نامزد انتخابات مجلس: دخالت نمایندگان در انتصابات، مغایر اصل تفکیک قواست+فیلم

اردبیل- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت، دخالت نمایندگان در انتصابات را مغایر اصل تفکیک و استقلال قوا دانست و گفت: این مساله با وجود این که در اصول قانون اساسی به تصریح آماده، رعایت نمی شود.

محمد خوش سیما روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دخالت مکرر و آشکار نمایندگان در عزل و نصب مدیران به خصوص در شهرستان های کوچک را موجب مخدوش شدن جدی اصل تفکیک و استقبال قوا عنوان کرد.

وی بیان کرد: با ادامه دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران و مسئولان، قوه مجریه دقیقا ذیل قوه مقننه عمل می کند و همین امر موجب می شود که خیلی از نخبگان گوشه گیر شوند و ظرفیت نخبگان مغفول باقی بماند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایندگان مجلس باید از انتصابات پرهیز کرده و بر نظارت بر امور متمرکز شوند، اظهار کرد: نقش مجلس در مدیریت کلان کشور، باید به تدریج به سمت نظارت هدایت شده و بعد نظارتی مجلس بیش از پیش تقویت شود.

وی انتصابات مجلسی و دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران را مشکل بزرگ در همه جای کشور ذکر کرد و ادامه داد: اگر طبق مطالبه و فرمایش مقام معظم رهبری، مجلس از موضوع دخالت به سمت نظارت هدایت شود، موفقیت بیشتری در حوزه اجرا خواهیم داشت.

خوش سیما در ادامه با بیان این که دخالت نمایندگان در انتصابات و امور اجرایی، مجلس را از کارکرد خود خارج می کند و خود یک آفت محسوب می شود، وعده داد که در صورت اعتماد مردم به وی و راهیابی به خانه ملت، تلاش و کوشش خود را بر پیگیری امور مردم و تقویت نقش نظارتی مجلس معطوف خواهد کرد.

نامزد انتخابات مجلس: دخالت نمایندگان در انتصابات، مغایر اصل تفکیک قواست+فیلم

صداقت، عدالت و پرهیز از تبعیض و دروغ مطالبه اصلی مردم از مسئولان است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت اضافه کرد: صداقت و عدالت و نیز پرهیز از تبعیض و دروغ مطالبه اصلی مردم از مسئولان است و معتقدم که اگر مسئولان با صداقت و به دور از تبعیض و با عدالت کارها را پیش ببرند و به مردم وعده دروغ ندهند، قطعا مردم مشکلات و مسائل کشور را تحمل می کنند.

وی صداقت را پایه اصلی تلاش و ارتباط مردم با مسئولان دانست و با تاکید بر تقویت این امر برای جلب اعتماد مردم اظهار کرد: مردم تحمل تبعیض و دروغ را ندارند.

خوش سیما همچنین گفت: وقتی مردم می بینند که تلاش و کوشش مسئولان و منتخبان خود بیشتر در حوزه تبعیض، ناعدالتی، منفعت طلبی، شخصی‌گری و گروهی‌گرایی متمرکز شده است، ناراحت شده و اعتماد خود را از دست می دهند.

وی با اشاره رصد دقیق همه مسائل از سوی مردم افزود: مردم ما فهیم و سالم هستند و هر جایی ناراحت شوند، یقین بدانید که حق دارند.

تاکید بر حضور حداکثری در پای صندوق رای و انتخاب افراد صادق، امین و متعهد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت، از مردم خواست تا در انتخابات ۱۱ اسفند ماه حضور حداکثری داشته باشند و با انتخاب درست، آینده خود را به دست افراد امین بسپارند.

وی تاکید کرد: انتظار دارم که مردم با بررسی کامل، در انتخاب خود دقت کرده و افراد دارای ویژگی صداقت، امانتدار، وفای به عهد را انتخاب کنند و در آخر نتیجه تصمیم مردم هر چه باشد، مد نظر و مورد قبول ماست.

خوش سیما اضافه کرد: مردم دقت کنند که افرادی با پول پاشی، روند انتخابات را به انحراف نکشانند و اگر مسیر انتخابات با تخریب، تهمت و استفاده از اهرم‌های فشار و امکانات اداری به انحراف کشیده نشود، مردم درست انتخاب خواهند کرد.

وی وعده داد: اگر مردم اعتماد کنند و راهی مجلس شوم، با ارائه یک الگوی اسلامی نمایندگی طراحی شده، در سطح شهرستان، استان و کشور با قواعد خاصی در اختیار مردم خواهم بود.

شهرستان گرمی از مزایای مرزنشینی بهره‌مند نشده است

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرستان گرمی ۹۳ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد ولی از بهره اقتصادی مرزنشینی برخوردار نیست.

وی بیان کرد: اکثر شهرستان‌های مرزی کشور، یا گمرک، یا منطقه آزاد و یا حتی مجوز کولبری دارند ولی مردم شهرستان گرمی و انگوت از مزایای مرزنشینی برخوردار نشده‌اند و تنها آسیب مرزنشینی نصیب مردم شده است.

خوش سیما، مرزی بودن و منطقه آزاد مصوب را ظرفیتی برای توسعه شهرستان گرمی دانست و اضافه کرد: منطقه آزاد مصوب، ا گذشت چندین سال به علت برخی تنگ نظری‌ها تاکنون نتیجه بخش نبوده و راه‌اندازی نشده است.

وی ادامه داد: شهرستان گرمی و انگوت، ظرفیتهای بالا و زیرساختهای لازم برای ایجاد واحدهای صنعتی و کارگاه‌های کوچک و بزرگ را دارند ولی نیاز به پیگیری و حمایت از سرمایه گذار دارد که در صورت اعتماد مردم، بخش مهمی از وقت خود را صرف این مساله خواهم کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت افزود: مشکلات استان اردبیل و حوزه انتخابیه خود را در چهار قسمت فرهنگی و اجتماعی، زیر ساختی، عمرانی معیشتی دسته بندی کرده و برای حل آن برنامه لازم تدوین کرده ام.

وی تامین آب، راه و ارتباطات و نیز معیشت و اشتغال را چهار مشکل بسیار مشهود در استان و به خصوص در شهرستان گرمی و انگوت ذکر کرد و گفت: برای رفع این مشکلات، جلسات کارشناسی تشکل داده و برای پیگیری آن برنامه عملیاتی تدوین کرده‌ام.

نامزد انتخابات مجلس: دخالت نمایندگان در انتصابات، مغایر اصل تفکیک قواست+فیلم

خوش سیما، موضوع اشتغال به خصوص برای جوانان و تامین آب را دو مشکل جدی شهرستان گرمی و انگوت اعلام کرد و ادامه داد: مشکلات معشیتی موجود منطقه نیز منشعب از همین مشکلات فرهنگی و اجتماعی، امور زیرساختی و عمرانی و نرخ پایین اشتغال است.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و اشتغال شهرستان گرمی و انگوت، نیاز به پیگیری در سطح کشوری و از مسئولان متولی امر دارد تا این ظرفیت های اشتغال فعال شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت با بیان این که مردم این دو شهرستان ۴۵ سال است که با گالن، آب آشامیدنی خود را تامین می کنند، گفت: گالن‌های آب هنوز از خانه‌ها جمع نشده و اغلب مردم به علت عدم دسترسی به آب سالم و قابل مصرف، آب خود را از چشمه‌های روستاهای اطراف و با گالن تامین می کنند.

وی بیان کرد: بخش زیادی از آب شهرستان گرمی از شهرستان دیگر و بخشی نیز از چهار منبع بزرگ آبی در منطقه با مشکلات عدیده تامین می شود در حالی که مشکل آب این منطقه حل شود، می توان در حوزه اشتغال، کشاورزی و دامپروری هم بهتر عمل کرد.

خوش سیما با اشاره به این که سد عمارت به نام شهرستان گرمی و انگوت احداث شده، ولی هنوز برای تامین آب مردم منطقه از این محل اقدامی صورت نگرفته است، گفت: اگر آب شهرستان به صورت کامل از این سد تامین شود، ما علاوه بر تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم، در حوزه کشاورزی و دامپروری هم حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

وی فعال نشدن ظرفیت‌های موجود در منطقه را موجب ادامه دار شدن مشکل اشتغال به خصوص برای جوانان دانست و اظهار کرد: علاوه بر این مشکل راه نیز جزو مطالبات مردم منطقه است چرا که ۴۵ سال پس از انقلاب، روستاهایی در این منطقه داریم که راه آسفالت شده ندارند با اندک بارندگی، ارتباط آنها با مرکز شهرستان قطع می شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت اضافه کرد: اگر بتوانیم برای زیرسازی و آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از راههای این دو شهرستان اعتبار بگیریم، مشکل راه کل مسیرهای روستایی منطقه حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و استان اردبیل که پنج حوزه انتخابیه دارد، از هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری برخوردار است.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شامل ۶۱۳ صندوق شهری و ۷۷۰ صندوق روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت خواهند داشت.

به گفته دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل ، ۲۲۹ داوطلب برای کسی هفت کرسی استان مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد.

از این تعداد ۱۱۳ نفر در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، ۴۳ نفر در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار، ۲۳ نفر در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر و ۱۸ نفر در حوزه انتخابیه گرمی و انگوت رقابت خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha