۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85397579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره برداری از یک موقوفه تجاری و خدماتی در دلفان + فیلم 

خرم آباد - ایرنا - با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد بهره برداری از یک موقوفه مجموعه تجاری و خدماتی در شهر نورآباد مرکز شهرستان دلفان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وقف یک سنت حسنه و یادگار پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است و از مصادیق مصادیق احسان ، نیکوکاری ، انفاق و از عوامل پیشرفت در عرصه های مختلف در جامعه اسلامی به شمار می رود .

یکی از واقفان برجسته استان لرستان و شهرستان دلفان زنده یاد حاج احمد امیدیان است که در حیات پربرکت خود منشأ خدمات فراوانی بود که مهمترین آنان ساخت و وقف مسجد النبی (ص) ، حوزه علمیه بقیه الله اعظم (ص) و حوزه علمیه خواهران ریحانه نبی علیه السلام در دلفان است.

این موقوفه ۳۷۵ متر مربع مساحت دارد و شامل ۲ واحد تجاری و یک واحد مسکونی است که در بازار شهر نورآباد (خیابان امام خمینی) واقع شده بود که به همت فرزندان آن خیر نیک اندیش با انجام عملیات بهسازی و توسعه به یک مجتمع تجاری با هشت مغازه و سه واحد خدماتی تبدیل شده است.

با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد بهره برداری از این مجموعه تجاری و خدماتی آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد شاهرخی در حاشیه بهره برداری از این موقوفه به خبرنگاران گفت: این مجموعه تجاری شامل هشت مغازه و سه واحد خدماتی است که درآمد آن صرف هزینه های حوزه های علمیه بقیة الله الاعظم ، ریحانة الرسول و مسجدالنبی (ص) شهر نورآباد می شود.

وی، با تجلیل از مرحوم حاج احمد امیدیان از آن زنده یاد به عنوان پایه گذار حوزه علمیه در نورآباد یاد کرد و افزود: مرحوم امیدیان و خانواده محترم ایشان با داشته های خود حوزه علمیه برادران نورآباد را تأسیس کردند که امروز ۱۰۰ طلبه در آن مشغول تعلیم و تعلم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه از گذشته های دور حوزه های علمیه وابسته به مردم هستند، بیان کرد: حوزه های علمیه همواره بوسیله مردم اداره شده اند و مرحوم حاج احمد امیدیان از دارایی خود این مجتمع را وقف حوزه های علمیه کرده است .

حجت‌الاسلام شاهرخی با دعوت از خیران نیک اندیش برای مشارکت در امور فرهنگی و مذهبی اظهار کرد: وقف مرحوم حاج امیدیان یک اثر ماندگار است و امیدواریم در دیگر شهرهای استان نیز شاهد مشارکت خیران در امور مذهبی و فرهنگی باشیم.

حجت الاسلام سعید امیدیان فرزند مرحوم حاج احمد امیدیان نیز گفت: اصل این موقوفه براساس وقف نامه ، وقف رسمی حوزه های علمیه برادران بقیة الله الااعظم ، خواهران ریحانة الرسول و مسجد النبی (ص) در شهر نورآباد انجام شده است .

وی افزود: مرحوم حاج احمد امیدیان با توجه به نگاهی که نسبت به توسعه مکان های مذهبی و گسترش فعالیت های مذهبی و فرهنگی داشتند، اقدام به ساخت حوزه علمیه برادران نورآباد و مسجد النبی (ص) کرده و در وصیت خود تعدادی از املاک تجاری و مسکونی را وقف کردند.

به گفته حجت الاسلام امیدیان درآمد حاصل از این مجموعه تجاری و خدماتی در راستای تربیت طلاب دینی ، مباحث آموزشی ، تقویت پژوهش طلاب و تبلیغ در حوزه‌های علمیه این شهرستان خواهد شد.

حجت‌الاسلام امیدیان بیان کرد: امیدواریم این اقدامات مورد قبول خداوند قرار گرفته و ذخیره ای برای شادی روح آن مرحوم ، والده و اخوان درگذشته خانواده امیدیان باشد.
سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز با تجلیل از مرحوم حاج احمد امیدیان و خانواده ایشان گفت: این مجموعه در بازار اصلی شهر نورآباد واقع شده و وقف آن یک اقدام ارزشمند و ماندگار است که توسط یک خانواده نامدار در لرستان صورت گرفته است.

اصغر قهرمانی فرماندار دلفان ارزش تقریبی این موقوفه را ۱۶۰ میلیارد تومان عنوان و اظهار امیدواری کرد این اقدام نیک ، منشأ خیر و برکت برای حوزه های علمیه این شهرستان باشد.

مرحوم حاج احمد امیدیان خیرنیک اندیش و پدر شهید والامقام مسعود امیدیان سال ۹۳ دار فانی را وداع گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha