۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85397346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تبلیغات گسترده نامزدها و شور انتخاباتی در مازندران

نوشهر- ایرنا- تحرک گسترده و تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی شور انتخاباتی را در حوزه انتخابیه شهرستان های مازندران دوچندان کرده است.

به گزارش ایرنا، با آغاز فعالیت رسمی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، شهرستان های غرب استان مازندران رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفت اما ماراتن تبلیغات نامزدها در ساعت های باقیمانده تا پایان تبلیغات، شدت گرفته به طوری که طرفداران آن ها در مناطق شهری و روستایی به شکل ها و ترفندهای مختلف در صدد جذب آرای مردم هستند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سه حوزه انتخابیه غرب استان مازندران شامل 'نور، محمود آباد'، 'نوشهر، چالوس، کلاردشت ' و 'تنکابن، عباس آباد و رامسر' طرفداران و هواداران هر یک از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی علاوه بر دایر کردن ستادهای تبلیغات انتخاباتی، از جمله با پخش تراکت، تصاویر و بادکنک اقدام به تبلیغات گسترده در این مناطق کرده اند.

طبق آمار از منابع رسمی در شهرستان های نور و محمود آباد، نوشهر، چالوس و کلاردشت، تنکابن، رامسر و عباس آباد دست کم ۷۵ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این مناطق نامزد شدند که از این تعداد سه نفر از آنان پس ازدریافت بیشترین آرای مردم در ۱۱ اسفند ماه به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهند کرد.

تبلیغات گسترده نامزدها و شور انتخاباتی در مازندران

نصب پوسترهای تبلیغاتی در جایگاه های مجاز از پیش تعیین شده، روی شیشه خودروها، تجمع هواداران نامزدها در مقابل ستادها، توزیع تراکت و زندگینامه نامزدها در میان رهگذران و پذیرایی از آنان همراه با چای و شیرینی و توزیع برنامه های سخنران نامزدها با عنوان همایش های انتخاباتی در میان مردم از جمله شیوه های تبلیغاتی است که دراین مناطق هم اکنون در حال انجام است.

تجربه تبلیغات انتخاباتی دوره های گذشته نمایندگس مجلس شوراس اسلامس نیز نشان از آن دارد که قشرهای مختلف مردم مازندران به ویژه غرب این استان برای موضوع تبلیغات به منظورآشنایی از نامزدها بویژه زندگینامه و سوابق کارس آنها اهمیت خاصی قائل بوده و به همین خاطر برای مشارکت بیشتر مردم و راس آوردن نامزد مورد نظرشان سعی می کنند، تبلیغات گسترده ای داشته باشند.

براساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا در شهرستانهای نور، نوشهر و چالوس شماری از نامزدهای مطرح اقدام به دایرکردن ستادهای تبلیغاتی جداگانه برای بانوان و آقایان در مناطقی از این شهرها کرده اند و جمعیت انبوه قشرهای مختلف مردم در مقابل این ستادها و درپی آن صفوف طولانی خودروها نشانگر استقبال چشمگیر مردم برای حضور دراین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

این شور انتخاباتی نیز در ستادهای نامزدهای خبرنگان رهبری در شهرستان های غرب مازندران دیده می شود.

هر چه به زمان رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند نزدیکتر می شویم تبلیغات داوطلبان نامزدهای مجلس شورای اسلامی با شور و حال بیشتری انجام می شود.

فرماندار شهرستان نوشهر دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت : با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات میزان تبلیغات نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده و چنین وضعیتی در واقع ریشه در همدلی، همزمانی و شور و شعور سیاسی مردم این منطقه دارد.
رستم زرودی افزود : در بازدیدی که به تازگی از ستادهای تبلیغاتی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری صورت گرفته خوشبختانه تاکنون مواردی از تخلفات تبلیغاتی در این مناطق مشاهده نشده است.

وی با اشاره به فضای آرام و رقابت پرشور انتخابات در این شهرستان از قشرهای مختلف مردم خواست تا مانند دوره های گذشته با حضوری خودجوش دراین دوره از انتخابات در پای صندوق های اخذ رای بیایند و برای بار دیگر برگ زرینی به افتخارات ایران اسلامی بیفزایند.

زرودی تصریح کرد: امروز تمام مؤلفه‌های قانونی در حوزه اجرا و بازرسی در سطح شهرستان طبق زمان‌بندی وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور اجرایی شده و به‌طور کامل تمام برنامه‌های اجرای یک انتخابات قانونمند در این حوزه‌های انتخابیه طبق تقویم اجرایی درحال انجام است.
وی تصریح کرد: به فضل الهی تمامی فرآیند انتخابات در کمال امنیت و سلامت در این شهرستان غرب مازندران پیش می رود.

شماری از هواداران نامزدهای انتخاباتی در سه حوزه انتخابیه غرب مازندران با تاکید بر حضور حماسی مردم در انتخابات گفتند: اکنون زمان رقابت است که هواداران هر نامزدی این مهم را به طرق مختلف در شهر و روستای انجام می دهند اما روز انتخابات، مشارکت گسترده است که همه ملت وظیفه شان را می دانند و بعد از فردای انتخابات نیز رفاقت و همدلی است تا در کنار فرد پیروز شهر و دیارمان را بیش از پیش بسازیم.

تبلیغات گسترده نامزدها و شور انتخاباتی در مازندران

مهرداد رجبی یکی از هواداران نامزدهای حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: افزایش شور و نشاط انتخاباتی با تبلیغات گسترده هواداران نامزدها در هر حوزه انتخابیه استان مازندران لازم و ضروری است.

وی افزود: ما مازندرانی ها به ویژه غرب استانی یک وظیفه مهم در ۱۱ اسفند داریم و آن حضور در پای صندوق های اخذ رای بوده که آن را به نحو احسن انجام خواهیم داد چراکه این مهم را وظیفه ملی خودمان می دانیم.

وی خاطرنشان کرد : هر هواداری آرزو می کند که نامزد موردنظرش پیروز بشود اما این مهم را همه عوامل اعم از هواداران گرفته تا مجریان و نامزدها باید بدانند که رهبر معظم انقلاب فرمودند مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت را باید لحاظ کنیم تا برگ زرینی دیگری از حماسه در ایران اسلامی رقم بخورد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

سه هزار و ۲۱۰ صندوق رای برای حوزه های انتخابیه مازندران در نظر گرفته شد که از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

تعداد حوزه های انتخابیه فرعی و اصلی در مازندران ۵۹ حوزه است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت ۳۳۴ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha