شهادت ۱۳۰ خبرنگار در سرزمین‌ فلسطین نشانه دشمنی اسرائیل با جریان آزاد اطلاع رسانی است

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهادت ۱۳۰ خبرنگار مظلوم در سرزمین فلسطین را نشان دهنده دشمنی صهیونیست‌ها با جریان آزاد اطلاع رسانی دانست و گفت: اجلاس فوق‌العاده وزیران اطلاع رسانی کشورهای عضو همکاری اسلامی می تواند هم افزایی بین کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای حوزه مقاومت و مقابله با این رژیم غاصب را ایجاد کند.

به گزارش ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی امروز شنبه پنجم اسفند در حاشیه برگزاری اجلاس فوق‌العاده وزیران اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در استانبول برگزار می‌شود با فخرالدین آلتون ربیس بخش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه دیدار کرد.

وزیر فرهنگ در این دیدار با قدردانی از میزبانی ترکیه اظهار داشت: در سه ماه اخیر دیدارهایی که روسای جمهور دو کشور داشتند، توافق های خوبی میان آنها امضا شد. اراده رییسان جمهوری ۲ کشور گسترش همکاری ها در همه بخش ها است.

اسماعیلی همچنین از ابتکار دولت ترکیه در برگزاری این اجلاس تشکر کرد و یادآور شد: در جنگ روایت‌ها قرار گرفته‌ایم؛ دشمن صهیونیستی و متحدانش به دنبال انکار حقایق و جانمایی دروغ به جای واقعیت هستند.

وی با دعوت از رییس بخش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه برای سفر به ایران در اولین فرصت، تاکید کرد: مسائل مربوط به دوستی دو کشور برای ما اولویت دارد و اجازه نمی دهیم در فضای رسانه‌های وابسته به دولت اخلالی ایجاد شود.

وزیر فرهنگ همچنین گفت: بخش بزرگی از رسانه ها در ایران غیردولتی و مستقل هستند، ممکن است مسائلی را مطرح کنند. با این حال موضوع احترام به روابط دو کشور برای ما بسیار اهمیت دارد و شخصا به مسئولان امر تاکید می کنم که مراقبت های لازم را انجام دهند و اگر خطایی رخ دهد بلافاصله تلاش می کنیم فضا را عادی کنیم.

اسماعیلی افزود: با ارائه برنامه عملیاتی برای اجرای این تفاهم‌نامه فضای رسانه ای دو کشور به هم نزدیک خواهد شد و از این فرصت برای تعمیق روابط و پی‌گیری اهداف اسلامی و مشترک دو کشور استفاده می کنیم.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر جمعه - چهارم اسفند ۱۴۰۲ - به دعوت همتای ترکیه‌ای خود برای شرکت در اجلاس وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عازم استانبول شد.

محور اصلی این اجلاس مساله غزه و اقدامات ضدبشری و جنایات رژیم صهیونیستی است.

در این سفر مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر، اسماعیلی را همراهی می‌کنند.

اجلاس وزیران اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی (OIC) با حضور وزیران اطلاع رسانی ۲۴ کشور عضو با محور جنگ غزه امروز (شنبه) در استانبول ترکیه گشایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha