رییس دفتر شورای نگهبان: ۶۶۰۰ نفر بر برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه نظارت دارند

کرمانشاه - ایرنا - رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با تاکید بر صیانت از آرای مردم گفت که ۶ هزار و ۶۰۰ نفر بر برگزاری انتخابات مجلس در این خطه غربی ایران نظارت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محسن مفید روز شنبه در نوزدهمین جلسه ستاد انتخابات کرمانشاه در محل استانداری بیان کرد: ۸۰ درصد اقلام و تجهیزات شعب اخذ رای در سطح استان تامین شده است اما در حوزه شهرستان کرمانشاه مقداری عقب ماندگی وجود دارد.

وی در خصوص صندوق‌های سیار اخذ رای نیز گفت: ساز و کار باید بر اساس قانون باشد و اگر صندوقی در سامانه تعریف نشده باشد؛ نمی‌توانیم آن را پوشش دهیم.

مفید تصریح کرد: بر اساس قانون وظیفه نظارت بر انتخابات صرفا بر عهده شورای نگهبان است و فعالیت بازرسان استانداری نباید با وظایف عوامل نظارتی تداخل ایجاد کند.

در این جلسه استاندار کرمانشاه نیز با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت که تعداد صندوق های اخذ رای (برای سهولت دسترسی مردم) افزایش یافته است.

محمد طیب صحرایی بر لزوم رعایت قانون در اجرای امن و سالم انتخابات تاکید کرد و افزود: در هر سطحی مجریان انتخابات باید قانون و شرع را رعایت کنند و خود نامزدها نیز در احترام و اجرای قانون کوشا باشند.

استاندار کرمانشاه گفت: اقدامات اجرایی نیز نباید صرفا در چارچوب تعیین شده وزارت کشور دیده شود بلکه تمام سازمان ها و نهادها سهم خودشان را ایفا کنند و خوشبختانه در این زمینه تاکنون شاهد همراهی خوبی بودیم.

در این جلسه محمد ایمانی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه استانداری نیز گفت: ۸۶ روستای استان کرمانشاه مشکل آنتن دهی و تلفن ثابت (برای دسترسی اینترنت) دارند و تاکنون نتوانستیم برای آنها راهکار (ارتباط اینترنتی روز اخذ رای) پیدا کنیم.

وی این تعداد روستا را چهار درصد کل نقاط روستایی استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: باید توجه کنیم که در این مناطق (به دلیل فقدان اینترنت) از رای تکراری جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا در این جلسه عنوان شد که به ازای هر شعبه اخذ رای در استان کرمانشاه یک بازرس مشخص شده و در هر ۱۰ تا ۲۰ شعبه نیز یک نفر سربازرس و جمعا ۱۰۰ نفر فعال هستند.

تعداد کل بازرس‌های انتخابات در استان کرمانشاه هزار و ۶۶۰ نفر است ضمن اینکه ۴۰۰ نفر به عنوان نیروی ذخیره در آماده باش هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل شهرستان کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان هزار و ۶۶۰ شعبه است همچنین در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

برای شهرستان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر و نیز برای کل استان ۳۲ هزار مجری انتخابات در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha