۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85397176
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شور انتخابات در گنبدکاووس، ترکمن‌ها در «شریعتی» فارس‌ها در «انقلاب»

گنبدکاووس- ایرنا- شور انتخابات، کوچه و خیابان‌های کشور از جمله استان گلستان را فراگرفته و در این میان شهرهایی مانند گنبدکاووس، شاهد حضور داوطلبانی از قومیت‌های گوناگون با تنوع و جاذبه فراوان در تبلیغات است.

به گزارش ایرنا، اگرچه تبلیغات سه نامزد مجلس خبرگان رهبری در گلستان، چند روز قبل‌ با افتتاح ستاد مردمی آغاز شده اما شروع تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی، شور و نشاط انتخاباتی را وارد مرحله جدیدی کرد.

نصب پوستر نامزدها در مکان‌های تعیین شده از سوی شهرداری گنبدکاووس و نیز نصب و توزیع پوستر در محلات و کوچه‌ها، خودروها و واحدهای صنفی و تجاری و به‌راه انداختن کاروان خودرویی در معابر شهری و روستایی از مهمترین اقدامات تبلیغاتی کاندیداها و طرفداران آنها برای افزایش شور انتخاباتی در گنبدکاووس است.

با تلاش‌ بزرگان و معتمدان شیعه و اهل سنت گنبدکاووس برای پرهیز و دوری کاندیداها از دوقطبی‌سازی قومی و مذهبی کردن در انتخابات در این شهرستان مرزی، وحدت و یکپارچگی در همه مراحل مراحل تبلیغات محسوس و ملموس است.

شور انتخابات در گنبدکاووس، ترکمن‌ها در «شریعتی» فارس‌ها در «انقلاب»

بیشتر ستادهای مردمی نامزدهای دوازهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس به‌خصوص چهره‌های مشهورتر و منتسب به اهل سنت (قوم ترکمن) در محدوده چهارراه «شریعتی تا میدان انقلاب» که یکی از پرترددترین خیابان‌های این شهر است بازگشایی شده و تعداد دیگری از نامزدها ستاد خود را در جوار گنبدقابوس به‌عنوان بلندترین برج آجری جهان افتتاح کردند.

دفاتر تبلیغاتی کاندیداهای ترکمن با شور و نشاط خاصی همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله موسیقی سنتی باحضور شمار زیادی از طرفداران تا نیمه شب مشغول فعالیت هستند.

در ستادهای مردمی نامزدهای ترکمن گنبدکاووس که البسه و پوشاک محلی حاضرین و پذیرایی با چای و شیرینی زینت بخش آن است، فیلم سخنرانی‌ کاندیداها در مساجد و روستاها با استفاده از تلویزیون‌های بزرگ پخش می‌شود.

ستاد تبلیغاتی و ارتباط مردمی کاندیدای فارس و سیستانی هم اغلب در خیابان‌های امام خمینی جنوبی و طالقانی شرقی راه‌اندازی شده و ستادهای تبلیغاتی نامزدهای فارس و سیستانی گنبدکاووس اگرچه با حضور جمعیت زیادی افتتاح شدند اما در شب‌های بعد جمعیت حاضر در این ستادها از ستادهای نامزدهای ترکمن کمتر است.

پذیرایی با چای و شیرینی، پخش فیلم سخنرانی‌ و سرودهای حماسی، توزیع عکس، پوستر و تراکت بین شهروندان و رهگذران از مهمترین جلوه‌های تبلیغاتی ستادهای نامزدها در گنبدکاووس است.

در تکثر حضور نامزدهای انتخاباتی اقوام در گنبدکاووس، حاضرین در ستاد این نامزدها منحصر به انتساب قومیتی نیست و در ستاد نامزد فارغ از قوم و مذهب طرفدارانی از قومیت‌های دیگر هم حضور دارند که نشانه آشکاری از وحدت، انسجام و زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب در شهرستان مرزی گنبدکاووس است.

فعالان اجتماعی و سیاسی گنبدکاووس معتقدند هرچه تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به روزهای پایانی نزدیکتر شود این صحنه‌ها بیشتر از قبل مشاهده خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که برای کسب آن ۳۸ نامزد از سوی مراجع قانونی تایید صلاحیت شدند.

از این تعداد ۱۶ نفر اهل سنت و بقیه اهل تشیع هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha