت موجود ایجاد کنیم، باید همگی در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به فرد اصلح رای دهیم.

وی با اشاره به اداره کشور جمهوری اسلامی ایران با سه قوه، مجلس را رکن اصلی حکومت و مهمترین قوه متکی به آرای مستقیم مردم عنوان کرد و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی ریل‌گذار اجراییات کشور است و قوانینی را باید تصویب کنند که دولت با اجرای آن، به نفع ملت و توسعه کشور گام بردارد.

این نماینده دوره ششم و نهم حوزه انتخابیه گرمی و انگوت با اشاره به نقش کلیدی نمایندگان مجلس در اداره کشور و تصویب قوانین راهگشا اظهار کرد: انتخابات برای تعیین سرنوشت و تعیین تکلیف چهار سال آینده خود مردم و کشور بسیار مهم است.

وی با تاکید بر ضرورت تحقق چهار اصل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است، بیان کرد: مردم ما با بصیرت و آگاه هستند و نباید بگذارند که جو انتخابات ناسالم شود و نباید تحت تاثیر تهدید، تطمیع و قانون شکنی و انحراف فکری قرار گیرند.

حجت الاسلام موسوی اصل اضافه کرد: برخی نمی خواهند که انتخابات به صورت سالم و در خور شان جمهوری اسلامی برگزار شود ولی مردم در روز ۱۱ اسفندماه جواب اینها را خواهند داد.

نامزد انتخابات مجلس: مردم با انتخاب فرد متخصص و متعهد آینده خود را تضمین کنند

آب و بیمارستان مهمترین چالش و نیاز جدی زندگی مردم در گرمی و انگوت است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت، تامین آب کشاورزی و به خصوص آب آشامیدنی و مراکز درمانی مجهز را مهمترین چالش و نیاز زندگی مردم در مناطق شهری و روستای این دو شهرستان ذکر کرد.

وی بیان کرد: مردم دو شهرستان گرمی و انگوت به همراه روستاها و بخشهای تابعه، از آب آشامیدنی سالم و مطمئن بهره مند نیستند و همه مردم دسترسی کاملی به آب آشامیدنی سالم ندارند و این مساله به شکل اساسی زندگی در روستاهای منطقه را تحت تاثر خود قرار داده است.

حجت الاسلام موسوی اصل با اشاره به وجود زمینه هایی برای حل مشکل بی آبی و کم آبی در دو شهرستان گرمی و انگوت بیان کرد: علاوه بر آب، زیرساخت‌های اصلی مثل راه‌های مواصلاتی ایمن هم جزو نیازها و مطالبات مردم به شمار می رود به طوری که راههای منطقه در سال‌های گذشته به شکل مطلوب رسیدگی نشده و اگر من به مجلس راه پیدا کنم، پیگیر توسعه و نوسازی راه‌های روستایی و بین شهری منطقه خواهم بود.

وی بیمارستان و واحدهای درمانی کافی و مجهز را از جمله مهمترین مشکلات و نیازهای شهرستان انگوت و بخش دره رود و نیز مردم بخش موران گرمی ذکر کرد و با تاکید بر ضرورت تاسیس درمانگاه در این منطقه گفت: مهمترین مرکز درمانی منطقه بیمارستان ولایت شهر گرمی است که آن از آثار پربرکت سفر مقام معظم رهبری به گرمی بوده ولی در مدت ۲۵ سال گذشته همین بیمارستان هم هنوز به آن حد مطلوب تجهیز و تکمیل نشده است.

نامزد انتخابات مجلس: مردم با انتخاب فرد متخصص و متعهد آینده خود را تضمین کنند

پیگیر ایجاد منطقه آزاد و سدسازی در گرمی و انگوت خواهم بود

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت همچنین گفت: در سال‌های قبل برای توسعه کشاورزی منطقه نهضت سدسازی را شروع کردیم ولی بعد از دوره نمایندگی من در مجلس ششم و نهم، این امر پیگیری نشد و متاسفانه اکثر آن سدها به صورت نیمه کاره رها شده و به اتمام نرسید.

وی بیان کرد: برای رفع بیکاری و محرومیت از منطقه، نهضت سدسازی را در صورت کسب رای مردمی ادامه خواهم داد چرا که آبهای موسمی زیادی در منطقه وجود دارد ولی از طریق رودخانه های مرزی از منطقه و دسترس ما خارج می شود.

حجت الاسلام موسوی اصل با اشاره به آغاز اقدامات اولیه برای راه‌اندازی منطقه آزاد در منطقه در مجلس نهم گفت: تاسیس منطقه آزاد در شمال استان اردبیل به رغم تصویب، تاکنون عملی نشده و هنوز تکلیفش روشن نیست و امیدی که در مردم ایجاد شده بود، در اثر ضعف پیگیری به نتیجه نرسیده و اگر توفیق حضور در مجلس پیدا کردم، سدسازی و ایجاد منطقه آزاد را به شکل جدی دنبال خواهم کرد.

وی اضافه کرد: اگر این کارها در منطقه پیگیری شده و به نتیجه برسد، زمینه اشتغال برای مردم ایجاد و جوانان از بیکاری رها شده و با امید بیشتری به زندگی ادامه خواهند داد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت درباره هدف از حضور خود در این دوره از انتخابات با وجود سابقه حضور در مجلس در دوره مجلس ششم و نهم نیز بیان کرد: دو دوره گذشته هم در رقابت انتخاباتی حاضر نشدم ولی پس از دو دوره متوجه شدم که آن گام‌هایی که برای توسعه منطقه و استان برداشته بودیم، پیشرفت چندانی نداشته و در این دوره با دعوت مردم وارد صحنه انتخابات شدم.

خالی شدن روستاهای گرمی و انگوت از سکنه، به یک تهدید تبدیل شده است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت با اشاره به افزایش روز افزون مهاجرت از شهرستان‌های گرمی و انگوت به سایر مناطق کشور گفت: این مهاجرت اغلب به علت نبود شغل اتفاق می افتد و امروزه روستاهای منطقه خالی از جمعیت شده است.

وی افزود: روستاهای ما به تدریج خالی از سکنه شده و دیگر جوانان رغبتی برای زندگی در روستا ندارند و این تهدید به خصوص در شهرستان گرمی خیلی نمود پیدا کرده است ولی برای جلوگیری از این امر، باید تولید و اشغال را در منطقه و به خصوص در مناطق روستایی جدی بگیریم و یکی از رئوس برنامه‌های من هم پیگیری این مسائل خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسوی‌اصل تاکید کرد: اگر به مجلس دوازدهم راه یافتم، دنبال تصویب قوانینی برای تقویت تولیدات روستایی، بها دادن به روستایان و تامین زیرساخت‌های روستایی خواهم بود و معتقدم که اگر درآمدی برای خانوارهای روستایی ایجاد و زیرساخت‌ها هم تامین نشود، جوانی در آن روستا زندگی نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: اگر مردم اعتماد کردند و به مجلس جدید راه یافتم، صورت جدی پیگیر این مسائل و ایجاد درآمد برای روستاییان خواهم بود و معتقدم که دولت هم در راه کمک به معیشت و زندگی روستاییان همراه خواهد بود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت با تاکید بر اجرای قانون بر زمین مانده آمایش سرزمینی که از مصوبات خوب دوره مجلس ششم بود، اظهار کرد: مساله آمایش سرزمینی اگر به شکل جدی اجرا شود، خیلی از مشکلات در خصوص تولید و مازاد تولید و سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور حل خواهد شد.

وی در ادامه بر افزایش حقوق کارکنان دولت طبق قانون و متناسب با تورم تاکید کرد و ادامه داد: این قانون هم تاکنون در هیچ دولتی به شکل کامل اجرا نشده است و اگر توفیق حضور در مجلس پیدا کردم، این دو مساله را به صورت جدی دنبال و پیگیری خواهم کرد و دنبال تصویب قوانینی خواهم بود که به طور مستقیم در زندگی مردم تغییر ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه، هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شامل ۶۱۳ صندوق شهری و ۷۷۰ صندوق روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت خواهند داشت.

به گفته دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل ، ۲۲۹ داوطلب برای کسب هفت کرسی استان مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند.

از این تعداد، ۱۱۳ نفر در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، ۴۳ نفر در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار، ۲۳ نفر در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر و ۱۸ نفر در حوزه انتخابیه گرمی و انگوت در حال رقابت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha